[testcase] 2 modellen @ Deventer

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Dit is mijn eerste testcase die ik zelf waardig genoeg vond, hopelijk jullie ook. Een kristische blik van jullie is zeer welkom. Zowel voor mij, als mijn modellen ;) Deze zijn allemaal genomen met een Canon 40D met de 24-105L. Misschien zijn de shots een beet te extreem voor sommige, sorry daarvoor. Alle foto's zijn eigenlijk onbewerkt op twee na waarvan ik het contrast iets heb aangepast (1, 2). Om kritisch op mezelf te zijn is erg moeilijk... je moet ergens een nulpunt hebben en dat is dit. Ik ben wel van mening dat je met wat croppen en photoshoppen het nog een stuk spannender kan maken maar daarvoor moeten eerst de foto's goed zijn.

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_0745.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_0750.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_0757.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_0762.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_0766.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_0767.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_0770.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_0778.jpg

9.
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_0783.jpg

10.
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_0789.jpg

11.
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_0801.jpg

12.
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_0809.jpg

13.
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_0828.jpg

14.
Afbeeldingslocatie: http://www.saulicity.nl/fotos/IMG_0822.jpg

Het effect van de winkelstraat was eigenlijk dat de mensen het 'schokkend' moeten vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Pascal Saul op 25-11-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zou ze eerst is even goed resizen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat probeer je in vredesnaam neer te zetten met deze reeks? Ik zie totaal geen lijn in de serie.

Daarnaast is #1 natuurlijk meteen al fout door die camera in beeld.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:59
Niet echt mijn ding...
1 en 3 zou ik er sowieso al uithalen en na 7 zou ik stoppen want daarna passen de foto's niet in de lijn van de eerste 7.

Vind het niet echt speciaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Tja... Ze raken mij ook geen van allen. Wat probeer je te zeggen met het bloed om de mond. De serie wordt nergens ook maar een beetje eng of stimulerend voor de fantasie.
Ook de locatie's bieden weinig houvast. Ik denk dat als je een serie als deze wil maken (waarom??) dat je op zoek moet naar een sinistere plek die als podium kan dienen, minder daglicht en betere make-up.
Ik kan er eigenlijk niet 1 uitpikken die prikkelend is om naar te kijken.

Al zou ik het zelf niet hebben bedacht of gemaakt wil ik wel zeggen dat ik je idee origineel vindt.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 18:06
Probeer in ieder geval dat 'bloed' een beetje in de juiste kleur te krijgen

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik vind het een slechte fotoreeks om de volgende redenen:

- weinig uitstraling
- geen verhaal
- saaie kleuren
- compositioneel gezien minder

Bij elke foto is er wel 1 of meer van de bovengenoemde punten bij te zetten. Extreem vind ik het ook niet echt eigenlijk.... had dan betere middelen gebruikt dan gewone smink of verf om die extreme uitraling uit je foto's te halen. Ga naar de slager en probeer daar een emmer bloed mee te krijgen en smeer vervolgens je modellen onder en maak foto's alsof ze net uit een slachtveld komen lopen.. dat noem ik extreem.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afgezien van het al eerder genoemde resizen (Firefox en IE resizen de foto's niet mooi, dus dat kun je beter zelf doen én t scheelt bandbreedte) en de camera in beeld van foto 1, vind ik de foto's in de winkelstraat erg storend. En dan doel ik op de achtergrond. 't Heeft geen moer te maken met wat de modellen uit proberen te beelden lijkt me en de achtergrond leidt enorm af.

Foto 8 en 11 spannen daar in toch wel de kroon: bij 8 valt dat "Ontdek..." meteen op en boeit de etalage me meer dan de modellen. En bij foto 11 vraag ik me ten zeerste af wat die vent met de foto te maken heeft en wat de relatie met de kijkshop is. Oh en dan staan er links ook nog twee meisjes met bloed op hun gezicht ietswat met elkaar te frunnikken, maar ik zou bij god niet weten of dat nou het onderwerp is of niet ;) Snap je? :P

[ Voor 36% gewijzigd door Osiris op 25-11-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:22:
Wat probeer je in vredesnaam neer te zetten met deze reeks? Ik zie totaal geen lijn in de serie.

Daarnaast is #1 natuurlijk meteen al fout door die camera in beeld.
Met hem vrees ik, ik mis het doel. Als het gaat om het schokken, waar zijn de reacties van de omstanders? :) Dit even afgezien van het technische, ik mis de lijn, de boodschap en consistentie als je echt wat uit wilt beelden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 15:04 ]

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Ik snap het ook niet meer. Lekker dan, zo een half uurtje voor schut hebben staan in de binnenstad met een beetje verf op je gezicht. Sommige foto's zijn zwaar overbelicht.. Foto 1 had er idd niet in gemogen, erg onprofessioneel. Sorry, maar ik vind het dus 10 keer niets.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Allemaal snapshotjes, vind 't niks.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik vind ze leuk :+

Mooie meisjes :) Het is eens wat anders, wat speelser, wat soepeler.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Hoi Paul,

Ik ben het vrees ik eens met een groot aantal van de mensen boven mij eens dat ik het niet zoveel vind.
#6 vind ik nog duidelijk het beste qua compositie/uitdrukking.
Ik zal ze nu even allemaal afgaan en wat commentaar per foto geven ^^ ik hoop dat je er wat aan hebt.

1 er is geen "contact", het is onduidelijk wat ze in haar hand heeft. bh-bandje. fototoestel in beeld en de achtergrond is rommelig en leid af. compositie is veel te centraal en haar gezicht onderbelicht.
2 ok compo. weer wat rommelige achtergrond. raar licht.
3 geen contact, te crap, achtergrond (weer), wat hebben ze in de hand? zelfde verhaal qua licht
4 rommelige achtergrond (lijnen door het model heen). Compo zou kunnen werken maar IMO boven en links te ruim. Wat wil je zeggen?
5 Ik zie het model niet ... zou kunnen werken in een serie maar ik zie hier geen serie in.
6 Wat mij betreft de beste, misschien het vogeltje (?) minder voor haar hoofd en met de ogen open.
7 te krap qua compo. te korte dof. what is the point? waar wil je heen?
8 grappige compo. veels te rommelige achtergrond. waar kijken ze naar? zou evt kunnen werken in een serie (maar dan met een minder rommelige achtergrond)
9 Rommelige achtergrond. De houding van die linkerhand ziet er raar uit. again: waarom zien wij dit? wat wil je zeggen? niet goed belicht.
10 een blikje cola ? O_O En zeer veschillend licht op bijde meiden zonder aanwijsbare reden.
11 compo ok (wat krap links). Veel te rommelige/ongerelateerde achtergrond. lijkt me ook wat onderbelicht.
12 waar kijken ze naar? waarom die arm zo? (imo niet zo flatteus). achtergrond weer.
13 te donker. Te krap OF te ruim. bh-bandje
14 te krap links. te afleidende achtergrond.

En nog wat algemene opmerkingen: zoals reeds aangemerkt kan het nep-bloed veel beter. (rode kleurstof, glucose en water kom je een eind mee :P) ( voorbeeld )
ook vind ik de kkleding van de meiden veels te ruim en niet echt flatteus, alsof je bij de zeeman oid cheap-ass t-shirts hebt gekocht.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Pascal Saul
Bedankt voor de opmerkingen allemaal tot op heden, ik ga eens uitgebreid reageren van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Uitgebreid reageren nog wel? Voordat ik de reacties gelezen had, had ik geen enkel idee wat je wilde met deze fotoreeks. De foto's zijn er helaas voor jou op alle aspecten erg slecht uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
@CLB
Resizen had ik 5 minuten later gedaan ;)

@Angaloonie
Vanuit mijn perspectief kwamen de meiden telkens centraal te staan. Zowel los als samen op de foto, dat maakt voor mij het onderwerp en de lijn. Ik merk dat jullie daar anders over denken :*) Zoals ik in de SP heb gezegd, deze zijn niet nabewerkt anders had ik natuurlijk de camera eruit gecropt. Op zich vind ik het ook wel grappig staan eigenlijk :+

@Fire69
Ik zie in wat jullie onder lijn verstaan nu :)

@MediJack
Bij toeval kwam ik de dames zo tegen, geen opgezet spel dus... Bij een volgende keer zal er meer voorbereiding aanwezig zijn. Met wat nabewerking is het 'bloed' nog wel beter te maken neem ik aan. Je tips neem ik mee in elk geval. Ik dacht zelf aan een slager of iets dergelijks met echt rauw vlees en bloed :9~

@vandijk
Ja, dat wordt een nieuwe uitdaging!

@CaVeFiSh
We are trying to that in the near future, thanks for the tips.

@Osiris
Ik snap het! Alleen bij #8 vind ik het woordje 'ontdek' eigenlijk wel prachtig erbij staan :> Het is maar hoe je je eigen fantasie op een foto los laat. Bij #11 had ik op die vent moeten focussen eigenlijk...

@neo
Ja, het was moeilijk om de omstanders goed op beeld te krijgen.... Vaak mis je gewoon wanneer ze kijken :/

@flo_
Zie startpost ook...

@abrakadaver
Iedereen zijn eigen mening he ;)

@snake
_/-\o_

@qadn
Hartstikke bedankt, dit soort commentaar zocht ik! Weinig aan je post toe te voegen, perfect :D

@Sheik
Dat kan gebeuren, daar leer je van :) Eens moet de eerste keer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Pascal Saul schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:16:
@CLB
Resizen had ik 5 minuten later gedaan ;)
Dan doe je toch wat verkeerd, want je foto's zijn nog steeds 800px breed, terwijl ze door het forum 600px breed worden gemaakt en dat komt de kwaliteit niet ten goede.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Hahn schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:19:
[...]
Dan doe je toch wat verkeerd, want je foto's zijn nog steeds 800px breed, terwijl ze door het forum 600px breed worden gemaakt en dat komt de kwaliteit niet ten goede.
Hij heeft van 800*600, 600*800 gemaakt :)

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:00

BLN

Pascal Saul schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:20:
Alle foto's zijn eigenlijk onbewerkt op twee na waarvan ik het contrast iets heb aangepast (1, 2). Om kritisch op mezelf te zijn is erg moeilijk... je moet ergens een nulpunt hebben en dat is dit. Ik ben wel van mening dat je met wat croppen en photoshoppen het nog een stuk spannender kan maken maar daarvoor moeten eerst de foto's goed zijn.
Hier sla je naar mijn mening de plank mis. De foto's spreken mensen nu niet heel erg aan. Ik vind het leuk bedachte foto's maar ze pakken mij niet, omdat eruit zien alsof ik ze met mn mobieltje heb gemaakt: een beetje gewoontjes.

Als je er een spannendere picture style op had gebruikt, ze in fotoshop had aangepakt met een s-curvje in Curves, wat USM(unsharp mask), en wat met de kleuren had gespeeld. Hadden het veel spannendere platen kunnen worden.

Ook kun je compositie foutjes en storende elementen dan heel makkelijk verwijderen.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

*twitch*
Ik heb het dus absoluut niet met BiX eens ... crap in crap out zullen we maar zeggen. Slechte foto's zijn bijna niet te redden, goede foto's zijn beter te maken, maar staan IMO ook op zichzelf.

@Pascal Saul: thanks, ik doe mijn best ^^;;

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:38
Pascal Saul schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:16:

Lap tekst..

@qadn
Hartstikke bedankt, dit soort commentaar zocht ik! Weinig aan je post toe te voegen, perfect :D

@Sheik
Dat kan gebeuren, daar leer je van :) Eens moet de eerste keer zijn...
Beetje offtopic misschien, maar wil het toch even zeggen, ik vind het goed hoe je met het commentaar omgaat. :) Ik ken heel wat mensen die door wat matige kritieken 'boos' waren geworden ofzo (en dat is alleen maar positief naar jouw bedoeld).

Nog even on-topic: Ik ben het niet met wat je zegt over die camera die op de foto staat, ik zou em er toch maar af-croppen.
Maar je kwam deze meisjes zo tegen? Met dat bloed enzo? Of snap ik het nu even verkeerd? Rare meisjes heb je daar anders dan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Tuurlijk zou ik dat eraf croppen :) Wat ik ermee wou zeggen is dat ik als buitenstaander een foto van hun maak en dat is die camera in beeld wel grappig :)

Ja, ik kwam ze bij toeval zo tegen... en zo brutaal als ik was maakte ik gewoon foto's van hun op afstand.Totdat ze het door hadden... toen vroegen ze of ik er meer kon maken dus bij deze ;) Zo is het ontstaan. Ze doen iets met kunst, vandaar gek en creatief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Pascal Saul schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:43:
Tuurlijk zou ik dat eraf croppen :) Wat ik ermee wou zeggen is dat ik als buitenstaander een foto van hun maak en dat is die camera in beeld wel grappig :)
Daar moet je IMO wel mee "oppassen" hoor. Zoals vaak ook wel aangekaart wordt in de week-opdrachten (vooral daar), moet een foto zelf al een beetje uitstralen wat de fotograaf er mee bedoeld heeft. Zodra de fotograaf het verhaal er omheen er tot in details moet gaan vertellen totdat er eindelijk (of niet eens) een "aha-erlebnis" bij de kijker tevoorschijn komt, tja, dan "spreekt" de foto IMO niet echt. De foto zou zélf het verhaal moeten vertellen. :)
Pagina: 1