Toon posts:

resolutie van 22"scherm niet hoger dan 1280x1024

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo geachte medetweakers,
nu loop ik tegen het volgende aan:
ik heb een tijdje terug voor mijn schoonvader een nieuw pc'tje gebouwd
AM2 athlon64 x2 4600
asrock AliveNF6g-VSTA
400GB samsung S-Ata2 HD
2GB PC667 DualChannel Kit Kingston Valueram
nV GF8600 GT 512MB
http://www.myshopping.com...600GT_512Mb_Graphics_Card
deze dus

nu geeft deze een max reso aan van 2048x1536

nu wil het geval dat mijn schoonvader een nieuw scherm heeft gekocht van 22"
http://www.bora-computer.com/shop/sp.php?s=&artnr=44670
deze dus

hij heeft het oude scherm eraf gehaald(een Video7even 17"lcd") en het nieuwe scherm aangesloten
het oude scherm liep op 1280x1024x75 Hz maar het nieuwe scherm komt ook niet verder als deze reso (op vista welteverstaan) terwijl het nieuwe scherm een max reso van 1680 x 1050 x 60Hz
aankan

ik heb het probleem voorgelegd aan vriend google, nada
oudere en nieuwere drivers geprobeerd , noppes
onboard video gebruikt met Pci-E kaart er uit en erin , nieks

ik loop nu een beetje met de handen in het haar omdat het schermpje beter presteerd op zijn native reso en mijn schoonvader nu vastzit aan 1280x768 (dit om het beeld in de goede proporties te houden)

weten jullie raad??

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 19:40 . Reden: typo ]

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:47
Schoonvader zei je? Prima resolutie, heeft hij zijn bril niet nodig! ;)

Naar wat ik heb begrepen hebben meer mensen last van dit probleem. Dat je op google niks kan vinden lijkt me stug, klik eens op het linkje hieronder.

http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/861160.html

Er staat wel is waar niet precies hoe hij het opgelost heeft, maar het komt er opneer een beetje spelen met de refresh rate.. In ieder geval het proberen waard.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Toevallig is je huidige maximale resolutie wel hetzelfde als die van het vorige scherm wat er op de pc zat aangesloten.

Ga naar apparaatbeheer > kijk bij monitors > staat daar de naam van het vorige scherm nog?
Zo ja, dan is de driver van de oude monitor nog geinstalleerd, die kan je daar meteen verwijderen. (r. muisknop > installatie ongedaan maken).
Als er plug and play monitor staat geld eigenlijk hetzelfde verhaal....

Zat er een CDeetje bij de nieuwe TFT monitor geleverd? Zo ja, dan staan hier vast de nieuwe drivers op. Even installeren en windows laat je weer gewoon de juiste resoluties/refresh rates instellen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 25-11-2007 19:58 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
welnu ik heb eens verder gelezen op de link die racemol postte lol@het brilgrapje

en nee bij het scherm van m'n schoonpa zat verder geen driver cd'tje
en ook gezocht naar drivers maar daar moet ik me nog eens verder in verdiepen
kan zijn dat ik gewoon te vluchtig gekeken hebt,wat niet vreemd is als je anderhalf uur naast een houtkachel zit(een brandende wel te verstaan) 8)7

er wordt wel een "generic PnP monitor" aangeduid in apparaatbeheer

het gaat hier om een vista ultimate x64 en de hogere reso's worden, zowel in het schermbeheer als in het nVidia controlpanel niet weergegeven... :?
het laatste wat ik zou willen proberen is wel een reinstall maar als het moet.... |:(

toch denk ik dat dit probleempje makkelijker op te lossen moet zijn.
nog ff verder zoeken op onze grote vriend en dan maar weer naar m'n schoonpa toe

Thx! so far _/-\o_

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij advanced settings, list all modes kun je het daar niet selecteren (vinkje uitzetten van hide modes monitor does not support) ?

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 25-11-2007 20:38 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

DukeBox schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:38:
Bij advanced settings, list all modes kun je het daar niet selecteren (vinkje uitzetten van hide modes monitor does not support) ?
Dat is de volgende stap inderdaad als je geen drivers hebt.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
dat vinkje weghalen heb ik ook al geprobeerd,geen baat, het enige wat erbij kwam waren een paar hogere refreshrates , geen reso's extra.
heb al via apparaatbeheer monitor driver verwijderd en weer laten zoeken online naar de driver maar helaas :X
safemode geboot,drivers van graka verwijderd reboot en toen weer een nwe grakadriver erop geplempt

maar het mocht niet baten

ik ga van de week weer eens aan en dan zal ik toch eens verder kijken. :7

Verwijderd

Topicstarter
welnu,....
het ligt niet aan de monitor drivers etc..
ik heb zowat alles geprobeerd, van het vinkje tot het aanpassen van de drivers en monitor.inf
op de juiste resoluties

toch ook maar een nieuwe install gedaan(na een grondige format)maar ook dit mocht niet baten.

resolutie blijft maximaal 1280x1024
met powerstrip geprobeert een custom reso te maken maar ook deze vreet hij niet .
het vreemde is wel dat als ik met powerstrip de EDID van de monitor probeer uit te lezen dat powerstrip vervolgens zegt dat hij geen connectie heeft kunnen maken met monitor en dus ook niet de juiste data
heeft kunnen uitlezen...

hoe dan ook het blijft vreemd
heb gisteravond een meeltje gestuurd naar de supportdesk van AMW, en nu maar zien wat die gasten zeggen

nog bedank voor de tips die jullie tot nu toe hebben aangedragen... _/-\o_

Verwijderd

Jaja, het relatief onbekende monitormerk werkt niet fatsoenlijk samen met windows vista x64, vermoed ik.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Gebruik je een brakke VGA-kabel? Wanneer deze niet goed genoeg is krijg de resolutie ook niet omhoog.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat ik in dit verhaal mis, is hoe de monitor is aangesloten? VGA of DVI?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:41:
Wat ik in dit verhaal mis, is hoe de monitor is aangesloten? VGA of DVI?
de monitor heb ik aangesloten via d-sub, aangezien de kabel van het scherm d-sub is
ik heb via een verloop ook dvi geprobeerd..
maar het mocht toch niet baten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 13:29:
[...]

de monitor heb ik aangesloten via d-sub, aangezien de kabel van het scherm d-sub is
ik heb via een verloop ook dvi geprobeerd..
maar het mocht toch niet baten...
Heeft de monitor alleen maar VGA? Of ook DVI? Ik zou toch een DVI kabel proberen, kan geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 13:45:
[...]
Heeft de monitor alleen maar VGA? Of ook DVI? Ik zou toch een DVI kabel proberen, kan geen kwaad.
de monitor heeft alleen maar een D-Sub aansluiting, tja wat wil je van een scherm voor 199,- eurie
ik zou kunnen kijken of ik een betere vga kabel kan regelen, maar ik neem toch aan dat als fabrikant beweert dat de Native reso 1680x1050 is , het toch ook gewoon met bijgeleverde spullen zou moeten werken,

dat zou mooi zijn:"ja meneer , dit scherm kan deze resolutie aan , maar dan dient u wel een nieuwe kabel bij ons aan te schaffen.
wij leveren standaard niet de spullen die u nodig heeft om ook optimaal gebruik te maken van het door u aangekochte"

ik ben nu nog in afwachting van de reply van AMW helpdesk.

more to come.......

tzou natuuurlijk zonde zijn als meer mensen dit ,schijnbaar, niet op te lossen probleem heeft/krijgt
Pagina: 1