vraag Firewall instelling voor windows Systeem-modules

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCS2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 01:53
071126
Ik gebruik de Comodo firewall op bedraad netwerk via router Speedtouch.

Na de update naar v3.0 doet het interne netwerk het niet meer.
Ik heb de vaste IP van de andere PC bij Global Rules alle rechten gegeven.

Dit was niet genoeg, Bij een poging blijven In het log meldingen komen dat het Systeem geBlockt is.

Nu heb ik bij Appliation Rules het "System" gewijzigd van Outgoing Only naar Trusted application. Hiermee heeft System dus zowel Ingaande als uitgaande rechten.

Nu werkt het, Maar .....

Hoe verstandig is het om dit soort grote standaard windows dingen alle toegang te geven?
Heb ik hiermee niet alles opengegooid ??
Comodo had System zelf op alleen Uit gezet.

Dit zelde geldt voor svchost. Is nu ook alleen uit en in het log komen meldingen dat hij is geblokt.

(( Laat maar: train = zonder vragen leren, ik dacht MET vragen leren))
Wat ik trouwens vreemd en dom vond, is dat zelfs met Alert Settings Very High (dus dat ik zeer lastig gevallen wil worden met vragen) er niet één popup verscheen. Ook niet op de Training-stand.

[ Voor 3% gewijzigd door SCS2 op 26-11-2007 14:26 ]

- If I could do that, I would do it better -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tsja, als je toch al achter een router zit, waarom wil je je dan nog beschermen tegen inkomend verkeer? Dat is er namelijk niet, aangezien je router alleen pakketjes naar jouw pc stuurt die horen bij een verbinding die vanaf jouw pc is opgestart (tenzij je port forwards gebruikt of iets dergelijks). Vandaar dat je waarschijnlijk ook geen meldingen krijgt van je firewall?

Ik zie het nut van een firewall hier niet zo, tenzij je andere PC's op je eigen netwerk niet vertrouwd, of dat je applicaties wilt beperken in hun mogelijkheden om verbindingen te maken met 'buiten'. (Zodat spyware en andere vervelende meuk geen gestolen info (passwords) naar een pc op het internet kan sturen bijvoorbeeld).

Dat eerste is niet het geval begrijp ik en tegen dat laatste gaat deze firewall je niet beschermen als je uitgaand verkeer gewoon toestaat?

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 26-11-2007 13:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr