Ik vind het leuk om geregeld te gamen, en daarom peil ik af en toe welke games er onlangs verschenen zijn en ik kwa graphics en gameplay de moeite vind.
Daarnaast ben ik een hardware-tweaker, en zit er sinds afgelopen week een 8800 GT in mn bakkie die geen genoegen neemt met Tetris of Pacman
Dus de UT3-, Crysis SP- en MP-demos zijn al uitgebreid aan de tand gevoeld, maar...
Het lukt me maar niet om action games te vinden die géén buitensporig geweld bevatten, èn:
- een originele, uitdagende gameplay hebben
- modern en waardig genoeg zijn om op mn bakkie gedraaid te mogen worden
Ikzelf vind strategy-games zoals Command&Conquer nog wel gaan, misschien dat anderen een lagere gewelds-drempel hebben.
Ook denk ik dat een game als Bioshock redelijk orgineel is, alhoewel daar ook nog wel behoorlijk geweld in voorkomt.
Zijn er ideeën voor games die geweldloos zijn, maar toch interessant genoeg zijn als het op gameplay en kwaliteit neerkomt?
Of is dat een zinloze zoektocht?
Ik mis eigenlijk een lijst op Tweakers.net of elders van dit soort games...
Hier een eerste lijstje a.d.h.v. reacties in dit topic:
Viva Pinata
Psychonauts
GTR2
Portal
Garry's Mod
Spore
Settlers 6
Civilization 4
eXperience 112
Daarnaast ben ik een hardware-tweaker, en zit er sinds afgelopen week een 8800 GT in mn bakkie die geen genoegen neemt met Tetris of Pacman
Dus de UT3-, Crysis SP- en MP-demos zijn al uitgebreid aan de tand gevoeld, maar...
Het lukt me maar niet om action games te vinden die géén buitensporig geweld bevatten, èn:
- een originele, uitdagende gameplay hebben
- modern en waardig genoeg zijn om op mn bakkie gedraaid te mogen worden
Ikzelf vind strategy-games zoals Command&Conquer nog wel gaan, misschien dat anderen een lagere gewelds-drempel hebben.
Ook denk ik dat een game als Bioshock redelijk orgineel is, alhoewel daar ook nog wel behoorlijk geweld in voorkomt.
Zijn er ideeën voor games die geweldloos zijn, maar toch interessant genoeg zijn als het op gameplay en kwaliteit neerkomt?
Of is dat een zinloze zoektocht?
Ik mis eigenlijk een lijst op Tweakers.net of elders van dit soort games...
Hier een eerste lijstje a.d.h.v. reacties in dit topic:
Viva Pinata
Psychonauts
GTR2
Portal
Garry's Mod
Spore
Settlers 6
Civilization 4
eXperience 112
[ Voor 39% gewijzigd door ByteDelight op 26-11-2007 13:20 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com