Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fans @ 7V krijgen d.m.v. weerstanden.

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Hallo,

Aangezien ik vrij weinig weet van dit onderdeel vraag ik het aan jullie.

Ik heb verschillende fans met verschillende specificaties (watts , amperes, etc..)
Maar ik wil ze allemaal op 7V laten draaien door middel van een weerstandje te solderen op de + lijn.
Maar nu is mij vraag welke weerstanden moet ik hebben ?

Voor het gemakkelijk te maken heb ik hier een excel bestandje voor jullie. Daar kun je ook eventueel de formule intypen en terugsturen naar mij zodat ik er ook uit kan leren.

http://www.megaupload.com/?d=FEAN1G9M

Alvast bedankt voor de moeite !

(PS: Het molex trucje ken ik ook wel, maar ik wil plug & play fans hebben die je maar gewoon hoeft in te steken, al is het nu een molex of een 3-pin stekker.)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hallo,

Aangezien dit al een keer of wat langs is gekomen, en het berekenen van een weerstandswaarde ook geen raketwetenschap behelst, zou ik je toch willen vragen om wat meer moeite te doen, en niet met Excelbestandjes op de proppen te komen met "vul die 's ff in".

Zalman levert overigens standaard een weerstandje mee met z'n ventilatoren; een 5W-exemplaar van een aantal Ohms. Heb er alleen niet zo even eentje liggen.

Dit topic is gesloten.