Ik heb vorige week een nieuwe Acer 5100 gekocht.
De Specs zijn als volgt:
- AMD Turion 64 X2 TL52 (1,6 Dual Core)
- ATI Radeon Xpress 1100 (Xpress M200 volgens lspci)
- 160GB harddisk
- Acer Orbicam (webcam) in het deksel.
- En een crystalbright 15,4 Inch Scherm.
Hier heb ik Debian Linux Etch (4.0 R1) AMD64 opgezet met de nieuwste driver van de ATi site voor de Radeon Xpress M200.
Ik wou persee een laptop met een beetje een goede videokaart van ATI of NVIDIA zodat ik Compiz/Beryl kon gaan draaien op mijn laptop.
Nu heb ik echt alles aan de praat gekregen onder debian, zelf de webcam, en de kaartlezer doen het, maar compiz en beryl willen niet draaien.
Ik pas netjes mijn xorg.conf aan zoals mij dit wordt aangegeven maar het werkt maar half.
Als ik Compiz of Beryl wil gebruiken dan wordt na ongeveer 10 to 20 seconden, of meteeen als ik de cubus gebruik alles behalve de vensters zelf wit, de achtergrond de iconen en het menu zijn weg.
Verder werkt zowel compiz als Beryl perfect, alle effecten doen het en de cubus werkt ook.
het schijnt wel vaker voor te komen met ati kaarten...
Het lijkt er naar mijn weten op dat hij de eerste gl layer wel goed draait maar dart hij eruit klapt als er een tweede of volgende layer overheen geladen wordt.
heeft iemand een idee hierover of heeft iemand dit mischien al eens opgelost ?
op het internet vind ik meerdere referenties, maar geen oplossing... wel lijkt het of het te maken heeft met ATI, want op alle posting op het net waren met een ATI, en op mijn nvidia workstation werkt het allemaal perfect.
Update: 32 Bit debian maakt geen verschil, hij doet het nog steeds niet.
ik heb ook een posting op het compiz forums gedaan: hier mischien help dat
De Specs zijn als volgt:
- AMD Turion 64 X2 TL52 (1,6 Dual Core)
- ATI Radeon Xpress 1100 (Xpress M200 volgens lspci)
- 160GB harddisk
- Acer Orbicam (webcam) in het deksel.
- En een crystalbright 15,4 Inch Scherm.
Hier heb ik Debian Linux Etch (4.0 R1) AMD64 opgezet met de nieuwste driver van de ATi site voor de Radeon Xpress M200.
Ik wou persee een laptop met een beetje een goede videokaart van ATI of NVIDIA zodat ik Compiz/Beryl kon gaan draaien op mijn laptop.
Nu heb ik echt alles aan de praat gekregen onder debian, zelf de webcam, en de kaartlezer doen het, maar compiz en beryl willen niet draaien.
Ik pas netjes mijn xorg.conf aan zoals mij dit wordt aangegeven maar het werkt maar half.
Als ik Compiz of Beryl wil gebruiken dan wordt na ongeveer 10 to 20 seconden, of meteeen als ik de cubus gebruik alles behalve de vensters zelf wit, de achtergrond de iconen en het menu zijn weg.
Verder werkt zowel compiz als Beryl perfect, alle effecten doen het en de cubus werkt ook.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| Section "serverLayout"
...
Option "AIGLX" "true"
...
EndSection
Section "Module"
...
Load "i2c"
Load "bitmap"
load "glx"
load "dbe"
load "extmod"
Load "type1"
Load "vbe"
...
EndSection
Section "Device"
...
Option "DRI" "true"
Option "ColorTiling" "on"
Option "EnablePageFlip" "true"
Option "AccelMethod" "XAA"
Option "XAANoOffscreenPixmaps"
Option "TripleBuffer" "true"
...
EndSection
Section "Extensions"
...
Option "Composite" "Enable"
...
EndSection |
het schijnt wel vaker voor te komen met ati kaarten...
Het lijkt er naar mijn weten op dat hij de eerste gl layer wel goed draait maar dart hij eruit klapt als er een tweede of volgende layer overheen geladen wordt.
heeft iemand een idee hierover of heeft iemand dit mischien al eens opgelost ?
op het internet vind ik meerdere referenties, maar geen oplossing... wel lijkt het of het te maken heeft met ATI, want op alle posting op het net waren met een ATI, en op mijn nvidia workstation werkt het allemaal perfect.
Update: 32 Bit debian maakt geen verschil, hij doet het nog steeds niet.
ik heb ook een posting op het compiz forums gedaan: hier mischien help dat
[ Voor 4% gewijzigd door Trekkerkearl op 26-11-2007 12:07 ]
Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!