ATi Radeon 2600Pro op HDTV (problemen)

Pagina: 1
Acties:

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-07 13:50
Hallo beste gotters,

Ik heb onlangs een HD DVD speler gekocht voor mijn pc maar omdat ik een nVidia 7600GS gebruikte kon ik hiermee geen beeld op mijn HDTV krijgen. Nu heb ik dus een ATi Radeon 2600Pro die het opzich goed doet behalve dat de resoluties niet correct op mijn tv worden weergegeven.

Hier even een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/hdtv.jpg

Zoals je ziet vallen er stukken buiten het beeld of zoals bij 1280x720 krijg ik het beeld uitgezoomt te zien met een zwarte kader er dus omheen. Is hier is tegen te doen zodat ik wel de resolutie perfect op mijn hele scherm heb? Mijn HDTV heeft een native resolutie van 1360x768 waarvan ik op die resolutie nu precies dat stuk in mijn taakbalk mis waar de tijd staat. Ik kan nu zeg maar alleen alles zien tot het laatste pictogram in de tray. De tijd valt dus weg.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-07 20:17

mace

Sapere Aude

Wat voor een TV heb je dan?

Bij de philips van mijn vader kun je met de pijltjestoetsen van de afstandsbediening het beeld verschuiven. Soms mis ik om een of andere vage reden boven wat pixels maar dan schuif ik het zo naar beneden met de pijltjes, dit is dan via DVI.

Kijk ook eens naar powerstrip voor custom resoluties.

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 26-11-2007 11:19 ]

• Sir_Hendro
MaCe1337 schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:19:
Wat voor een TV heb je dan?

Bij de philips van mijn vader kun je met de pijltjestoetsen van de afstandsbediening het beeld verschuiven. Soms mis ik om een of andere vage reden boven wat pixels maar dan schuif ik het zo naar beneden met de pijltjes, dit is dan via DVI.

Kijk ook eens naar powerstrip voor custom resoluties.
Ik heb een Mirai 32' HD Ready HDTV

Het punt is dat met mijn vorige nVidia kaart de resolutie 1360x768 wel gewoon goed werkt terwijl bij deze ATi een x aantal pixels wegvallen.

Nieuwe drivers downloaden, ook handig...

Kies uw OS:
Windows XP

Selecteer familie:
Radeon

Selecteer de serie die tot uw kaart behoord:
HD 2600 series

Catalyst 7.11
Download

lalalalla....

Installatie wordt gestart.

Setup heeft geen drivers gevonden voor uw hardware of operating system.

Yeah right...

//edit
Versie 7.7 doet het ook al niet... 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Sir_Hendro op 26-11-2007 13:04 ]

• Sir_Hendro
Oke, ik ben naar de website van MSI gegaan en daar hadden ze wel werkende drivers voor me. Deze nieuwe drivers hebben het probleem verholpen. :)