Toon posts:

[ASP.NET] toevoegen custom user control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Sinds kort ben ik de basis van asp.net aan het aanleren. Momenteel m'n eerste asp.net site aan het bouwen dmv Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition.

Nu wens ik een custom user control toe te voegen, namelijk de AspNetFlash control (http://www.aspnetflash.com/) om flash objects in m'n pagina's te embedden.

Tijdens de installatie setup wordt er gevraagd om alle asp.net projecten / toepassingen te sluiten zodat de control aan de toolbox kan worden toegevoegd. Na de installatie zie ik nergens de component staan. Dus voeg ik die manueel toe (instructies op de site van die control) door de juiste dll file te laden.
Eens dit gebeurt, is de control aanwezig in de toolbox.

Ik kan de control perfect op m'n aspx file slepen (design), instellen enzovoort maar eens ik die wenst te testen, krijg ik een aantal errors te zien, namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/woutje/aspNetError.gif
[getypte versie]
• Element 'Flash' is not a known element. This can occur if there is a compilation error in the Web site.
• Validation (Internet Explorer 6): Element 'htmlalternativetemplate' is not supported.
• Request for the permission of type 'System.Web.AspNetHostingPermission, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKey Token=b77a5c561934e089' failed.
[/getypte versie]

De code van de control ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/woutje/customControl.gif

Nu dacht ik eerst dat de fout gerelateerd is aan die control maar ik herinner me dat ik dezelfde type foutmelding kreeg toen ik een custom calendar control probeerde toe te voegen (opnieuw terug manueel ipv via install, want dit lukte toen ook niet).

Zo te zien is dit hoogstwaarschijnlijk een security issue?

Heb als beginnende asp.net'er reeds vanalles zitten opzoeken maar doordat die materie nogal complex is, vind ik weinig relevante hulp. Wel kwam ik eens op volgende pagina terecht (link) die zegt: "grant the FullTrust right to the remote share".. heb dit vertaald naar volgende command line:
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\caspol.exe -m -ag 1 -url "file:////\\localhost\mijnproject\*" FullTrust -exclusive on

Maar dit helpt niet..

Ik hoop dat iemand van jullie de nodige asp.net achtergrond en kennis heeft of mij hier door te loodsen? Want het is erg frustrerend om als starter op dergelijke fouten te botsen. Het enige wat ik wens is een custom control werkend te krijgen..

thx
Wouke

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 12:42 ]

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Het lijkt mij dat de assembly niet goed is geregistreerd.

Ik ga ervanuit dat je de tutorial hebt gevolgd ?
In jouwn geval moet je ook even goed het volgende kopje kijken:
Option B: Manual Visual Studio Toolbox Integration

Ik denk dat dit je probleem moet oplossen.

Portfolio

Verwijderd

Topicstarter
Wel, dat is nu net wat ik deed. Die tutorial houdt op zich niet veel in, de ASPNetFlash.NET2.dll assembly op een permanente plaats van de HDD zetten en deze dan toevoegen vanaf de toolbox.

Lukt me ook zonder problemen, maar wanneer ik mijn aspx file run, krijg ik die errors...
hetzelde geldt ook voor een andere component die ik trachtte te installeren. Moest die ook manueel toevoegen en kreeg ook telkens een gelijkaardige foutmelding.

edit: mss ligt dit aan het feit dat ik Visual Web Developer gebruik ipv Visual Studio?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 14:19 ]

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Je omgeving maakt niet uit.

Portfolio

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb zopas BasicDatePicker proberen te installeren. Ik voeg een tabje toe BasicDatePicker, add item, browse naar: BasicFrame.WebControls.BasicDatePicker.dll en voeg die toe.

Ik kan opnieuw mooi de control op mn pagina's plaatsen maar eens ik test, krijg ik net dezelfde fout:
- 'BasicDatePicker' is not a known element...
- Request for the permission of type 'System.Web.AspNetHostingPermission, ....

Opnieuw die permissies die terug komen...

sorry hoor, maar het wil maar niet werken! 8)7

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Draai je die webapplicatie op een netwerkomgeving of op een lokale machine?

Verwijderd

Topicstarter
bigbeng schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:41:
Draai je die webapplicatie op een netwerkomgeving of op een lokale machine?
Wel, ik ben echt wel nieuw in die dot net wereld, zoals gezegd gebruik ik "Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition" , mn projectje staat op een shared folder van m'n file server.

Om m'n site te testen, druk ik op de groene pijl 'start debugging...' , er een ASP.NET Development Server gestart en m'n site opent in de browser als volgt: "http://localhost:2981/mijnwebsite/"

Maw.alles gebeurt lokaal..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 14:46 ]

• bigbeng
m.a.w je draait op een netwerk share. Je zult je settings van het .net framework aan moeten passen.

Even uit de losse pols:

Systeembeheer -> .Net 2.0 configuration -> Machine -> Codegroups -> All_code -> Local intranet zone -> tabje Permission set -> Kies Full trust.

[ Voor 46% gewijzigd door bigbeng op 26-11-2007 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
thx bigbeng , zopas geprobeerd maar Microsoft Managment Console loopt vast :?
Er is een fout opgetreden in Microsoft Management Console ....

Zal eens kijken om alles wat asp.net aangaat te reïnstallen en nogmaals te proberen! Denk wel dat dit naar de oplossing kan leiden..

• bigbeng
Je kunt ook nog in de MMC op Runtime Security Policy rechtermuisklikken (is dit al opgenomen in het NL?) en dan kiezen voor Adjust Security. Dan krijg je een mooi wizardje. Kiezen voor Make changes to this computer en dan het schuifje bij Local Intranet naar Full trust schuiven. Misschien dat dit wel werkt.

edit:
Vandale says no

[ Voor 4% gewijzigd door bigbeng op 26-11-2007 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah! geen fouten meer. Super :) Bedankt hoor bingbeng!
Pagina: 1