Ik zit met een vriend in een discussie. Het gaat over de huiskleur van ferrari. Is die heel of rood? Google, wikipedia etc bieden geen uitsluitsel. Wie heeft hier meer informatie over?
Geel is de officiele Ferarri kleur. Echter is de bepaalde rode kleur "Ferrari Rood" gepatenteerd.
voor zover ik weet.
voor zover ik weet.
bronQ. Why are Ferrari's red?
A. Ferrari's red comes about due to the way the sport began, where each country was assigned a colour and the red for Ferrari has remained. Red was assigned to Italian cars, Green to English, Blue to France and so on. Canary yellow as seen on the Prancing Horse emblem could be classed as Ferrari's official colour as it symbolised the town of Modena.
[ Voor 65% gewijzigd door -ET- op 26-11-2007 08:25 ]
Ik heb zelfs eens gehoord/gelezen dat Ferarri's altijd geel zijn, en pas later in de kleur worden gespoten welke het moet zijn.
Misschien dat ze met geel dan de grondlak bedoelen, maar ik dacht zelf dat geel eigenlijk de officiele Ferrari kleur is/was.
Misschien dat ze met geel dan de grondlak bedoelen, maar ik dacht zelf dat geel eigenlijk de officiele Ferrari kleur is/was.
Zover ik weet is de huiskleur van Ferrari geel...
Dit heb ik ooit eens gehoord en dit is me altijd bijgebleven.
Dit heb ik ooit eens gehoord en dit is me altijd bijgebleven.
[ Voor 39% gewijzigd door M@cer op 26-11-2007 08:25 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Anoniem: 4629
Hebben ze überhaupt wel een huiskleur dan? Welk merk heeft dat nog meer?
Het enige dat ik me kan bedenken dat eigenlijk relevant kan zijn is de Racing Colors die landen gebruiken. Ferrari is Italiaans en daarvan is de kleur officieel Rosso Corsa. En strikt gesproken is dat niet een kleur die bij de auto hoort maar bij de nationaliteit van het team.
Het enige dat ik me kan bedenken dat eigenlijk relevant kan zijn is de Racing Colors die landen gebruiken. Ferrari is Italiaans en daarvan is de kleur officieel Rosso Corsa. En strikt gesproken is dat niet een kleur die bij de auto hoort maar bij de nationaliteit van het team.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 26-11-2007 08:29 ]
Zeker weten is dat geel, check maar het Ferrari logo want dat is een zwart paard op een gele achtergrond.
Alleen tegenwoordig heeft iedereen het over Ferrarirood, maar dat is niet de orginele Ferrarikleur.
"The story of the prancing horse is simple and fascinating. The horse was painted on the fuselage of the fighter plane flown by Francesco Baracca, a heroic Italian pilot who died on Mount Montello: the Italian ace of aces of the First World War. In 1923, when I won the first Savio circuit, which was run in Ravenna, I met Count Enrico Baracca, the pilot's father, and subsequently his mother, Countess Paolina. One day she said to me,
"Ferrari, why don't you put my son's prancing horse on your cars, ...it would bring you luck."
I still have Baracca's photograph with the dedication by his parents, in which they entrusted the emblem to me. The horse was black and has remained so; I added the canary yellow background because it is the colour of Modena."
Kijk ook even hier:
Verhaaltje Ferrari
Alleen tegenwoordig heeft iedereen het over Ferrarirood, maar dat is niet de orginele Ferrarikleur.
"The story of the prancing horse is simple and fascinating. The horse was painted on the fuselage of the fighter plane flown by Francesco Baracca, a heroic Italian pilot who died on Mount Montello: the Italian ace of aces of the First World War. In 1923, when I won the first Savio circuit, which was run in Ravenna, I met Count Enrico Baracca, the pilot's father, and subsequently his mother, Countess Paolina. One day she said to me,
"Ferrari, why don't you put my son's prancing horse on your cars, ...it would bring you luck."
I still have Baracca's photograph with the dedication by his parents, in which they entrusted the emblem to me. The horse was black and has remained so; I added the canary yellow background because it is the colour of Modena."
Kijk ook even hier:
Verhaaltje Ferrari
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
En ik heb gelezen dat we deze maand nog een superstorm krijgen en volgend jaar een massale aanval van aliens, dus dat moet wel waar zijneX0duS schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:23:
Ik heb zelfs eens gehoord/gelezen dat Ferarri's altijd geel zijn, en pas later in de kleur worden gespoten welke het moet zijn.
Die discussie is trouwens al eens geweest. moet je wel toegang tot de huiskamer hebben
Ford, zwartAnoniem: 4629 schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:28:
En Mercedes had/heeft zilver.
Veel huiskleuren stammen overigens uit de tijd van de racerij. Voor britse merken geldt daarom Britisch Racing Green als huiskleur.
Maar Ferrari had ooit het geel als huiskleur, alleen voert het Ferrari rood tegenwoordig de overtoon.
Veel huiskleuren stammen overigens uit de tijd van de racerij. Voor britse merken geldt daarom Britisch Racing Green als huiskleur.
Maar Ferrari had ooit het geel als huiskleur, alleen voert het Ferrari rood tegenwoordig de overtoon.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Mercedes had kaal aluminium, omdat de auto's ooit te zwaar waren bij wegen werd de verf verwijderd. Dus kwam de "zilveren" kleur tevoorschijn en was de Silberpfeile geboren.deepbass909 schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:42:
En Mercedes had/heeft zilver.
This footer is intentionally left blank
Was geel niet de kleur van modena?
Klopt, lees het topic even door.MikeyMan schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:35:
Was geel niet de kleur van modena?
Het zwart gedrukte in mijn eerdere post hierboven.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
he was geel niet de kleur van modena?
blup
Dacht dat daar alleen het verhaal stond over die piloot, dus niet verder gelezenFlame17 schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:41:
[...]
Klopt, lees het topic even door.
Het zwart gedrukte in mijn eerdere post hierboven.
Volgens mij is het zo dat Geel de officiele race-kleur is van Ferrari.
Volgens mij wel....
En van bananenFlame17 schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:18:
[...]
Volgens mij wel.............en van het Vaticaan.......

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
dit is volgens mij ook waar, hij is standaard geel (grondlaag) en de gewenste kleur wordt er overheen gespoten.eX0duS schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:23:
sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot
Volgens mij geldt dit alleen voor rood... Daar gaat vaak een gele grondlaag onder om het feller te krijgen...
Ferrari's krijgen gewoon een witte grondlaag hoor. Heb hier iig een docu over de Ferrari fabriek en daar komt op elke ferrari een witte grondlaag.

[ Voor 28% gewijzigd door Minkie op 26-11-2007 19:21 ]
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Opel, muisgrijs.Anoniem: 4629 schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:28:
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
die onderste van die 2 plaatjes is alleen wel een Masserati GranSport en geen Ferrari
Brengt de boodschap ook wel over
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
De vraag lijkt mij afdoende beantwoord. Verder is het erg jammer dat er mensen zijn die denken dat VV toch echt gebruikt moet worden als een tweede HK.
Twee redenen om dit topic te sluiten.
Twee redenen om dit topic te sluiten.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.