3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Je kent wel de "auto" toch? Veel mensen hebben die. Er bestaat een groepje mensen die er hun voldoening uit halen om een auto te "tunen" en "stylen". Het laatste gaat het hier nu om. Er worden optische aanpassingen gedaan al naar gelang de smaak van de eigenaar/designer om de auto te maken zoals zij dat mooi vinden. Sommige mensen vinden het leuk om objecten te veranderen, zo ook met auto's. En deze mensen doen dus aan "styling". En wanneer je sommige dingen dan niet direct in de winkel kan kopen moet je er een custom job van maken.Vinnienerd schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:44:
Wat is hier de lol van?
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Voor de Die Hard tweakers hier.JT schreef op maandag 26 november 2007 @ 00:49:
[...]
Je kent wel de "auto" toch? Veel mensen hebben die. Er bestaat een groepje mensen die er hun voldoening uit halen om een auto te "tunen" en "stylen". Het laatste gaat het hier nu om. Er worden optische aanpassingen gedaan al naar gelang de smaak van de eigenaar/designer om de auto te maken zoals zij dat mooi vinden. Sommige mensen vinden het leuk om objecten te veranderen, zo ook met auto's. En deze mensen doen dus aan "styling". En wanneer je sommige dingen dan niet direct in de winkel kan kopen moet je er een custom job van maken.
Dit is nou een Auto Tweaker
Maae JT. Je lichten donker maken of zo gezegt zwart laten maken is bij wet verboden. Tenzij je lichten koopt die hiervoor gemaakt zijn. en goedgekeurd zijn door de nederlandse overheid..
Je lampen spuiten of laten laseren is verboden.
[ Voor 14% gewijzigd door To_Tall op 26-11-2007 01:05 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Vraag me trouwens af volgens welk wetsartikel het verboden is, met m'n gespoten lichten heb ik ook nooit gezeur gehad met politie.
[ Voor 18% gewijzigd door JT op 26-11-2007 01:13 ]
Ecodan warmtepomp
Wat is er zo leuk aan om je lampen donkerder te maken? Dan zien mensen toch niet of je er aankomt of überhaupt remt?
Artikel 5.2.55 VoertuigreglementJT schreef op maandag 26 november 2007 @ 01:10:
Vraag me trouwens af volgens welk wetsartikel het verboden is, met m'n gespoten lichten heb ik ook nooit gezeur gehad met politie.
1.
De in artikel 5.2.51 bedoelde lichten moeten goed werken.
2.
De verlichtingsarmaturen en de onderdelen daarvan moeten deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd.
3.
De glazen van de verlichtingsarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed.
4.
Lichten met dezelfde functie moeten van gelijke grootte, gelijke kleur en gelijke of nagenoeg gelijke sterkte zijn. Lichten en retroreflecterende voorzieningen met dezelfde functie moeten symmetrisch links en rechts van het midden van het voertuig zijn bevestigd.
5.
De in artikel 5.2.51 bedoelde lichten en retroreflectoren, voorzover het het lichtdoorlatend gedeelte betreft, mogen ten hoogste een vierde deel zijn afgeschermd onverminderd het bepaalde in artikel 5.18.7, eerste lid.
6.
De retroreflectoren van het voertuig mogen geen gebreken vertonen, die de retroreflectie beïnvloeden.
7.
Onze Minister kan regels vaststellen omtrent het bepaalde in het tweede en derde lid.
Licht = licht, donker = donker. Als je lichten donkerder maakt dan zijn ze min of meer nutteloos.JT schreef op maandag 26 november 2007 @ 01:02:
Zie mijn verhaaltje hierboven? En wat bedoel je met defeats the purpose?
En vooral als het overdag is zie je van die verdonkerde achterlichten bijna niets meer.
Signatures zijn voor boomers.
*zucht* Anders ga je eerst even kijken hoe het eruit ziet als lichten zijn gespoten. Ik heb het zelf gedaan en ik heb aan andere, niet-auto geinteresseerde gevraagd wat zij vonden van het verschil in lichtopbrengst. Die mensen vroegen vooral "welk verschil". Ik kon zelf licht verschil zien, maar mijn lichten waren nog steeds feller dan een hoop auto's die ik op de weg tegen kom en die prima te zien zijn.Vinnienerd schreef op maandag 26 november 2007 @ 02:26:
*zucht*
Wat is er zo leuk aan om je lampen donkerder te maken? Dan zien mensen toch niet of je er aankomt of überhaupt remt?
Dat hoeft dus niet perse...Maasluip schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:02:
[...]
Licht = licht, donker = donker. Als je lichten donkerder maakt dan zijn ze min of meer nutteloos.
En vooral als het overdag is zie je van die verdonkerde achterlichten bijna niets meer.
Hmmm...weer typisch zo een regel die afhankelijk is van jurisprudentie.Jimster schreef op maandag 26 november 2007 @ 02:44:toon volledige bericht
[...]
Artikel 5.2.55 Voertuigreglement
1.
De in artikel 5.2.51 bedoelde lichten moeten goed werken.
2.
De verlichtingsarmaturen en de onderdelen daarvan moeten deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd.
3.
De glazen van de verlichtingsarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed.
4.
Lichten met dezelfde functie moeten van gelijke grootte, gelijke kleur en gelijke of nagenoeg gelijke sterkte zijn. Lichten en retroreflecterende voorzieningen met dezelfde functie moeten symmetrisch links en rechts van het midden van het voertuig zijn bevestigd.
5.
De in artikel 5.2.51 bedoelde lichten en retroreflectoren, voorzover het het lichtdoorlatend gedeelte betreft, mogen ten hoogste een vierde deel zijn afgeschermd onverminderd het bepaalde in artikel 5.18.7, eerste lid.
6.
De retroreflectoren van het voertuig mogen geen gebreken vertonen, die de retroreflectie beïnvloeden.
7.
Onze Minister kan regels vaststellen omtrent het bepaalde in het tweede en derde lid.
Ecodan warmtepomp
Wat is er leuk aan casemodden? Joepie, gekleurde ledjes in je PC-kastVinnienerd schreef op maandag 26 november 2007 @ 02:26:
*zucht*

Vaak bu'j te bang!
Verschil is dat casemodden relatief veilig* is. Het verdonkeren van je verlichting is gewoon asociaal imo, omdat je hierdoor gewoon slechter zichtbaar bent.-tom-562 schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:48:
[...]
Wat is er leuk aan casemodden? Joepie, gekleurde ledjes in je PC-kast
Er zit niet voor niets gewoon helder glas in.
*Dremel ongelukjes daargelaten
Verder zou ik het waarderen als we nu verder ONtopic kunnen.
Ecodan warmtepomp
Oh, en bewaar de origineel units even voor de apk natuurlijk
[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 26-11-2007 13:01 ]
en niet te vergeten als politie je staande houd voor reguliere controle dat je dan mooi boete krijgt en niet verder mag rijden. Dat er niet zo vaak op gelet wordt is natuurlijk ander verhaal.flashin schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:31:
Idd. vaak worden de lampen er net voor de APK even tijdelijk ingezet, om het rest van het jaar pauper te doen (naar mijn mening) met zwartgespoten licht-behuizingen.
johnnyv.nl schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:58:
Houdt er wel rekening mee dat als je een ongeluk krijgt, ongeacht of je de veroorzaker bent of niet, en de tegenpartij zegt (in het donker) "ik heb hem nietgezien" of degene die achterop je klapt (overdag of 's nachts) "ik zag niet dat hij/zij remde", of oom agent ziet die units zelf dat je flink de lul bent (dan wordt jij dus aansprakelijk gesteld en je verzekering zegt toedeledookie)
Oh, en bewaar de origineel units even voor de apk natuurlijk
Ben ik van op de hoogte en ik kan jullie ook verzekeren dat als het echt ten koste gaat van de lichtopbrengst dat ik het dan niet installeer. Maar laat de politie eerst maar eens er achter komen of de gelaserde lampen zo zijn gemaakt achteraf en dat het geen after market lichten zijn die zo uit de fabriek kwamenTo_Tall schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:51:
[...]
en niet te vergeten als politie je staande houd voor reguliere controle dat je dan mooi boete krijgt en niet verder mag rijden. Dat er niet zo vaak op gelet wordt is natuurlijk ander verhaal.
Ecodan warmtepomp
Dat kan dan wel zo zijn. Mij maakt het niet veel uit. Ik vind ook leuk om mijn auto beetje mooier te maken dan standaardJT schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:59:
[...]
[...]
Ben ik van op de hoogte en ik kan jullie ook verzekeren dat als het echt ten koste gaat van de lichtopbrengst dat ik het dan niet installeer. Maar laat de politie eerst maar eens er achter komen of de gelaserde lampen zo zijn gemaakt achteraf en dat het geen after market lichten zijn die zo uit de fabriek kwamenMaar van de strafrechtelijke risico's ben ik me bewust.
Heb een Opel Tigra gehad daar veel aan verspijkert. En die achter lichten waren van fabriek af al zwart.
Maar als er iemand achter op klapt bij jou en aangeeft dat je niet goed zichtbaar op de weg reed. heb jij geen poot om op te staan. aangezien je een type niet goedgekeurd achter licht gebruikt.
Je kan een fikse bekeuring krijgen voor het voeren van verboden verlichting. en je mag niet verder rijden met die lichten. Dat houd dus in dat je of je orginele verlichting direct zou moeten installeren en indien je deze niet hebt. een sleep dienst moet regelen.
[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 26-11-2007 14:38 ]
Hmzz.. Je kan het ook overdrijven.....johnnyv.nl schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:27:
Ik snap alleen niet dat je je hele (financiële) leven in de waagschaal legt voor een paar donkere lichtunits. Als je een kind een dwarslaesie rijdt in het donker ben je echt flink de sjaak... Mag je hopen dat je jezelf dan te pletter rijdt, anders heeft je leven weinig zin meer als je op de looks van je auto bent ingesteld.
Valt wel mee hoor, heb iets vergelijkbaars van dichtbij meegemaakt. Vriendin van me die op een onverzekerde brommer een kind van 5 aanreed. Gevolg: kind kan de rest van haar leven d'r rechterhand niet volledig benutten. Enfin, een rechtzaak verder mag die vriendin dus de rest van d'r leven een aardig bedrag per maand ophoesten voor medische kosten + een deel voor de achterstand die het kind heeft ten opzichte van anderen door d'r handycap. Nee, daar weegt met donkere lampen rijden zeker tegen op
Ik zou je alleen geen bedrijf kunnen aanraden, want ik ken die gewoon weg niet, maar ga niet zomaar met de eerste de beste in zee. Ik zou in dit geval echt wel kritisch zijn op het geleverde werk.
Ik vind persoonlijk de achterlichten van de nieuwe VW Golf en Passat erger. Die zijn helemaal van chroom, waarbij de kleur van het licht door de ledjes komt. Als daar een laagstaande zon in schijnt, kan je ze gewoon niet meer zien branden...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ja, het verband is ook volledig duidelijk; door donkere achterlichtunits die niet significant minder licht opbrengen kan ik niet zien wat er voor me gebeurd en rij ik een kind aan....sterk argument.johnnyv.nl schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:47:
[...]
Valt wel mee hoor, heb iets vergelijkbaars van dichtbij meegemaakt. Vriendin van me die op een onverzekerde brommer een kind van 5 aanreed. Gevolg: kind kan de rest van haar leven d'r rechterhand niet volledig benutten. Enfin, een rechtzaak verder mag die vriendin dus de rest van d'r leven een aardig bedrag per maand ophoesten voor medische kosten + een deel voor de achterstand die het kind heeft ten opzichte van anderen door d'r handycap. Nee, daar weegt met donkere lampen rijden zeker tegen op
Klopt alleen voor sommige auto's zijn die er helaas niet.deepbass909 schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:22:
Donkere lampen hoeven niet nadelig te zijn. Er zijn talloze "smoke" uitvoeringen, die volkome legaal zijn. Echter zijn deze lampen vaak wel gekeurd en goed bevonden.
Maakt niks uit, sommige mensen kijken liever naar regeltjes dan echte praktijkMaar zolang de lichtopbrengst gewoon goed is, en je duidelijk kunt zien dat ze branden, zie ik zelf het probleem eigenlijk niet. Vaak is 10 tot 20 % donkerder maken al voldoende om ze zwart te laten lijken, zonder dat de licht opbrengst echt nadelig beïnvloed wordt. Het hierboven genoemde altotje heeft vaak slechtere lichtjes...
[...]
Ik vind persoonlijk de achterlichten van de nieuwe VW Golf en Passat erger. Die zijn helemaal van chroom, waarbij de kleur van het licht door de ledjes komt. Als daar een laagstaande zon in schijnt, kan je ze gewoon niet meer zien branden...
Ecodan warmtepomp
Ik moet zeggen dat ik zoiets persoonlijk best mooi vind, mits op de juiste auto en kleur toegepast. Alleen heeft het bij mij niet zovel nut - ik rij een rode Seat Altea (nog lease ook) en enige wat je dan dus zou willen is rode achterlichten, maar dat zijn ze al
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb overigens geen idee waar je dit zou kunnen laten doen
Excuus, had niet door dat het alleen over achterlichten ging...JT schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:33:
[...]
Ja, het verband is ook volledig duidelijk; door donkere achterlichtunits die niet significant minder licht opbrengen kan ik niet zien wat er voor me gebeurd en rij ik een kind aan....sterk argument.
(dan nog kan iemand die achterop je klapt met bijv. een klein kind in de auto voor problemen zorgen, maar die kans is al minder reëel
RDW testcentrum in Lelystad geloof ik.Wolfboy schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:42:
Misschien is er overigens wel een oplossing voor het verzekeringsprobleem bij ongevallen, als je een nieuw model auto invoert dan moet je deze ook laten testen voor je er mee op de weg mag rijden, dus misschien dat het ook mogelijk is de lampen te laten keuren om zeker te weten dat ze goed genoeg zijn
Ik heb overigens geen idee waar je dit zou kunnen laten doen
[ Voor 33% gewijzigd door pagani op 26-11-2007 17:05 ]
Yup... Dat is ook waar mensen hun zelfgebouwde auto's, motoren en brommers naartoe brengen om ze te laten keuren teneinde een kentekenbewijs te kunnen bemachtigen.johnnyv.nl schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:05:
RDW testcentrum in Lelystad geloof ik.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!