Toon posts:

Msn bestanden ontvangen en versturen

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
het valt me op dat onder mercury, Amsn enz enz.. het versturen en ontvangen van bijvoorbeeld een foto zo ontzettend lang duurt van een windows pc naar een mac...

windows --> windows gaat snel
mac --> mac duurt lang
windows --> mac duurt ook lang

iemand hier een verklaring voor? ik heb al gestoeid met poorten maar is nooit veranderd ofzo..

Verwijderd

Dat probleem heeft iedereen geloof ik... Ik ben bang dat je er weinig aan kunt doen. Bij mij gaat het trouwens de ene keer beter dan de andere. Het wachten is gewoon op microsoft. Wanneer die beslissen een fatsoenlijke versie van messenger uit te brengen voor de mac zijn de problemen zo opgelost.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:50
Met Adium nergens last van? Gaat retesnel.

Verwijderd

Topicstarter
en wat is retesnel? voor iemand op een 56K lijntje is 10 kb/sec ook snel..

ik werk op een echt snelle 20 mbit lijn waarmee ik via nieuwsgroepen wel 3 mb per seconde kan halen bij eweka..

het is dus niet een poortenkwestie begrijp ik?

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:57:
en wat is retesnel? voor iemand op een 56K lijntje is 10 kb/sec ook snel..

ik werk op een echt snelle 20 mbit lijn waarmee ik via nieuwsgroepen wel 3 mb per seconde kan halen bij eweka..

het is dus niet een poortenkwestie begrijp ik?
Als je verstuurt met een client zoals Adium, dan wordt er verstuurd via de microsoft server. Dit is dus behoorlijk langzaam als die het druk hebben. Als je verstuurt met twee officiele windows clients, dan gaat het via p2p, dus de twee clients maken, zonder tussenkomst van een microsoft server, verbinding met elkaar en versturen het zo. De developers van Adium (eigenlijk die van libpurple/pidgin/het oude gaim) vinden dit absoluut niet belangrijk en willen hier dus niet aan werken, dat hebben ze al meer dan eens laten weten aan hun gebruikers.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
willem169 schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:41:
Meen je dit nu serieus? Bij mij gaat het met gemiddeld 5 kb/s in Adium, elke keer weer... :|

Maar goed zoals hierboven gezegd:
Why is MSN file transfer so slow?

MSN file transfers in the protocol supported by libpurple go through the Microsoft server. They are therefore very reliable but also quite slow. MSN7 and other MSN clients support a direct person-to-person transfer as is used in AIM, which is not yet supported by libpurple.

The libpurple developers are working on supporting a much newer version (P14) of the MSN protocol. This will include support for direct file transfers. We don't know when this will make it into an Adium release.
Adium 2.0 zal als ik het goed heb begrepen Libpurple met MSN Protocol 14 bevatten dus wellicht dat het dan beter wordt. :)

[ Voor 59% gewijzigd door Frietsaus op 26-11-2007 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat retesnel ook niet zo... het verhaal van orillion echter wel.. klinkt erg logisch!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
willem169 schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:41:
Wat je nu zegt kan gewoon niet. Adium ondersteunt de encrypted filetransfers van MSN niet, dus gaat het via een server wat max. met 15kb/s gaat ofzo.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Bigs schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:43:
Wat je nu zegt kan gewoon niet. Adium ondersteunt de encrypted filetransfers van MSN niet, dus gaat het via een server wat max. met 15kb/s gaat ofzo.
Wel/niet encrypted heeft er geen hol mee te maken :)

0.0

• Bigs
  • Niet online
Jungian schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:05:
[...]

Wel/niet encrypted heeft er geen hol mee te maken :)
Het komt iig door het 'nieuwe' protocol dat MSN gebruikt voor filetransfers.. en ik meende dat het probleem daarmee in de richting van encryptie lag.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Bigs schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:06:
Het komt iig door het 'nieuwe' protocol dat MSN gebruikt voor filetransfers.. en ik meende dat het probleem daarmee in de richting van encryptie lag.
En ik dacht dat het aan roze olifantjes lag :+ MSNP14 is simpelweg een heel ander (lees : uitgebreider) protocol, wat direct transfers ondersteunt (wat iemand hierboven ook al heeft gezegd).

0.0

• Bigs
  • Niet online
:+

[ Voor 102% gewijzigd door Bigs op 26-11-2007 18:15 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
IMO is het versturen van bestanden via MSN echt een hel.. Zet dan een FTP servertje op en doe het daarmee, scheelt een hoop (maar dat is voor de rest lichtelijk OT)

Verwijderd

Topicstarter
tijd voor screenshot van zijn overdracht! die van mij zijn echt hopeloos als ik dat deed...:P

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Portforwarding kan hier wel degelijk helpen. Ik had in mijn Tiger-tijd, een maandje geleden dus, de poorten geforward die op de aMSN website staan. Het ontvangen van bestanden ging dan ook met de max-upload snelheid van de tegenpartij (50-80 kbyte/s). Helaas ging het versturen wel traag (10-15 kbyte/s) omdat de tegenpartij dit niet deed. Die persoon gebruikte trouwens Live Messenger 8.5.
Ik heb trouwens een @home Internet Intensief 8000/1500 abo.
Misschien dat iemand anders hier nog wat over weet?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
en weet je nog welke poorten dat waren die je open zette hiervoor?

oh ik vind nu op de site van amsn iets linux gerelateerdover poorten..

http://www.amsn-project.n...er_ports_in_SUSE_Linux.3F

misschei ndat dit ook kan werken? 6891 is het iig...

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 22:33 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:50
Gaat hier toch echt regelmatig met 50 Kb p/s of sneller.
Da's aardig snel voor MSN als ik het zo hoor :P
Pagina: 1