Mijn huisgenoot had vandaag een nieuwe videokaart gehaald, een club 3d nvidia 7900GTX als ik me niet vergis. Dit om zijn onboard videochipje te vervangen op zijn Asus AM2-VM HDMI. Hij krijgt de combo alleen niet aan de praat. Als hij de pc opstart met de nieuwe videokaart erin gaat die tot windows en dan krijg je out of range. ATI displaydrivers gedeinstalleerd en onboard uitgeschakeld en hij blijft hetzelfde melden. Zelfs als alles in oude setup wordt teruggezet komt je niet meer in windows. Veilige modus etc. niets helpt. Iemand enig idee?
Out of range krijg je als de monitor de gebruikte monitor de instellingen niet aan kan.
Vrij makkelijk op te lossen:
Je start op in veilige modus. Als je daar bent deinstalleer je alle drivers van de oude onboard videokaart en verwijder voor de zekerheid meteen even de monitor in apparaatbeheer.
Als je nu normaal opstart zou alles gewoon moeten werken, als dat niet zo is kun je nog even Driver cleaner pro downloaden en in veilige modus installeren + uitvoeren.
Laat deze dan een keer scannen op ATI drivers en kijk of deze zo nog wat vind.
Hierna wederom opnieuw opstarten en je zou vlekkeloos in windows moeten komen waarna het een kwestie is van drivers voor de nieuw gevonden hardware te installeren.
Mocht de monitor hierna nog steeds onverhoopt out of range geven dan denk ik dat er iets mis is met de videokaart of het is een ontiechelijk oud beeldscherm. (maar waarschijnlijk zal het zo ver niet komen).
Vrij makkelijk op te lossen:
Je start op in veilige modus. Als je daar bent deinstalleer je alle drivers van de oude onboard videokaart en verwijder voor de zekerheid meteen even de monitor in apparaatbeheer.
Als je nu normaal opstart zou alles gewoon moeten werken, als dat niet zo is kun je nog even Driver cleaner pro downloaden en in veilige modus installeren + uitvoeren.
Laat deze dan een keer scannen op ATI drivers en kijk of deze zo nog wat vind.
Hierna wederom opnieuw opstarten en je zou vlekkeloos in windows moeten komen waarna het een kwestie is van drivers voor de nieuw gevonden hardware te installeren.
Mocht de monitor hierna nog steeds onverhoopt out of range geven dan denk ik dat er iets mis is met de videokaart of het is een ontiechelijk oud beeldscherm. (maar waarschijnlijk zal het zo ver niet komen).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Dat heb ik dus al geprobeerd, hij werkt zelfs in veilige modus niet meer. Ook niet in oude setup die het voorheen dus uitstekend deed. Enigste wat veranderd is, is dat de drivers zijn gedeinstalleerd.
En met setup bedoel je BIOS of wat?
Als je nu geen beeld meer krijgt meteen bij het aanzetten van de PC dan is waarschijnlijk de voeding gewoon te licht.
Is daar uberhaupt wel op gelet trouwens? op de voeding van de PC en zo ja welk merk/wattage zit erin? Zat hij aangesloten op de videokaart?
Als je nu geen beeld meer krijgt meteen bij het aanzetten van de PC dan is waarschijnlijk de voeding gewoon te licht.
Is daar uberhaupt wel op gelet trouwens? op de voeding van de PC en zo ja welk merk/wattage zit erin? Zat hij aangesloten op de videokaart?
[ Voor 94% gewijzigd door Da_maniaC op 26-11-2007 00:25 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
De computer deed het gewoon goed voordat hij de nieuwe videokaart probeerde, als die videokaart eruit gehaald is lijkt het me dat het weer zou moeten werken. Voeding is een 430 watt antec, dat zou voldoende moeten zijn voor een amd 64 x2 4400+ systeem lijkt me? Heb overigens ook al bios gereset, ook dat levert niks op.
Het eerste probleem is ondertussen opgelost, hij had gewoon een crappy monitor die geen hoge resolutie aankon. Na er een andere monitor aangehangen te hebben deed deze het wel.
Volgende probleem is nu dat als je een game opstart de hele pc na een minuut oid vastloopt.
Zijn config id:
Asus M2a-VM mobo
2gb geheugen
Club 3d 7950GTX videokaart
AMD X2 4400+ cpu
Antec 430 Watt voeding
Qua voeding zou deze het wel moeten trekken dacht ik zo, ik las al wel dat het mobo soms problemen had met videokaarten die veel vermogen nodig hadden. Aangezien deze videokaart middels een extra stroomkabel direct vermogen vanaf de voeding trekt zou dat toch geen probleem moeten zijn?
Ik heb geen idee wat het probleem nog zou kunnen zijn, pc is overigens al helemaal opnieuw geinstalleerd.
Volgende probleem is nu dat als je een game opstart de hele pc na een minuut oid vastloopt.
Zijn config id:
Asus M2a-VM mobo
2gb geheugen
Club 3d 7950GTX videokaart
AMD X2 4400+ cpu
Antec 430 Watt voeding
Qua voeding zou deze het wel moeten trekken dacht ik zo, ik las al wel dat het mobo soms problemen had met videokaarten die veel vermogen nodig hadden. Aangezien deze videokaart middels een extra stroomkabel direct vermogen vanaf de voeding trekt zou dat toch geen probleem moeten zijn?
Ik heb geen idee wat het probleem nog zou kunnen zijn, pc is overigens al helemaal opnieuw geinstalleerd.
Sorry dat ik nog even stoor hoor, maarum.. Is deze grafische kaart al uit dan? Lijkt me niet. Google kent hem niet, en op Club3d is ook niets te vinden. Dus, of hij is goed genaaitd, of.. of iets anders. Tell us, where did you get it?Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:10:
Club 3d 9750GTX videokaart
Verwijderd
Hij bedoeld vast de 7950GTX in de plaats van 9750GTX . Persoonlijk zou ik toch de voeding verdenken . IVM stroomverbruik van de kaart .
Er zijn weer wat nieuwe ontwikkelingen, er zit nu een 600 watt voeding in en nog steeds heeft ie nog precies hetzelfde probleem. Start een spel op en het loopt na een paar seconden vast. Waar zou het nog aan kunnen liggen?
kan de kaart zijn warme lucht wel goed kwijt? En is er geneog airflow rondom de kaart?
nieuwe drivers al geinstalleerd?
cpu getest met orthos(8 uur ) voor stabiliteit?
ram getest(met memtest95) voor stabiliteit?
videokaart getest met atitool(minimaal een uurtje) voor stabiliteit?
cpu getest met orthos(8 uur ) voor stabiliteit?
ram getest(met memtest95) voor stabiliteit?
videokaart getest met atitool(minimaal een uurtje) voor stabiliteit?
Ik ben de bencmarkprogjes nu aan het downloaden maar het lijkt me stug dat het aan één van die componenten ligt. Voordat deze videokaart erin ging deed de pc het gewoon perfect. Drivers waren al erg recent, ben daar nu ook de nieuwste van aan het downloaden. Eens kijken of dit iets oplost.
600 watt voeding zeg je hé? Welk merk? Die kaart van je slurpt nogal graag en op een b-merk(à la q-tec/sweex) zal dit zeker niet trekken.
Eerst zat er een 430watt antec voeding in, nu een 650 watt be quiet. De pc blijkt nu trouwens in nfs most wanted en carbon telkens vast te lopen maar MS flight simulator doet het in de hoogste settings gewoon. Het lijkt mij dus dat het een softwarematig probleem is. Zou de 430 watt antec het geheel ook moeten trekken? Anders gaat de nieuwe voeding gewoon terug naar de winkel.
Pagina: 1