Home Cinema Set inclusief (HDMI USB HDD DVDR)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik ben op zoek naar een 5.1 Home Cinema Set met de volgende eigenschappen:

- onder de 1000 euro
- HDMI
- USB (Ik wil een externe HD tussen mn pc en tv hangen met mp3's, foto's en eventueel divx)
- HDD recorder
- DVD Recorder

Ik heb twee systemen op het oog maar missen net een van de vereiste functies.

1- Sony HTD 950SS: Deze heeft alles behalve een usb ingang
2- Philips HTS5710: Deze heeft alles behalve HDMI

Ik heb er niet superveel verstand van maar heb me best gedaan. De Philips komt heel dicht, is zeer gebruikersvriendelijk en werkt erg goed met usb schijfen en mp3 spelers. Het missen van HDMI is nu nog niet zo erg aangezien ik geen HD scherm heb. Toch wil ik in de toekomst wel een HDTV met hd dvd of blu ray.

Twee vragen:

1- Zou het mogelijk zijn om later een losse blu ray speler te kopen, deze direct via hdmi aan sluiten op de tv en alleen de digital audio out aan te sluiten op de philips set? Dan voldoet het uiteindelijk toch aan mijn eisen.

2- Weet iemand een andere manier om aan mijn eisen te voldoen?

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Heb je er al aan gedacht om misschien een losse Audio-Video receiver te kopen?

Ik weet namelijk dat deze vaker deze aansluitingen hebben en sinds kort zie je ook dat de HDMI er steeds vaker bij in komt.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Koop voor dat budget een losse versterker, speakers en een recorder. Een Home-Cinema set is leuk, maar een losse versterker kan veel meer, zoals k0ewl al zegt.

• michielvz
Daar heb ik wel aan gedacht. De drempel om de apparatuur los te kopen is wat hoger omdat je dan meerdere componenten moet uitzoeken.

Ik heb het volgende gevonden.

Recorders zijn het probleem niet. Sony en Philips hebben beide recorers die aan mijn eisen voldoen. Aan de ene kant heeft philips deze mooie dvd recorders. LINK
Aan de andere kant heeft sony ook mooie dvd recorders, Zie LINK

Wat het geluid betreft kom ik er niet uit. Ik kijk op verschillende sites. Kieskeurig, beslist, philips en sony maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik denk dat een losse dvd recorder zoals ik die gevonden heb via bovenstaande links in combinatie met een kant en klare 5.1 set een goede optie is. Helaas bieden veel merken 5.1 sets standaard aan met dvd recorders of hebben ze heel weinig keus. Ik kom er in ieder geval niet uit. Kunnen jullie me iets verder helpen?

Ik ga nu ff naar de mediamarkt om wat info in te winnen. Hopen dat ik niet geholpen wordt door een pikkie wat vrij van school is maarja.

[ Voor 3% gewijzigd door michielvz op 26-11-2007 14:59 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

Tja, met 1000 euro op zak zijn er wel wat mogelijkheden. Maar er is ook nog iets als smaak/geluid ect.ect. Kant en klare setje zijn er zat bij MM..

Edit: ik kocht helemaal geen 5.1 voor die centen. Maar een buizenbak voor 300 dvd-speler met DAC, HDMI voor 200 en voor 500 speakers ;)

[ Voor 46% gewijzigd door silitek op 26-11-2007 15:00 ]

Tubes....It's what make music music!

• michielvz
Die termen ken ik niet (buizenbak - dvd met dac). Ik wil ook iets hebben dat gebruikersvriendelijk is en allemaal losse apparatuur is dat toch minder dan een standaard 5.1 set. Als ik trouwens programma's wil opnemen op de harde schijf moeten er in de dvd recorder dan 2 tuners zitten? Een om gewoon tv te blijven kijken terwijl de ander opneemt of kan dat gewoon met 1 tuner?

Edit: DAC

* Digital to Analog Conversion
* D/A-videoconverters

Een stukje hardware dat een digitaal signaal (een aantal bits) omzet in een analoog signaal.

Bron: Computerwoorden.nl (Toch begrijp ik het niet |:( )

[ Voor 23% gewijzigd door michielvz op 26-11-2007 15:04 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

.^^^..dan gaan we er ook niet verder op in als DAC je niks zegt :) ...maar opnemen betreft, de meeste recorder hebben een twin-tuner.

Tubes....It's what make music music!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

TV-kijken doe je met de tuner van je TV, en niet die van je DVD recorder. Die is voor het opnemen. 2 tuners zijn dus op zich niet nodig.

Verder is een complete set natuurlijk wel gebruikersvriendelijk, maar uitbreidbaarheid is zeer slecht, en kwalitatief is het vaak toch echt wel minder dan losse componenten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• michielvz
Ik kom net bij de MM vandaan. Daar werd mij verteld dat dvd recorders met usb alleen maar mp3 spelers ziet en geen externe harde schijven, klopt dat?

Dan moet ik mijn eisen even bijstellen. Ik wilde graag foto's en mp3 streamen vanaf externe schijf die aan mn pc hangt.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

michielvz schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:05:
Ik kom net bij de MM vandaan. Daar werd mij verteld dat dvd recorders met usb alleen maar mp3 spelers ziet en geen externe harde schijven, klopt dat?
Doorgaans is er geen verschil tussen een mp3 speler en een disk. Beiden gebruiken meestal FAT32 als filesysteem en beiden gebruiken de USB mass-storage class. Als 't niet werkt is dat vanwege de brakke implementatie in de recorders. Ik denk dat je da naar reviews zult moeten zoeken om te zien wel apparaat wel werkt, en welk niet....

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• michielvz
Oke, dus helemaal uitgesloten is het niet. Weet je wel dat er zowieso systemen bestaan die met harde schijven omgaan of herleid je je antwoord uit de kennis die je hebt? Ik kwam trouwens bij de MM ook wat pioneer systemen tegen. Helemaal vergeten dat dat merk ook bestaat. Zie nu dit systeem op de site. Wat denken jullie hier van?

• michielvz
Ik denk dat ik er uit ben. Ik vindt de pioneer set te duur en kom tot de volgende 2 opties:

1- De Philips DVDR3577H in combinatie met de JVC TH-L1E 300 + 400 = 700 euro totaal

2- De HDD/DVD-recorder/home theatre HTS5710H/31 500 euro

De eerste optie biedt mij veel aansluitmogelijkheden, zowel op de receiver als op de dvd speler inclusief hdmi uitgangen. Ik weet alleen niet wat de geluidskwaliteit daarvan is. De 2e optie biedt mij een totaal pakket maar geen hdmi uitgang. Wel heeft deze 240 watt meer.

Wat denken jullie?

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-02 18:42

LGU

michielvz schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:41:
Ik denk dat ik er uit ben. Ik vindt de pioneer set te duur en kom tot de volgende 2 opties:

1- De Philips DVDR3577H in combinatie met de JVC TH-L1E 300 + 400 = 700 euro totaal

2- De HDD/DVD-recorder/home theatre HTS5710H/31 500 euro

De eerste optie biedt mij veel aansluitmogelijkheden, zowel op de receiver als op de dvd speler inclusief hdmi uitgangen. Ik weet alleen niet wat de geluidskwaliteit daarvan is. De 2e optie biedt mij een totaal pakket maar geen hdmi uitgang. Wel heeft deze 240 watt meer.

Wat denken jullie?
Interessant topic, loop met hetzelfde probleem rond. Wat ik me echter afvraag is of een normale dvd wel zoveel enorm profijt heeft van HDMI. Bij blu-ray en hd-dvd is dit natuurlijk duidelijk maar is dit ook zo bij de 'ouderwetse' dvd'tjes zo? Is er echt merkbaar verschil?

Je 2e optie is overiges deze week in de aanbieding bij de It's.

• michielvz
Geen idee, ik heb er zelf geen ervaring mee. Het is ook niet super belangrijk. Het kwaliteitsverschil is minimaal. Pas met een HD scherm zie je een groot verschil. Dan is het het geld wel waard. Ik denk dat ik voor de laatste optie ga. Als ik later een blu-ray speler koop sluit ik die gewoon los aan, aan mijn HDTV en via digital in aan de receiver. Heb je dus hetzelfde resultaat maar dan anders aangesloten.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
Idd beter gewoon losse componenten kopen. Als je van gemak houd is een compleet setje makkelijker, maar daarin tegen neem je al de moeite om eerst goed te zoeken. Dus imo gewoon losse componenten

>PC specs<

• michielvz
Heb de philipsset gekocht. Een zeer goede keus. Voor 488 euro een mooi systeem. Meteen een externe schijf gekocht. Lacie 500GB extern voor 88 euro in de aanbieding bij de mediamarkt. Was wel grappig. De 320 gb versie kostte 89 euro. De combinatie werkt perfect, foto's en muziek streamen vanaf de usb schijf zonder problemen. Echt een geweldig geluid en super gebruikersvriendelijk. Aansluiten een eitje. Een aanrader dus! Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1