Toon posts:

Ervaringen BTO 15w25+ & Znote 6224W

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben al een poosje opzoek naar een nieuwe laptop en heb na een boel info door gespit te hebben toch maar besloten om hier ook even een topic te beginnen om naar wat ervaringen te vragen.

In het kort. Zoals de titel al doet vermoeden weet ik inmiddels dat het of de 15w25 van BTO of de Znote 6224W van Zepto moet worden. Beiden laptops komen ongeveer op dezelfde prijs uit waarbij de 15w25 wat groter is, maar ook iets betere specificaties heeft (2,2 ghz & 3 gb ram tegenover 2 ghz & 2 gb). De Znote is daarentegen wat kleiner (14 inch tegenover 15,4 inch) en vind ik persoonlijk wat strakker vormgegeven. Ik gebruik de laptop vooral voor office, creative suite en autocad, maar ik vind gamen af en toe ook wel leuk.

Maar ik heb eigenlijk twee vragen waar ik niet echt hele duidelijke info over heb kunnen vinden:

1. Het grote verschil tussen zepto en bto zit hem (volgens mij) in de service vormen die je kan kiezen. Ik wil zoizo een service contract van 3 jaar. Bij BTO kan ik kiezen voor 3 jaar carry in voor 50 euro extra. Bij zepto kan ik echter alleen maar kiezen voor 3 jaar pick up & return voor 170 euro extra. Het is mijn eerste laptop dus ik weet niet hoe dit precies in elkaar zit, maar is die extra service van zepto 120 euro extra waard. En hoe goed is de service van beide bedrijven uberhaupt?

2. Hoe is de kwaliteit van de behuizing enzo? Ik moet er elke dag mee op en neer fietsen van huis naar uni en dat moet ie wel een paar jaar volhouden. Ik ben vrij netjes op mn spullen, maar toch? Op de plaatjes lijken de zepto wat degelijker, maar dat zegt eigenlijk niks. Ik heb beide laptops bovendien nog nooit in mn handen gehad.

Thx!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Denk dat hier wel genoeg te vinden is: }:|

Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 4
[Ervaringen] BTO 17W24+ / BTO 15W25+ en BTO 15V125+ - Deel 2

Tevens zijn zulke topics niet meer gewenst: Wat is er nu anders in CSL?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Beide topics heb ik inderdaad doorgenomen, maar heb daar geen concrete antwoorden kunnen vinden op beide vragen. Hoewel het zou kunnen dat ik dingen over het hoofd heb gezien tussen die 5000+ reacties.

Ben eigenlijk vooral geinteresseerd in ervaringen met de service van BTO en de kwaliteit van de behuizing van de 15w25

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 22:37 ]

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 10:13
1. Qua garantie en service
Dezelfde dealer levert de BTO en de Zepto (N4ALL B.V.)
Dus in principe zal het in de grote lijnen niet zoveel uitmaken.

2. Kwaliteit
Heb zelf de BTO en moet zeggen zijn ze degelijk zijn, ze doen me denken aan een HP behuizing (nx serie).
Let er wel op de de bovenkant van de behuizing (schem) van de BTO heel erg krasgevoelig is.
Ik behandel hem goed maar zelfs dan kan je niet voorkomen dat er krasjes op komen.

Dus ik denk dat qua krasgevoeligheid de Zepto degelijker is.

[ Voor 63% gewijzigd door Pieler op 25-11-2007 22:41 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Komt door de pianolaklaag van de 15W25+ :)
Zelf heb ik nu m'n 2e Zepto en die bevalt me nog steeds erg erg goed ;)
Heb ook 2 weken een BTO gehad om te testen en die beviel me ook erg goed!

Qua degelijkheid kun je wel zeggen dat ze 't zelfde zijn hoor..
Mijn advies: Zoek de beste config, voor 't beste geld, kijk naar 't uiterlijk en bestel er 1 vd 2! Altijd goed!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.