Nieuwe Harde waren probleemje

Pagina: 1
Acties:

• Xasus
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-11-2025
Hey allemaal,

Ik heb onlangs een aantal hoognodige upgrades gekocht maar tijdens de 1e powerup kreeg ik een heel mooi zwart scherm te zien. :'(

Niet ontmoedigd gezien ik dit wel vaker heb meegemaakt heb ik alle kabeltjes nog eens nagelopen en daar kwam ik tot de verassing dat er een xtra power 2x2 pin op mn mobo sit die kennelijk voor de CPU is (ik neem aan dat dit het probleem is maar wil het even zeker weten)

Mobo: MSI K9N SLI

CPU: AMD X2 6400+

PSU: Thermaltake Toughpower 700W

Ik moet toegeven dat mijn kennis genoeg is om mn eigen PC in elkaar te knutselen maar af en toe wil het nog wel eens tekort schieten zoals nu :)

Mijn vraag is dus; moet ik nog een adapter kabeltje kopen om die 2x2pin 12v aansluiting aan te sluiten?

Ik ben van een AMD3000+ overgestapt dus ik neem aan dat deze generatie CPUs xtra stroom nodig hebben?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die zit toch gewoon op je voeding?

• Xasus
BalusC schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:40:
Die zit toch gewoon op je voeding?
ah helaas dat was ik vergeten te zeggen, nadat ik die connector zag zocht ik meteen idd de kabel op de PSU maar helaas ontbreek die erop (DOH!)

Heel raar en van mijn kant beetje slecht opgelet maja er zijn adaptertjes voor.

Denk dat dit er een is (zie Adaptertjes link)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
die moet je hebben ja, maar grote kans dat het toch ook wel op je voeding zit. (gezien het niet een ouwe is)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb jouw linkje naar die voeding bekeken. Daar staat het echt wel op.

• Xasus
warcow schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:45:
die moet je hebben ja, maar grote kans dat het toch ook wel op je voeding zit. (gezien het niet een ouwe is)
Mja, het zou er toch idd op meoten zitten maar heb alles overhoop gehaald en kan er geen kabeltje voor vinden (kabelmanagement PSU erg leuk btw, alleen erin steken wat je nodig het)

:o

Denk er net aan er zit er wel een bij maar dat is het verkeerde type die gaat van de PSU naar 4x2 pins en op mn mobo zit 2x2 :p

Verwijderd

ik heb ook een thermaltake toughpower, je hebt er waarschijnlijk 1tje van 8 bij zitten, koop daar een convertertje voor. de mijne kwam bij mijn voeding (750 watt modulair).

• Xasus
BalusC schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:47:
Ik heb jouw linkje naar die voeding bekeken. Daar staat het echt wel op.
DOH!, was verkeerde (had ik die maar ><)

Goede link: Thermaltake Toughpower 700W

• Xasus
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:56:
ik heb ook een thermaltake toughpower, je hebt er waarschijnlijk 1tje van 8 bij zitten, koop daar een convertertje voor. de mijne kwam bij mijn voeding (750 watt modulair).
mja dat d8 ik al, naja dat zal het dus wel zijn, thx iedereen anyway :)

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Als ik de link volg, zie ik "4+4-pin +12V Power Connector". Kan je die niet uit mekaar schuiven?

Yes, but no.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Xasus schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:51:
Denk er net aan er zit er wel een bij maar dat is het verkeerde type die gaat van de PSU naar 4x2 pins en op mn mobo zit 2x2 :p
Als daar geen PCI Express of iets dergelijk op staat, maar iets van 4x2 12V dan is dat de stekker die je zoekt. 4 van de 8 pinnen zullen in de connector op je moederbord passen, en hij pas er maar op één manier er in. Even kijken welke zijde dus past.
Omdat de Extreme edities en de andere wat zwaardere CPUs wat meer stroom lusten is het aantal pinnen op een dergelijk 12V connector verdubbeld.
Vaak zijn ze echter niet noodzakelijk en heb je gewoon genoeg aan 4 pinnen van de 8, zo ook jouw moederbord.

Kijk er maar eens goed naar en kijk of hij past.
Soms kun je tevens het gedeelte wat niet nodig is er af schuiven.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2007 02:11 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Xasus
Ultraman schreef op maandag 26 november 2007 @ 02:11:
[...]
Als daar geen PCI Express of iets dergelijk op staat, maar iets van 4x2 12V dan is dat de stekker die je zoekt. 4 van de 8 pinnen zullen in de connector op je moederbord passen, en hij pas er maar op één manier er in. Even kijken welke zijde dus past.
Omdat de Extreme edities en de andere wat zwaardere CPUs wat meer stroom lusten is het aantal pinnen op een dergelijk 12V connector verdubbeld.
Vaak zijn ze echter niet noodzakelijk en heb je gewoon genoeg aan 4 pinnen van de 8, zo ook jouw moederbord.

Kijk er maar eens goed naar en kijk of hij past.
Soms kun je tevens het gedeelte wat niet nodig is er af schuiven.
_/-\o_

./Mept 8)7 zichzelf eens hardhandig op het voorhoofd, ze splitsen dus (zucht) goed dan gaan we die eens erin zetten :9

EDIT: k alles loopt lekker, BIOS klaar nu winblows erop ah mikken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xasus op 27-11-2007 18:52 ]

Pagina: 1