Toon posts:

NT4 Power off

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wij hebben een virtuele NT4 server die niet vervangen kan worden door 2003 ofzo ivm speciale software.
Naast deze NT4 draaien nog 4 virtuele xp en 2003 machines.

Ieder weekend worden de servers gestopt mbv het volgende commando:
"C:\Program Files\VMware\VMware Server\vmware-cmd" "D:\vmware\server.vmx" stop trysoft

Vervolgens worden de bestanden geback-upped en wordt de servers weer gestart

Met de 2003 en xp machines gaat dit prima, maar bij NT4 blijft hij hangen op het scherm:
It is now safe to turn off your computer en kunnen de bestanden niet gebackupped worden.

Ik heb al het een en ander gegoogled en kwam op de volgende punten:
  1. In het VMX bestand het volgende ingeven:
    gui.exitOnCLIHLT = "TRUE"
  2. Registersleutel de waarde vervangen
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
    PowerdownAfterShutdown=1
    EN
    hal.dll vervangen met die van SP6a
Toch blijft de server hangen bij: It is now safe to turn off your computer

Iemand een idee hoe dit toch opgelost kan worden.
Alvast bedankt

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:44

Caveman

whahoehaha

Uit mijn blote hoofd (heb nergens meer een NT machine draaien) zit ergens in "power options" wat te doen bij "when i push the powerswitch" als je daar voor "shutdown" kiest dan moet ie als het goed is afsluiten.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Caveman schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:02:
Uit mijn blote hoofd (heb nergens meer een NT machine draaien) zit ergens in "power options" wat te doen bij "when i push the powerswitch" als je daar voor "shutdown" kiest dan moet ie als het goed is afsluiten.
In het Control Panel zitten de volgende opties
Accessibility Options
Add/Remove Programs
BDE Administrator
Console
Data Sources (ODBC)
Date/Time
Devices
Display
Fonts
Internet Options
Keyboard
Licensing
Modems
Mouse
MS DTC
Multimedia
Network
OWL Admin
PC Card (PCMCIA)
Ports
Printers
Regional Settings
SCSI Adapters
Server
Services
Sounds
System
Tapedevice
Telephony
UPS
VMware Tools

Bij XP heb je het bv bij je schermbeveiliging staan en een extra optie energiebeheer. Maar bij NT kan ik het niet vinden. Ik heb System (shutdown/startup), UPS, Display, Server en Accessibility Options maar kan niets vinden wat iets lijkt op poweroptions ofzo wat wel in bv xp zit...

nog andere ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
Na blijven proberen en dus die 2 opties te hebben gedaan.
Vervolgens in het script een 2e keer een stop gegeven
dus:
"C:\Program Files\VMware\VMware Server\vmware-cmd" "D:\vmware\server.vmx" stop trysoft

De eerste keer zal die nt wil af willen sluiten en krijg je dus dat scherm van turn off... de 2e keer stopt ie de vm-server. vervolgens backuppen en weer starten. en klaar is Cees

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Enigzins oud topic.... maar ik denk dat deze vraag de komende tijd best vaker gesteld kan worden. Aangezien wel meer mensen nt4 aan het virtualiseren zijn.

Buiten bovenstaande registry key (die vaak al goed staat) moet je inderdaad een hall.dll uit sp6a halen, maar niet de gewone maar de hall.dll.softex dit is degene die een pc kan uitzetten. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd of het onder vmware ook werkt. Maar het is bij een niet virtuele pc nodig.