[WSUS3.0] Probleem met purge content

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• renevanh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-02 16:20
Een van de WSUS servers die ik beheer geeft een probleem bij het opruimen van updates die niet meer nodig zijn.

Via de commandline gebruik ik het tooltje WsusDebugTool.
Als ik WsusDebugTool /Tool:PurgeUnneededFiles start, dan krijg ik netjes Starting a state machine reset... te zien, maar die wordt na een hele tijd gevolgd door Could not complete purge content as reset agent did not complete.

Ik heb al best wat gezocht en geprobeerd, maar naast het gegeven dat de WSUS website uit moet voordat je het scriptje start kan ik niet veel vinden, en het uitschakelen van de website (wat ik al gedaan had) helpt niks.

Iemand die dit probleem herkent en een (mogelijke) oplossing weet?

• renevanh
NIemand die een idee heeft?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In WSUS3 zit hier in de MMC ook een optie voor, misschien dat die wel werkt?

In ieder geval - staat er ergens iets in een log file (Application/System) log bijvoorbeeld dat wat meer informtaie geeft over de oorzaak van het niet lukken van de purge? :)

[ Voor 8% gewijzigd door elevator op 01-12-2007 08:59 ]

• renevanh
De optie in de MMC verwijderd vrijwel niks (en purge doet ook iets meer dan wat die optie doet, purge verwijderd namelijk de fysieke bestanden, en de SCW niet).

Misschien is het een idee om eerst alle updates die nu superseeded zijn op "Declined" te zetten, dat ga ik eens proberen.

Zover ik kan zien geven de logs geen fouten aan, maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Probeer ik namelijk in de configuratie iets te wijzigen, dan zegt WSUS dat de server nog bezig is met een "previous configuration change". Niet gek dat je dan de purge niet kan uitvoeren he... :P

Eens zien of ik die superseeded updates 'handmatig' weg kan krijgen, dat zou al schelen.

{EDIT}
Ah, zo werkt dat dus...
Updates die superseeded zijn moet je eerst de status "Declined" geven, en daarna de SCW draaien. Dan pas worden die updates ook daadwerkelijk van de HDD verwijderd (wat purge dus direct doet).

Kost nog geen 5 minuten en het scheelt me nu 2,5GB schijfruimte.

[ Voor 23% gewijzigd door renevanh op 01-12-2007 11:55 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De Cleanup wizard in WSUS3 kan toch zelf alle superseeded updates declinen? :)

• renevanh
Dat doet ie volgens eigen zeggen ook... maar hij doet het dus niet.
Pagina: 1