Externe HD aan USB Router

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ermentink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb thuis de Siemens Experiabox van IPB van KPN. Ben zeer te spreken over het apparaat als draadloze router. Ook heb ik een externe harde schijf (Western Digital My Book 250GB) aan de USB-poort gehangen om zodoende een fileserver te krijgen.

Sinds enige tijd werkt juist dit niet meer naar behoren. Als ik een map open op de harde schijf, dan krijg ik niet alle submappen/bestanden te zien, zeker als het er vrij veel zijn. Ook verversen met F5 werkt niet.

Kopiëren van bestanden van de computer naar de harde schijf lukt niet, de computer loopt dan zo hopeloos vast dat het vaak enige minuten duurt voordat hij weer is geactiveerd. Bij het openen van een bestand vanaf de harde schijf krijg ik de melding dat de netwerkverbinding verbroken is. Terwijl dat niet het geval is, want printen via het draadloze netwerk (de printers zijn op een andere PC aangesloten die als print-server werkt) werkt normaal en vlekkeloos. En ook kopiëren vanaf de harde schijf lukt, als je het bestand tenminste terug kunt vinden.

Ik beschik over een laptop met WinXP Home, voorzien van alle laatste updates en een desktop (de print-server) met WinXP Pro, niet compleet up to date. Ik had dan ook de hoop, dat het aan Windows updates lag, want de updates van de desktop zijn van lang voordat het probleem onstond. Helaas was dat niet het geval

Toen KPN ingeschakeld, of er een firmware upgrade had plaatsgevonden. Ik kreeg de melding dat dat al 6 maanden niet was gebeurd en werd doorverwezen naar Siemens. Daar kreeg ik als antwoord eens bij KPN te informeren of er een firmware upgrade had plaatsgevonden.

Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Hoe kan ik dit oplossen (firmware Experiabox, harde schijf?) Als dit zo niet is op te lossen, is het een oplossing om de harde schijf met behulp van een (halve) USB extender (Ethernet naar USB) op de router aan te sluiten?

Ik kijk uit naar jullie reacties.

• draadje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
ga kijken bij het experiabox forum!!

www.ibpforum.nl

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 16:28
Ik lees dat je een pc als printserver gebruikt, die kan je misschien ook als fileserver gebruiken en je HDD daar aan hangen?