Cai-signaal draadloos doorsturen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.368 views sinds 30-01-2008

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik vroeg me af of het mogelijk was het gemoduleerde tv signaal door te sturen naar een ontvanger zodat je geen cai kabel hoeft te leggen.

Ik weet dat deze voor av wel kan, maar dan heb je maar een kanaal. En zijn ook wel dure kasten die dat voor je doen (mideiacenters etc.) maar ik vreog me af of je ook een cai kabel door de ether kan knallen.

Conrad heeft iig niets.

if broken it is, fix it you should

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kan je hier in vinden: Draadloze TV op mijn PC

Ey!! Macarena \o/

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 11:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het CAI signaal in zijn geheel sturen gaat je niet lukken. De bandbreedte is daarvoor gewoon veel te klein. Het is niet voor niks dat er met een ouderwetse antenne maar een paar zenders te ontvangen waren.

De beste oplossing is eigenlijk nog gewoon zo'n av-zendertje halen en dan aan de ene kant een oude videorecorder neerzetten. Deze kun je dan gebruiken om het kanaal te kiezen. De meeste van die zendertjes hebben een infrarood ontvanger wat ze de andere kant op kunnen sturen. Je hoeft dus niet helemaal naar de video te lopen om van kanaal te wisselen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij is dit nu wel vaak genoeg langs gekomen. Met een beetje zoek zijn er meer dat zat topics te vinden die hierover gaan. Zie ook de sluitpost van Verwijderd in "Draadloos Kabel TV" bijvoorbeeld.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.