Toon posts:

Anno 2007 en asus.

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb vandaag met de klantenservice van Asus contact gehad omtrend het volgende:

Laptop gekocht van Asus met standaard WindowsXP erop, maar wel met een sticker van Windows Vista Capable.
Toen ik de laptop gekocht had en ik natuurlijk de sticker Windows Vista capable zag, dacht ik meteen van oke dat betekend dat ik straks als Vista echt volledig in is ik alle drivers gemakkelijk kan vinden, volgens de medewerker van de winkel waar ik deze gekocht had ook.

Maar wat verteld de medewerker nu van Asus aan de telefoon, de sticker is aanduiding voor dat alleen de hardware gereed is voor Vista, maar er komen geen Vista drivers.

Naar mijn mening is dit erg misleidend geweest die sticker.
Wat kan ik hieraan doen, want onder Windows Vista heb je geen barst aan deze laptop.

Het gaat om de laptop Asus Z92J.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 09:43
z92 serie is het broertje van de A6 serie. kijk eens op www.asustreiber.de voor drivers. Ik heb een a6t en op die site kan ik alle drivers downloaden. kijk ook eens hier:[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 9

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-01 10:19
Terug naar de winkel, koop laten ontbinden en geld terugvragen (hoewel ik je weinig kans geef)

Als consument heb je veel rechten, en je hebt vaak het recht aan jouw kant staan, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen. Je kan nog wel proberen ze via een aangetekende brief in gebreke te stellen, maar ook daarvan denk ik niet dat ze onder de indruk zullen zijn. Kwestie van jammer, helaas, nooit meer Acer.

nb: Laptops zijn tegenwoordig vaak op standaard hardware gebaseerd, zo ook deze (intel Centrino platform icm Ati radeon kaart) Ik gok dat je geen aparte drivers nodig zal hebben, mocht je over willen op Vista)

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
elhopo schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:49:
Terug naar de winkel, koop laten ontbinden en geld terugvragen (hoewel ik je weinig kans geef)

Als consument heb je veel rechten, en je hebt vaak het recht aan jouw kant staan, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen. Je kan nog wel proberen ze via een aangetekende brief in gebreke te stellen, maar ook daarvan denk ik niet dat ze onder de indruk zullen zijn. Kwestie van jammer, helaas, nooit meer Acer.

nb: Laptops zijn tegenwoordig vaak op standaard hardware gebaseerd, zo ook deze (intel Centrino platform icm Ati radeon kaart) Ik gok dat je geen aparte drivers nodig zal hebben, mocht je over willen op Vista)
Volgens mij bedoel je Asus ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

windows vista capable wil alleen zeggendat het aan de MINIMALE requiremetns van vista voldoet

http://www.microsoft.com/...buyorupgrade/capable.mspx
A new PC running Windows XP that carries the Windows Vista Capable PC logo can run Windows Vista. All editions of Windows Vista will deliver core experiences such as innovations in organizing and finding information, security, and reliability. All Windows Vista Capable PCs will run these core experiences at a minimum. Some features available in the premium editions of Windows Vista—like the new Windows Aero user experience—may require advanced or additional hardware.
Dit is wat de sticker wil zeggen, en is dus niet misleidend. Maar ik zou het zeker niet aanraden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:39:
windows vista capable wil alleen zeggendat het aan de MINIMALE requiremetns van vista voldoet

http://www.microsoft.com/...buyorupgrade/capable.mspx

[...]

Dit is wat de sticker wil zeggen, en is dus niet misleidend. Maar ik zou het zeker niet aanraden.
Oke, maar voor de onwetende mensen met geen verstand van computers, maar wel graag vista willen, is dit toch wel zeer onduidelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 18:17 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
We hebben helaas geen Asus A6Jx driver pakketje klaar liggen in het Asus A6/Z92 topic. Maar op support.asus.com en www.asustreiber.de kun je ze echt wel vinden. Overigens moet je kijken bij de Asus A6J (wss A6Ja of A6Jc) en heb je ook nog kans op de F3Ja en F3Jc welke dezelfde hardware hebben. Wat betreft Asus: De support met Vista is juist super!

Met zoekwerk had ik mijn A6T (welke nu vervangen is door een F3Sc, had geen garantie maar toch gratis een nieuwe gekregen, ook weer super!) zelfs voorzien van Vista x64! En ALLE drivers waren beschikbaar voor de 64-bit editie. Dat zie ik niet snel voorkomen bij een laptop welke nooit met Vista is uitgerust.

Dus: Als tweaker wat zoeken en je vind de drivers wel! Er zijn genoeg A6J bezitters (welke gelijk is aan de Z92J) met Vista er op.

Edit: ok ff op support.asus.com gekeken en daar blijken de drivers dus niet te staan :| Dat is best wel slecht eigenlijk. Zoek dus alles op www.asustreiber.de op en anders ook op sites als laptopvideo2go.com (NVIDIA gfx drivers), Realtek, Intel en dergelijke.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 26-11-2007 18:28 ]

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
De koop ontbinden enzo is wel erg overdreven vind je niet? Die sticker betekend niet dat je ook kan eisen dat Asus drivers geeft. Maar vaag dat ze sowieso geen drivers hebben, want ik heb ook een Z92J en je kon ook Vista upgrade bestellen. Dit heb ik echter niet gedaan met mijn eigen, maar wel een Z92-nogwat laptop van Asus waar ik ook gewoon drivers en alles op een dvd'tje bij kreeg (nog niet getest moet ik er wel bij zeggen :D).

Verwijderd

tja asus heeft gelijk

dat stickertje zegt niet meer dan dat de hardware capable is, dit stond ook duidelijk op de MS website toen ze de nieuwe stickers lanceerde.

Of drivers wel of niet uitkomen ligt bij asus, en is zeker geen plicht. kwestie van jammer dus...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:16:
[...]
Oke, maar voor de onwetende mensen met geen verstand van computers, maar wel graag vista willen, is dit toch wel zeer onduidelijk.
Tja, zolang er zoiets als minimal requirement bestaat: inderdaad.

Niet de koop ontbinden maar gewoon 5 miljoen eisen over de sticker. >:) >:) >:)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• GENETX
leuk_he schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:52:
[...]

Tja, zolang er zoiets als minimal requirement bestaat: inderdaad.

Niet de koop ontbinden maar gewoon 5 miljoen eisen over de sticker. >:) >:) >:)
En dan alsnog geen miljoenen krijgen maar alle kosten kunnen betalen. Asus zal gewoon zeggend at je niet hebt geinformeerd en je anders wel een driver CD'tje had kunnen krijgen zoals BoyzNDaHood zegt.

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:39:
[...]

En dan alsnog geen miljoenen krijgen maar alle kosten kunnen betalen. Asus zal gewoon zeggend at je niet hebt geinformeerd en je anders wel een driver CD'tje had kunnen krijgen zoals BoyzNDaHood zegt.
ik zou voor de 5 miljoen gaan :+

• GENETX
Maar heb je me nu al werkend? Of mis je nog drivers?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb zelf een Asus A6Ja zonder dat stickertje, maar Vista draait perfect hoor. Niet helemaal netjes van Asus, maar t stikkerjte staat voor capable . niet ready.

Zoals hierboven gezegd vind je t meeste op asustreiber.de, en heel veel installeert Vista ook zelf. T enigste dat Vista bij mij niet zelf deed waren de Power4Gear knoppen en de webcam.
Pagina: 1