udma/w2k/abit be6-II

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik dacht, laat ik eens sociaal zijn en een goede vriendin helpen met het aanpassen van dur computertje zodat ze een stabiel systeem heeft. Laatste BIOS versie, w2k geinstalleerd en de laatste HighPoint Drivers zodat haar HD ook een beetje snel wil lopen (ATA66) HD is een UDMA/66 Maxtor, heb ik zelf ook en gaat zonder problemen.

Het volgende, W2k installeerd op zich prima, maar eenmaal in W2k loopt ie nogal vaak vast, en dat hoort niet. Het lijkt alsof het is gaat met de aansturing van de HD (te snel ofzo) want het gebeurd vooral bij het installeren van grote files (als bv SP1).

Iemand suggesties waar je aan denken, BIOS settings e.d.? Er hangt een CDRW en een ZIP aan 1 kabel op IDE1 (gewone IDE controller) en een Maxtor HD op IDE3 (HighPoint ATA66).

Please help, thing drives me crazy :(

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• shredder
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 23:18
Ligt aan de highpoint 366 controller. Heb ook een aantal keer win2k geprobeerd te installeren, maar lukte niet. Heb alle drivers geprobeerd. bij het verplaatsen van grote bestanden liep alles vast.

Winxp draait wel als een dolle

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ligt er niet iets in conflict (IRQ's) met de controller? Of anders misschien een bios-update?

Ik heb op mijn systeem (zie link onderaan) Win2K perfect draaiende gehad, met de HPT 1.25 drivers (1.28 is nog altijd in beta). Ook grote bestanden (WinXP ISO :) ) geven geen probeem. Dezelfde drivers gebruik ik nu, terwijl het systeem nu op XP draait.

Misschien kan je hier anders iets vinden: BE6-II fax (unofficial)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
misschien moet je even het het laatste bios erop flashen want bios updates hebben ook een paar keer updates gegeven voor de ata66 controller, heb er zelf ook problemen mee gehad maar had ze na een driver en bios update niet meer, misschien dat het helpt.

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Welke versie van de HighPoint Drivers heb je geinstalleerd?
122? 125? 128b?
Zelf heb ik dir probleem ook gehad beetje wisselen met die drivers en het probleem was weg :)

WinXP gaat er idd veel beter mee om!

But I thought YOU did the backups...