Toon posts:

Laptop configuratie, advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben op dit moment op zoek naar een laptop. Na veel speur werk heb ik uiteindelijk voor deze configuratie gekozen:

MERK Dell
PROCESSOR Latitude D531 AMD Turion™ 64 X2 Mobile Processor TL-60 (2.0GHz)
GEHEUGEN 2,0 GB, 667 MHz DDR2 SDRAM-geheugen (2 x 1.024 MB)
HARDE SCHIJF 80 GB Seriële ATA harde schijf (7.200 rpm)

Nu is mijn vraag of dit een geschikte configuratie is. Het zwaarste programma dat ik ga gebruiken zal waarschijnlijk is Adobe Photoshop. Verder gebruik ik de laptop voornamelijk als tekstverweker, msn ect. De prijs van deze configuratie komt op ongeveer 800 euro.Dit leek mij voor 800 euro een goede laptop waar ik toch zeker 3 jaar mee voor uit kan. Ik heb alleen geen idee of de processor snel genoeg is. Zouden jullie mij wat advies kunnen geven?

Alvast bedankt,

Jorick

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
Opzich zou die prima in staat moeten zijn om de genoemde dingen te doen. Echter zou j emisschien naar een zuinigere Core 2 Duo kunnen kijken. Hardeschijf kan ook wel wat groter. 7200rpm heb jij niet nodig en veel verschil zul je niet merken. Ga dus lekker voor capaciteit om je fotobewerking op kwijt te kunnen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Gaat het opstarten van je computer (het laden van bestanden) niet een stuk sneller met een sneller harde schijf dan? En neemt misschien een snelle harde schijf ook meer stroom?

Ik heb wat kleine berekeningen gemaakt en 80 gig moet makkelijk genoeg schijf ruimte zijn. Ik kan bij dell voor het zelfde bedrag 120 gig 5200 rmp of 80 gig 7200 rpm kiezen. Vandaar de 7200 rpm harde schijf.

Verder bedankt voor je snelle reactie!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:36
Hey naamgenoot ;) .

Tja, je weet dat de Intels sneller zijn. Je kan kijken naar een ander merk zoals MSI, Asus en evt Sony, die maken ook vrij goede laptops. Vooral goed zoeken naar de aanbiedingen.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-01 20:35
Voor jou doeleinden kan je naar mijn mening beter de HP Pavilion dv9630ed kopen. Deze is ook 800 euro, maar heeft een stuk leukere specjes :

· Intel® Core™2 Duo T5250
· Windows Vista® Home Premium
· 2 GB geheugen
· 120 GB harddisk (5400 toeren)
· GeForce™ 8400M tot 896MB

Verder zal het verschil voor jou toepassingen bijna niet merken tussen een 7200 en 5400 tpm schijfje.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
Die HP ziet er inderdaad ook zeer goed uit moet ik zeggen. Dat is weer een extra keuze om te maken.. :) Verder heb ik een hoop gelezen over intel en AMD en mijn conclusie was dat bijna iedereen bijna een andere conclusie trok.. Prijs/kwaliteit zou AMD beter zijn maar toch was intel sneller.

Bedankt voor de reactie!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22

Thandor

SilverStreak

Zie het CSL Beleid en CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? :). Dit soort topics zijn niet gewenst op GoT en gaan derhalve dus op slot. Het is gewoon een kwestie van goed zoeken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.