Toon posts:

Draadloze TV op mijn PC

Pagina: 1
Acties:
  • 2.401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een Marmintek setje gekocht om TV te kunnen kijken op mijn PC.

Ik heb alles aangesloten zoals het hoort. De signalen afgesteld en de Nvidia instellingen ingesteld.
Op mijn VGA kaart ( 8800GTS) zit een TV-Out plug. Deze is verbonden met de recever. Ik weet alleen niet hoe ik nu TV kan kijken op mijn PC.

Ik hoor wel geluid, maar als ik via de Windows Media Center naar TV Zenders ga zoeken kan deze niets vinden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Spec :

Marmitek Wireless Audio/Video system
Asus 8800GTS

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 12:36
Het woord TV-out zegt het al, daar komt videosignaal uit. Om signaal van een ander apparaat op je pc te krijgen, moet je video-in hebben. Ook kun je voor tv op je pc een tv-tuner kaart gebruiken

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Je zult met zo'n set nooit tv kunnen kijken zoals je met een tuner kaart dat wel kunt.
Want dit setje stuur een AV signaal naar de ontvanger (dus 1 zender) en niet de gehele frequentie band die de kabel heeft.
Door Raz weet ik nu ook dat TV anywhere bestaat ;)
In sommige gevallen kunnen je wel zappen met het marmitek setje mits er een IR reciever/zender bij zit. Maar dan moet je of een universele of de originele afstandbediening van je tv mee nemen.
Mr. Inspire schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:01:
Het woord TV-out zegt het al, daar komt videosignaal uit. Om signaal van een ander apparaat op je pc te krijgen, moet je video-in hebben. Ook kun je voor tv op je pc een tv-tuner kaart gebruiken
Meestal is het een TIVO aansluiting waardoor je ook video-in kunt krijgen (heb het alleen nooit zelf getest :P )

[ Voor 37% gewijzigd door The-Source op 25-11-2007 19:06 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Om welk setje van Marmitek gaat het precies? Want draadloos TV op je PC kan enkel met de Marmitek TV Anywhere. De GigaVideo setjes 45, 70 & 80sturen enkel het beeld en geluid naar een andere locatie.

Toevoeging: Mijn bevindingen over die Marmitek meuk: RaZ in "Draadloos geluid versturen"

[ Voor 57% gewijzigd door RaZ op 25-11-2007 19:12 ]

Ey!! Macarena \o/

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 12:36
klaasbram schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:03:

Meestal is het een TIVO aansluiting waardoor je ook video-in kunt krijgen (heb het alleen nooit zelf getest :P )
Ik weet dat dat bestaat, maar omdat TS over TV-out praat, weet ik niet of zijn kaart ViVo heeft

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:04:
Om welk setje van Marmitek gaat het precies? Want draadloos TV op je PC kan enkel met de Marmitek TV Anywhere. De GigaVideo setjes 45, 70 & 80sturen enkel het beeld en geluid naar een andere locatie.

Toevoeging: Mijn bevindingen over die Marmitek meuk: RaZ in "Draadloos geluid versturen"
Ik heb de Marmitek 45 gekocht. Volgens die verkoper zou het wel moeten gaan.
Ik heb thuis ook nog een pinnacle TV kaart liggen met een Tulp ingang erop. Zou ik deze (en die software) wel kunnen gebruiken. Dat ik de tulpkabel van de recever in de TV kaart stop, en dan via de pinnacle software (PCTV 5.5) de zender ga zoeken?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nee, want je verstuurd maar 1 video, en 1 audio signaal. Zenders vinden zal ie nooit doen, omdat het op het video-kanaal binnenkomt.

Je hebt hier dus helemaal niets aan. Die verkoper wist dus totaal niet waar die het over heeft. Je zou met een losse-tv-tuner wel per kanaal iets kunnen versturen, maar dan kan je alsnog niet zappen via de PC.

Voor jouw doeleinde zou je de TV Anywhere moeten hebben, maar aangezien de kwaliteit van de GigaVideo 45 al om te janken is, betwijfel ik of je er blij mee zal zijn, die dingen kosten rond de 150 euro ofzo..

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, das dan best k*t.

Maar, wat als ik nu een verloopstekkertje koop van tulp naar coax/antenne aansluiting. Zou het dan wel werken?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:36:
Hmmz, das dan best k*t.

Maar, wat als ik nu een verloopstekkertje koop van tulp naar coax/antenne aansluiting. Zou het dan wel werken?
Nee! dat gaat niet werken helaas. Er staad gewoon een heel ander singaal op. Namelijk 1 composite video signaal. Net zo iets als bv. de video uitgang van je DVD speler of xbox, enz... alleen video dus.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

RaZ schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:19:
[..]
Voor jouw doeleinde zou je de TV Anywhere moeten hebben
[..]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Er is dus helemaal geen manier om de Marmitek 45 op mijn PC aan te sluiten zodat het ook zal werken?

Iedereen heel erg bedankt voor zijn of haar hulp

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nee..

Het enige wat je met dat ding kan doen, is een [b]Video[/b]-uitgang (zoals een DVD-speler bijvoorbeeld, samen met het geluid naar een ander apparaat versturen.

Je zal dus nooit met dit setje alle beschikbare kanalen van de kabel op je pc krijgen, en kunnen zappen langs zenders.

Ik denk overigens dat de verkoper je verkeerd heeft begrepen.. Je praat in je OP over een TV-out, en die kan je wel op dat ding aansluiten en zo draadloos naar je TV sturen. Maar jij wil het kabel signaal draadloos je pc in hebben, en dat kan met die TV Anywhere..

[ Voor 31% gewijzigd door RaZ op 25-11-2007 19:58 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Dan gaat hij morgen nog terug naar de winkel.

heel erg bedankt voor je hulp. Zonder RaZ was ik tot 2008 bezig geweest met het prutsen van diverse mogelijkheden.

met Marmitek TV Anywhere zou het wel moeten kunnen?

Thnx 4 all

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat je ook daar spijt van zal krijgen.. Mijn bevinding over dat Marmitek spul zijn nu niet echt positief..

Ik heb hier een HTPC die via wireless aan een router hangt, en een laptop ook op wireless.

Nu wilde ik met die GigaVideo 45 het geluid van de laptop naar me stereoset gooien (nog geen 3 meter afstand, zonder opstakels). Maar omdat wireles-lan & die marmitek meuk op de 2,4GHz werkt, stoort dat best wel.

M'n wireless USB dongle knippert als er pakketjes worden vertuurd, die gigiavideo bromt op dat moment fijn mee.

Ze zeggen dat het door muren en plafonds werkt, maar 3 meter zonder opstakeld gaat niet zonder slag of stoot... Ik heb er m'n twijfels aan of die TV Anywhere wel een beetje te doen is.. Of je moet geen wireless lan hebben (of niet aan het magnetronnen zijn :P)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet niets van Marmitek kopen?

Hoe kan ik dan het beste TV op mijn PC krijgen zonder kabels te hoeven trekken?

Er zal toch wel een (redelijk te betalen) manier zijn om TV te krijgen op een computer zonder getrek met kabels?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je zou dan misschien digitenne kunnen overwegen.. Die kan je op een Video-Ingang op je PC aansluiten (mits je die hebt natuurlijk). De goedkoopste en beste manier blijft vooralsnog een paar gaten boren. Het kabel signaal (voor zowel voor Radio als voor TV gaat over 1 en dezelfde coax heen. Je hoeft dus maar 1 kabel te trekken. Nooit geen last van andere dingen als Draadloos Netwerk (wat jij misschien niet hebt, maar de buren misschien wel).

Ik zeg overigens niet dat je het niet moet kopen, ik zeg enkel dat die GigaVideo 45 bij mij om te janken was, en dat ook verwacht met die TV Anywhere. Misschien zijn jouw eisen wel lager op dat gebied, of werkt het bij jouw wel goed..

Ik zal het niemand aanbevelen, dat weet ik wel..

Ey!! Macarena \o/

• Jeroen30
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02 18:37
Ik kijk af en toe draadloos tv op mijn laptop.
Benodigdheden zijn:
1 pc met tvkaart en MediaPortal tvserver
1 laptop met MediaPortal en tvclient

MediaPortal is gratis : www.team-mediaportal.com
Je bent wel even bezig om alles naar wens te laten lopen, maar daar zijn we tweakers voor toch?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt,

ik vind het ook niet erg om wat dingen in te stellen.
Maar waarom heb je er 1 laptop voor nodig dan?
Ik snap die website niet echt. kan geen manual of how to use vinden.

Ik heb wel een laptop maar deze wil ik liever voor school doeleinde gebruiken.

Want zoals jij het doet is neem ik aan het sharen van je tv signaal.
Dat is bij mij niet nodig.

Als het signaal maar op mijn PC komt vind ik het al goed.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:08
Jeroen30 schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:32:
Ik kijk af en toe draadloos tv op mijn laptop.
Kun je dan ook langs TV kanalen zappen? Want ik heb nu ongeveer hetzelfde namelijk:

Een PC met TV kaart streamt het signaal via VLC het netwerk op, en op het netwerk kan ik met een willekeurige PC/Laptop, via Windows Media Player TV kijken, maar niet zappen.

Verwijderd

Hoe zit dat met digitenne oplossing dan?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien weet ik een andere oplossing, ik weet niet of dit kan werken.

Wij hebben ooit van @home zo'n kastje gekregen voor digitenne hier moest je een abb. voor afsluiten om extra zenders aan te kunnen, dit hebben wij niet gedaan.

Als ik nu de Verzender aan de coaxkabel benede bij de tv aansluit en doorlink met een scartkabel,
dan de ontvanger aansluiten op de digitenne box en dan die coaxkabel naar mijn pc?

http://members.home.nl/nick.deenen/coaxovervieuw.htm
voorbeeld zoals ik het in gedachte had.
Pagina: 1