Toon posts:

Voeding problemen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum leden,

Ik heb een vraagje aan jullie, op mijn pc krijg ik laatst zo nu en dan een BSOD, met verschillende kreten zoals paging error, nvid.sys missing en dergelijke weet ze niet precies uit me hoofd.
Nu zat ik eerst de denken aan me geheugen door de 1e melding, maar een paar dagen erna kreeg ik die van nvidia. De BSOD hoeft ook niet perse bij stressed condition te zijn ( gebeurd wel het meest in stressed mode ). Hierdoor ben ik naar mijn voeding wezen kijken en heb de waarden uitgelezen hier blijkt uit dat mijn 12v lijn, maar 11,78 doorgeeft. Dit moet volgens mij toch boven de 12 volt zijn ?
Zouden jullie mij een handje kunnen helpen met dit probleem ?

Mijn config is : AMD Opteron 165 @ 2700 MHZ
MSI K8N Diamond s939
1 GB geheugen (g.e.i.l) pc4200
2x Nvidia 6800GS niet in sli-mode
4x sata hdd

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 18:30
Heb je al getest met Memtest? Eventueel temperaturen gemeten? Heb je deze Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gevonden en doorgenomen? Volgens mij heb je nog niet echt heel veel zelf uitgezocht.

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Die 11,78 volt zal het probleem niet zijn, maar waarom heb je juist nu de specs van de voeding er niet bij staan?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Hetgeen is waarom ik nog niet zoveel uitgezocht heb, komt doordat de BSOD willekeurig op een moment komt en dan meestal als ik een spel zit te spelen. En willekeurig bedoel ik mee, soms 2 a 3 x per dag en dan oppeens een week niet meer. Ik heb nagenoeg al een nieuwe windows installatie er op gezet, me pc teruggevoerd naar standaard instellingen en ander geheugen gaat ik van de week aanschaffen om dat ook te proberen.
De specs van me voeding was idd wel handig geweest, hier komen ze dan alsnog ;)
- Thermaltake Purepower butterfly edition 480 Watt
12v 18A
5v 40A
3,3 30A