Niet gewelddadige/aggresieve games

Pagina: 1
Acties:
  • 944 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:25

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ik vind het leuk om geregeld te gamen, en daarom peil ik af en toe welke games er onlangs verschenen zijn en ik kwa graphics en gameplay de moeite vind.

Daarnaast ben ik een hardware-tweaker, en zit er sinds afgelopen week een 8800 GT in mn bakkie die geen genoegen neemt met Tetris of Pacman ;)
Dus de UT3-, Crysis SP- en MP-demos zijn al uitgebreid aan de tand gevoeld, maar...

Het lukt me maar niet om action games te vinden die géén buitensporig geweld bevatten, èn:
- een originele, uitdagende gameplay hebben
- modern en waardig genoeg zijn om op mn bakkie gedraaid te mogen worden

Ikzelf vind strategy-games zoals Command&Conquer nog wel gaan, misschien dat anderen een lagere gewelds-drempel hebben.
Ook denk ik dat een game als Bioshock redelijk orgineel is, alhoewel daar ook nog wel behoorlijk geweld in voorkomt.

Zijn er ideeën voor games die geweldloos zijn, maar toch interessant genoeg zijn als het op gameplay en kwaliteit neerkomt?
Of is dat een zinloze zoektocht?
Ik mis eigenlijk een lijst op Tweakers.net of elders van dit soort games...

Hier een eerste lijstje a.d.h.v. reacties in dit topic:
Viva Pinata
Psychonauts
GTR2
Portal
Garry's Mod
Spore
Settlers 6
Civilization 4
eXperience 112

[ Voor 39% gewijzigd door ByteDelight op 26-11-2007 13:20 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie vraag! Ik zou zelf ook graag wat meer info over dat soort spellen zien. Zelf wacht ik al maanden met smart af op Spore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viva Pinata misschien iets?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nintendo heeft erg veel non-violence games, PC kom je imho toch snel bij de meer 'kinder' spellen. (de grappige adventures zie je nu meestal op consoles).

Racegames/voetballgames zijn bijna altijd geweldloos, mischien je genre erbij vermelden?

De FPS/RTS games zijn veelal logisch wat geweldadiger, altijd een vorm van oorlog voering :) Al is Team fortress 2 met de cartoongraphics tot redelijk acceptabel niveau van geweld.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 26-11-2007 10:19 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-10 11:05

rg-mohwa

Phoe Hé

nieuwe simcity ? Flightsimulator ? de vraag is meer welke Genre zoek je als je dat weet is het al iets makkelijker zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:33
Psychonauts. Platformgame met bizarre humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
rg-mohwa schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:18:
nieuwe simcity ? Flightsimulator ? de vraag is meer welke Genre zoek je als je dat weet is het al iets makkelijker zoeken
Je hebt gelijk dat het beter zou zijn dat ik een genre aangeef.
Maar je snapt wel dat er vele genres kunnen zijn die interessant zouden kunnen zijn als er producenten zijn die er aan ontwikkelen, maar helaas richten ze zo ongeveer allemaal hun pijlen op first-person-shooters.

Uitzonderingen zijn strategy games en race-spellen, en gelukkig is daar al wel wat interessants te vinden.
Maar dan heb je het ook wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 17:13
Weet niet of je van racen houd, maar zelf vind ik GTR2 geweldig.. Op sim-mode superrealistisch. Stuurtje wel vereist :)

Ook Portal is tof, OpenTTD, MotoGP 2007.. Ik kom erg snel op racinggames uit wanneer het niet gewelddadig moet zijn :)

Oh Garry's Mod mag natuurlijk niet ontbreken!

[ Voor 40% gewijzigd door geez op 26-11-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Alvast bedankt voor de leuke suggesties. Ik ga er zeker naar kijken.

Ik dacht net effe: eigenlijk zouden die game-winkels (hier in Eindhoven heb je er ook wel een paar) een apart vak: "non-volient games" moeten hebben, en daar bedoel ik natuurlijk geen kinderspelletjes mee.

Er is zoveel ophef over geweld in games (daar wil ik hier NIET op ingaan) dat ik niet begrijp dat zo'n vraag als die van mij niet eerder op een forum gesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:57
De nieuwe adventure game genaamd eXperience 112?
Deze heeft vernieuwende gameplay voor een adventure spel.
Het spel wordt rond 30 november gelanceerd en is van Nederlandse bodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Settlers (deel 6) of Civilization4, lage geweldsdrempel en grafische beesten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wil je absoluut geen geweld, of mag het niet buitensporig zijn?

Zelf vindt ik bijvoorbeeld een game als Beyond Good & Evil binnen je eisen vallen, maar strikt genomen zit er geweld in. Zelfde geldt voor de Civilization serie.
Anders kom je toch al gsnel in de hospital tycoon / Rollercoster tycoon achtige titels of de Sims uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opsomtopic, zie ook: Crash in "Beste xbox titel"
ik wil graag een bijdrage leveren aan dit topic, maar het gaat toch op slot en dat is heel erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Volgens mij bevat Spore wel aardig wat geweld toch als je kolonietje uitgemoord wordt door een ander agressief ras :P

Verder denk ik dat alle sims-games, puzzel-games en de serieuze race games hier natuurlijk onder vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:38:
ik wil graag een bijdrage leveren aan dit topic, maar het gaat toch op slot en dat is heel erg jammer
Als je toch zo op de regels bent, maak dan ook een topic report aan en ga niet in het topic blaten. Verder is dit minder een opsomtopic dan "wat is je favo game op console x", dus wat mij betreft is er geen reden voor een slotje.

Verder raad ik Viva Pinata aan, echt een briljante game :)

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 26-11-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:38:
Bedoel je dit topic of die waar je naar verwijst?

Ik zie dat in dat topic door de mod aangegeven wordt dat opsomtopics niet toegestaan zijn, maar geldt dat ook voor dit topic dan?

Het gaat hier ook om een oplossing voor een maatschappelijk onderwerp in plaats van puur een topic om spelletjes te noemen die je leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hij is al een paar keer eerder genoemd, maar Viva Pinata lijkt me echt een goede keuze. Hoe meer mensen het vertellen, hoe zekerder je wordt ;)

Het spel ziet er gewoon hartstikke leuk uit, en is verslavend.

Verder ben ik zelf bezig geweest met Railroads. Erg leuk spel, alleen Out-of-the-Box niet zo stabiel. Een paar tweaks echter, en hij is prima speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nevermind :P
gus goes to cybertown, dit is een goede game met een spannend verhaal, en ook nog eens zonder geweld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 12:25

Vrijdag

De Zwarte

Al eens gedacht aan adventures, zoals Schizm, Myst, Scratches, Memento Mori, Penumbra etc.? Daar zit meestal ook weinig geweld in. Alleen is jouw machine dan wat overkill :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:57
Hij zoekt dus grafisch next-gen games voor zijn huidige hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou adviseren deze lijst door te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
TroonStaal schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:25:
Al eens gedacht aan adventures, zoals Schizm, Myst, Scratches, Memento Mori, Penumbra etc.? Daar zit meestal ook weinig geweld in. Alleen is jouw machine dan wat overkill :P
Ik denk dat er wel meer jongere danwel oudere gamers zijn waarvan hun geweten eigenlijk ook wel iets minder geweldadigs zou willen dan UT3, COD4, Crysis, etc.

Dus ik heb in mn TS aangegeven dat het om action-games gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Dat is onbegonnen werk.
En de gameplay ervaar je niet door wat screenshots, dus ik hoop juist uit ervaring wat te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Arunia schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:07:
Hij zoekt dus grafisch next-gen games voor zijn huidige hardware.
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik dacht eerst aan rollercoaster tycoon, maar daar zit wel degelijk geweld in:

joubuis

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat dacht je van Guitar Hero III? Zeker niet geweldadig, originele gameplay, op de consoles iig leuke graphics (en de pc versie schijnt nogal zware eisen te hebben, dus dan kan je bak goed aan de bak ;))

Ik zie op de officiele site alleen niks staan over de PC versie. Ik dacht dat die eind deze maand zou uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 12:25

Vrijdag

De Zwarte

bverstee schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:21:
[...]

Ik denk dat er wel meer jongere danwel oudere gamers zijn waarvan hun geweten eigenlijk ook wel iets minder geweldadigs zou willen dan UT3, COD4, Crysis, etc.

Dus ik heb in mn TS aangegeven dat het om action-games gaat.
Ah. Wel, geen idee eigenlijk welke titels dan wel interessant zullen zijn. Kom je waarschijnlijk al snel bij racespellen uit, of mods van bestaande spellen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Afbeeldingslocatie: http://www.pidownload.it/punto/trovafiles/switchball.jpg

Switchball
http://www.switchball.com/

Puzzle game waarin veel en goed gebruik wordt gemaakt van physics. Tevens ziet het er ook zeer degelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
SinergyX schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:18:
Nintendo heeft erg veel non-violence games, PC kom je imho toch snel bij de meer 'kinder' spellen. (de grappige adventures zie je nu meestal op consoles).

Racegames/voetballgames zijn bijna altijd geweldloos, mischien je genre erbij vermelden?

De FPS/RTS games zijn veelal logisch wat geweldadiger, altijd een vorm van oorlog voering :) Al is Team fortress 2 met de cartoongraphics tot redelijk acceptabel niveau van geweld.
Tot op het punt waar je over TF2 begint ben ik het met je eens....maar bij TF2 zie je letterlijk de lichaamsdelen om je oren vliegen en wordt je af en toe geconfronteerd met wat er van je over blijft, nadat je gekilled bent....in de vorm van bordjes die aangeven waar delen van je lichaam liggen.... en om dat nou niet geweldadig te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:25
Alabama_man schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:55:
[afbeelding]

Switchball
http://www.switchball.com/

Puzzle game waarin veel en goed gebruik wordt gemaakt van physics. Tevens ziet het er ook zeer degelijk uit.
doet me denken aan Ballance, maar dan uitgebreider. Ballance had helaas maar 13 levels en miste een level-editor, terwijl dat spel juist schreeuwde om een level-editor. Heeft Switchball er toevallig wel een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Need for Speed Pro Street?

Eigenlijk vind ik je een beetje zielig. Wie ben jij om te bepalen dat er buitensporig geweld in Crysis voorkomt? Buitensporig lijkt mij meer sadistische spellen zoals Manhunt 2 of ledematen erafschieten als iemand dood is in SoF3.

[ Voor 81% gewijzigd door Blue_Fear op 26-11-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerlijk gezegd dat je die dure 8800 beter kan inruilen tegen een Wii met Super Mario Galaxy... Beste spel van dit moment en zeker niet geweldadig. Voor de Wii kan je in de toekomst nog veel meer niet geweldadige spellen verwachten die ook leuk zijn voor volwassenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Blue_Fear schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:18:
Eigenlijk vind ik je een beetje zielig. Wie ben jij om te bepalen dat er buitensporig geweld in Crysis voorkomt? Buitensporig lijkt mij meer sadistische spellen zoals Manhunt 2 of ledematen erafschieten als iemand dood is in SoF3.
En eigenlijk vind ik jou een beetje kortzichtig...
Iedereen bepaalt voor zichzelf wat hij/zij buitensporig geweld in games vindt. TS vindt het geweld in Crysis van een dusdanig niveau dat hij liever iets anders ziet en dat is zijn goed recht.
Wie ben jij om daarover te oordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Blue_Fear schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:18:
Need for Speed Pro Street?

En sinds wanneer mag de TS geen eigen mening over dit soort dingen hebben? Door deze reactie ben jij degene die juist een beetje zielig overkomt

Edit: Tip:F5 voor je een reactie plaatst ;)

[ Voor 5% gewijzigd door -Mike- op 26-11-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Duesenberg J schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:15:
[...]

doet me denken aan Ballance, maar dan uitgebreider. Ballance had helaas maar 13 levels en miste een level-editor, terwijl dat spel juist schreeuwde om een level-editor. Heeft Switchball er toevallig wel een?
Helaas heeft deze game ook geen level editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Edmin schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:35:
[...]

En eigenlijk vind ik jou een beetje kortzichtig...
Iedereen bepaalt voor zichzelf wat hij/zij buitensporig geweld in games vindt. TS vindt het geweld in Crysis van een dusdanig niveau dat hij liever iets anders ziet en dat is zijn goed recht.
Wie ben jij om daarover te oordelen?
Ja, hij zegt letterlijk dat de games buitensporig geweld bevatten. Nou, ik vind van niet. De TS is sowieso een beetje dom want hij gaat uitgebreid (volgens hem) 'buitensporige geweld' games testen (quote) en zit vervolgens te zeuren dat hij daar helemaal niet van houdt en vraagt naar alternatieven.

Je gaat toch ook geen auto kopen als je geen rijbewijs hebt of wel dan.

Ik denk dat de TS mooi in de Nintendo doelgroep valt overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Blue_Fear op 26-11-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sorry, maar ik kan je analogie absoluut niet volgen. Mischien is het verstandig om niet overal zomaar met je waardeoordeel te koop te lopen (De TS is dom?). Als je een discussie over geweld in games wilt starten, open dan maar een topic. TS heeft specifiek aangegeven dat niet te willen.

Uiteindelijk vraagt TS om games die binnen zijn marges vallen en is het niet aan jou om te oordelen of zijn idee van buitensporig geweld wel strookt met jouw beperkte visie op de werkelijkheid. It's all in the eye of the beholder. Accepteer het verschil en wees zo verstandig om iemand daar niet direct 'zielig' of 'dom' om te noemen. M.a.w. haal die enorme loden deur weg voor je hoofd.

Verder ontopic: ik zie net dat de game 'Dirty Dancing' in ontwikkeling is. Iets voor jou? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je games zonder geweld dan bij je bij de PC aan het verkeerde adres, tenminste je hebt niet veel keuze. De 8800GT is waarschijnlijk gebouwd om bloed en gore nog mooier op het scherm te toveren, vergelijk de engines van geweldloze games maar eens met die van de allernieuwste shooters. Nu is er een console die precies aan sluit bij wat jij zoekt, de Nintendo Wii. Bergen aan geweldloze games(of je moet het platstampen van een goomba meerekenen).
Je wilt duidelijk namen van games en lijstjes:

Excite Truck
WiiSports
WiiPlay
Super Mario Galaxy
Rayman Raving Rabbids
Sonic and the Secret of the Rings
Mario en Sonic op de Olympische Spelen
SSX Blur
Endless Ocean
Guitar Hero 3: Legends of Rock
MySims
Big Brain Academy
Mario Party 8
Pangya Golf
Mario Strikers Charged Football
Mercury Meltdown Revolution
Eledees
Cooking Mama
Kororinpa
Wario Ware Smooth Moves
Super Monkey Ball Banana Blitz

Alsjeblieft, nu heb jij het komende decenium genoeg geweldloze games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Er zijn zat geweldloze games op de PC.
TS een Wii aansmeren is hier net zo nuttig als een motorrijder een auto aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ag weet je we!, geweld is virtueel WEL leuk! of zijn deze games een qwstie V tijtVraag t . tekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:45:
TS een Wii aansmeren is hier net zo nuttig als een motorrijder een auto aanraden.
Kijken of jij mijn lijst van "recente" games kan evenaren.

Ik ben een groot van Rollercoaster Tycoon, Transport Tycoon, Sim City e.d. maar face the facts. PC gaming draait nu eenmaal om First person shooters. UE3 is niet ontworpen om schaapjes in de wei te renderen. De tegenvallende verkopen van geweldloze games zorgen ervoor dat bepaalde genres aan het uitsterven zijn en games met geweld winnen steeds meer terrein. Ik herriner me nog dat Carmagedon op het nieuws was... tegenwoordig zijn spellen veel en veel gruwelijker dan dat.

Het is ook duidelijk te merken in de manier waarop men met geweld in games om gaat. In Company of Heroes bijvoorbeeld, RTS'en zijn nooit heel erg bloederig maar in dat spel zie je wel lichaamsdelen rondvliegen en de duitsers schreeuwen als ze door mortieren op een brug aan gruzelementen worden geschoten. Het kan zonder, maar de ontwikkelaar heeft er bewust voor gekozen.
In Prince of Persia vielen je vijanden in zand uiteen, Assasins Creed kent een aantal hele toffe moves waarbij Altiar daadwerkelijk zijn tegenstanders afslacht en het bloed in het rond spuit.
Laat ik maar niet beginnen over de kettingzagen in Resident Evil 4 en Gears of War(hoewel dat waren nog een soort van aliens). De geweldloze games sterven uit en er zijn nog maar een handjevol platforms die er echt aandacht aan besteden. Met name de Wii en DS, aangezien Sony in tegenstelling tot de PS2 ook veel meer geweldadige games uit brengt. Denk aan God of War, Heavenly Sword, Resistance en plaats dat eens naast Jak, Wipeout, REZ, Gran Turismo en ICO.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind C&C wat de topicstarter aangeeft eigenlijk alleen maar geweld, oorlog oorlog en nog eens oorlog. Ik ben van mening dat je inderdaad zoals eerder aangegeven is je videokaart had kunnen inruilen voor een WII met verschrikkelijk veel niet geweldadige games en zeker leuk. Bij de WII krijg je meteen WII Sports erbij, geen geweld en heel leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Ga Deus Ex spelen. Hele spel kan je uitspelen zonder ook maar 1 iemand te vermoorden. Of Nethack (als pacifist, natuurlijk).

Ik hoop dat je van een uitdaging houdt. :+

* The Zep Man zijn motto: Geweld in games is een keuze!

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 27-11-2007 00:56 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een FPS zoekt die leuk is en niet geweldadig dan is Nerf Arena Blast wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:54:
[...]

Kijken of jij mijn lijst van "recente" games kan evenaren.
het gaat niet alleen om "recente" games, het moeten ook nog een beetje fatsoenlijke games zijn. Meer dan de helft van wat jij opnoemt is grote bagger.

En hij vraagt idd om PC spellen.

[ Voor 5% gewijzigd door NiaX op 27-11-2007 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

bverstee schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:21:
[...]

Wie ben jij om te bepalen wat ons geweten ons verteld? Volgens mij heeft jouw topic een geheime agenda om mensen te overtuigen minder gewelddadige games te spelen.

Het mooie aan geweld in games is dat je asociaal en gewelddadig kunt zijn zonder dat je je er schuldig om hoeft te voelen.

[ Voor 12% gewijzigd door harlekein op 27-11-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Edmin schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:45:
Ik denk wel na over de WII, aangezien ik van nog geen enkele van de goede reacties die ik gehoord heb over de WII gehoord heb dat het om geweldadige games gaat.

Trouwens, misschien moet ik even duidelijk maken dat ik wel degelijk veel FPS games gespeeld heb, zoals UT2004, en nu UT3.
Dat soort games zijn zeer verslavend, en daarom moeilijk om vanaf te blijven.
Maar gezien ik een kleine in huis heb rondlopen, en ik eigenlijk ook wel aan games wil die me minder geïrriteerd maken als ik een keer verlies bij een Deathmatch ;) zou ik wel eens wat anders dan FPS's willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die irritatie kan je anders net zo makkelijk oplopen bij minder gewelddadige games imho. O de frustratie als ik mario weer eens in een afgrond liet storten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Guitar Hero en games in dat genre (rockband). Getimed buttons bashen is weer eens wat anders dan steeds schieten. Koop wat DDR pads en doe dat, ook leuk en zeker niet geweldadig. De toony hoek van games zoals Ratchet en Clank en Super Mario Galaxies is ook wel grappig. Tuurlijk je springt op hoofden om monsters te verslaan, maar het is cartoony geweld en niet te vergelijken met Call of Duty of Metroid (vind Yellow dan).
Harlekein schreef op dinsdag 27 november 2007 @
Wie ben jij om te bepalen wat ons geweten ons verteld? Volgens mij heeft jouw topic een geheime agenda om mensen te overtuigen minder gewelddadige games te spelen.
Het mooie aan geweld in games is dat je asociaal en gewelddadig kunt zijn zonder dat je je er schuldig om hoeft te voelen.
Hij zegt " ik denk" en legt jou geen mening op en beweert volgens mij ook nergens dat zijn mening de enige waarheid is. Mooie aan games is dat je je agressief kunt gedragen, maar je ook in de viva pinata hoek kunt gaan zitten.

offtopic:
maybe moeten harlekein en Blue_Fear maar eens een rustig spelletje spelen. Iets te edgy en agressief ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Yellow|A op 27-11-2007 11:57 ]

|{ brrr }] |

Pagina: 1

Let op:
Onderbouw ook even waarom het spel aan de wensen van de topicstart voldoet.