Ik ben op het moment bezig met een webapplicatie waarbij de gebruiker via een webinterface door de directorystructuur van de server kan browsen. Nu loop ik daarbij tegen het volgende probleem aan. Wanneer de gebruiker (op Windows) in het driveoverzicht komt, kan hij of zij ook op de removable drives klikken (A:\, bijvoorbeeld). Het programma wil vervolgens een directoryoverzicht van die drive opvragen. Echter, wanneer er geen CD of floppy in die drive zit, geeft Windows een foutmelding (geen schijf in de drive) en hangt het programma totdat er op de melding gedrukt wordt.
Wat niet wenselijk is natuurlijk. Nu is mijn vraag, is er een manier om te bepalen of een bepaalde drive een removable drive is in Java?
Ik heb op internet gezocht naar een mogelijke oplossing, maar ik kon maar twee vinden, en beide zijn verre van elegant. De eerste is gebruik maken van een native DLL bestand en die inladen in Java, en de andere maakt gebruik van DOS output om de eventuele foutmelding te bepalen.
Nu is mijn vraag: is er een elegantere / betere / native Java manier om dit probleem op te lossen, of moet ik handmatig invullen welke drives niet gekozen mogen worden?
Wat niet wenselijk is natuurlijk. Nu is mijn vraag, is er een manier om te bepalen of een bepaalde drive een removable drive is in Java?
Ik heb op internet gezocht naar een mogelijke oplossing, maar ik kon maar twee vinden, en beide zijn verre van elegant. De eerste is gebruik maken van een native DLL bestand en die inladen in Java, en de andere maakt gebruik van DOS output om de eventuele foutmelding te bepalen.
Nu is mijn vraag: is er een elegantere / betere / native Java manier om dit probleem op te lossen, of moet ik handmatig invullen welke drives niet gekozen mogen worden?