Kwaliteit Chinese weerstanden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.844 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 18:32
Ik ben het best wel zat om voor ieder electronica projectje wat ik doe steeds een paar weerstandjes te kopen. Ik heb het gevoel dat dit ook vele malen duurder is dan een grote partij ineens kopen. Dan kan je in Nederland prima terecht bij bijvoorbeeld Conrad voor een setje van 390 stuks a 18 euro.

Alleen nu zit ik op Ebay te loeren en daar kan je veel goedkoper! Ik vraag me alleen af hoe het zit met de kwaliteit van deze Chinese dingen... Kijk als je voor 14 euro (incl verzenden, dat komt bij Conrad er nog bij) 2000 weerstandjes kunt regelen is dat natuurlijk mooi. Aan de andere kant kennen we de verhalen van geheugenkaartjes die in Azie verkocht worden die gewoon neptroep blijken te zijn en binnen 2 dagen stuk zijn.

(Ik ben nu trouwens bezig met een Philips Livingcolors lampje, althans een soort van kloon daarvan en wat effectpedaaltjes voor mijn gitaar.)

offtopic:
Search op 'weerstanden AND kwaliteit' levert nul komma nul op

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19

SA007

Moderator Tweaking
Waar denk je dat die van conrad vandaan komen ;)

Weerstanden kan je niet echt een miskoop bij doen hoor.
Conrad is gewoon verschikkelijk duur, dat merk je ook bij andere componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik ben 100% Nederlands hoor ;)

Maar gezien de feedback van de verkoper zal het wel goed zitten, maar ik denk dat ze wel tegen de grenzen van de toleranties aan zitten.
Ik zou er persoonlijk nog niet _al_ te kritische dingen meteen mee doen, eerst met een paar simpele testjes (maximum vermogen, nauwkeurigheid) beginnen, en als je ze zelf goed vertrouwt kan je wat meer doen.

En wat denk je wat er in al die goedkope 'made in China' apparatuur zit? dure weerstanden?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46
Ik koop regelmatig dingen bij Sure Electronics (je verkoper op eBay). Je kan ze ook via msn/mail bereiken voor offertes van meer spul tegelijk. Goede kwaliteit en zeer net verpakt! Heb dat setje weerstandjes ook thuis liggen! Elke waarde in een appart hersluitbaar zakje met de waarde er op geplakt. _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door 0fbe op 25-11-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 15:19
Resistor schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:06:
...Maar gezien de feedback van de verkoper zal het wel goed zitten, maar ik denk dat ze wel tegen de grenzen van de toleranties aan zitten...
Laten we eens 2 opeenvolgende waarden nemen uit de E12 reeks, die hebben een afwijking van 5%, bijvoorbeeld de 4K7 en de 5K1, en de grenzen ff berekenen:
De 4K7 is minimaal (4K7*0.95=) 4K465 en maximaal (4K7*1.05=) 4K935 ;
De 5K1 is minimaal (5K1*0.95=) 4K845 en maximaal (5K1*1.05=) 5K335 .

Een 5K1 mag dus een kleinere weerstand hebben dan een 4K7. Elk elektronisch component wordt in de fabriek getest, bij weerstanden heb je dus geen uitval bij afwijkende waarde, hij krijgt gewoon een andere opdruk.

Het verschil tussen china en een winkel hier is dat de fabriek in china staat, en je daar gemakkelijk een pallet weerstanden in je auto inlaad en via internet verkoopt. Een winkel hier heeft heel wat meer tussenstappen, verzendkosten, toeslag wegens kleine bestelhoeveelheden of meer opslagkosten, marketing,.... Kwalitatief zal je (voor standaard weerstanden) geen verschil merken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:58

Onbekend

...

naftebakje schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:26:
Laten we eens 2 opeenvolgende waarden nemen uit de E12 reeks, die hebben een afwijking van 5%, bijvoorbeeld de 4K7 en de 5K1, en de grenzen ff berekenen:
Psst. 5K1 is geen E12 waarde maar een E24 waarde. De eerstvolgende E12 waarde is 5K6.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ik heb zo'n setje: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=345134

Ook niet duur, alleen zijn de pootjes wat korter en dunner, wat eigenlijk niets uitmaakt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Okay prima, ik zal zeker eens wat bestellen en wat metingen doen.

Edit; Die Okaphone zit ongeveer 300m van mijn huis, daar haal ik vaak los spul. Kundige mensen, goed assortiment, maar ook aan de prijs als je het vergelijkt met de Chinezen.

[ Voor 57% gewijzigd door RobertJ op 25-11-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit van weerstandjes is wel 't laatste waar ik me zorgen om zou maken. Alleen met dure ic's moet je een beetje opletten dat 't geen gare immitatie meuk is (al hoeft dat ook nog niet eens zo'n probleem te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19

SA007

Moderator Tweaking
'dure' ic's als microcontrollers enzo worden eigenlijk niet nagemaakt, enigste waar je voor moet opletten zijn dingen als vermogenstransistors enzo.
Er zijn daarwerkelijk nepvemorgenstransitoren op de markt (alsin, een vermogensbehuizing met een simpel 100mA transistorretje erin enzo). Dus hij lijkt goed als je 'm test, maar fikt bij 150mA door terwijl hij 30-40A aan moet kunnen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zozeer nagemaakt (al komt 't wel voor bij geheugenchips enzo), maar er worden soms wel grotere productieruns uitgevoerd dan de opdracht was. 't is maar de vraag of dat overschot door de QC is gegaan, grote kans van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 16:57
Misschien ook handig: www.voti.nl heeft een mooi setje weerstanden, 810 stuks voor 10 euro: http://www.voti.nl/winkel/p/passive.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-08 13:45
Of kijk eens hier. 8500 Weerstanden met 1% tolerantie voor € 15,- Wel hoge verzendkosten, maar dan is het nog steeds goedkoop.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
kemphaas schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:03:
Of kijk eens hier. 8500 Weerstanden met 1% tolerantie voor € 15,- Wel hoge verzendkosten, maar dan is het nog steeds goedkoop.
Had ik gezien, ik heb alleen geen positieve ervaringen met dit soort samenkopen acties dus dat heb ik even gelaten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
RobertJ schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:06:
[...]

Had ik gezien, ik heb alleen geen positieve ervaringen met dit soort samenkopen acties dus dat heb ik even gelaten voor wat het is.
Ook met Niels heb ik hele goede ervaringen (goh ik koop echt veel elektronica) Verder is die SK niet echt een actie maar meer een webwinkel, als je Niels direct mailt stuurt ie het ook meteen op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 21:18
RobertJ schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:06:
[...]

ook zeer goede ervaringen mee, niets dan lof voor niels de de acties regelt. Zelfs met 300 vragende nieuwelingen met simpele vragen die al 10x beantwoord zijn geeft hij netjes antwoord.

En mijn verzending (aan de betreffende actie heb ik al deelgenomen, en neem ik wederom deel) is harstikke netjes ontvangen alles netjes verpakt. En over garantie doet hij niet zo moeilijk.

Mijn 2e bestelling (€ 450 aan ledjes zo'n beetje :9 ) verwacht ik deze week. Had eerst een 'test' bestelling gedaan van 100 euro omdat ik niels nog niet kende, maar alles wordt echt goed geregeld. Alleen de verzendkosten he.. Zorgen dat je aan de max van je gewicht zit dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

kemphaas schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:03:
Die weerstandjes zijn idd echt prima. Per waarde verpakt in een apart hersluitbaar zakje. Ideaal. Enige is dat de pootjes dunner zijn dan wat je normaal tegenkomt, maarja boeie :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik heb ook wat van dat spul gekocht, inclusief wat kleine andere tjap.
we zullen eens kijken wat het is als het binnen komt.

Printjes zien er keurig uit en voor de meeste prijzen kan ik het niet in elkaar solderen.
Iemand ervaring met de shop uit de TS, en dan met name de verzend-duur?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Boudewijn schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:18:
ik heb ook wat van dat spul gekocht, inclusief wat kleine andere tjap.
we zullen eens kijken wat het is als het binnen komt.

Printjes zien er keurig uit en voor de meeste prijzen kan ik het niet in elkaar solderen.
Iemand ervaring met de shop uit de TS, en dan met name de verzend-duur?
Ja ikke dus, het is wel even onderweg (lees 2-3 weken) maar volgens mij kan je het ook via de DHL laten verzenden (wat wel bakken meer kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 13:23

Phalox

Solar Powerrrd

samenkopen.net.. zit je in totaal aan 35 euro voor 8500 weerstanden. (dat is dus met verzendkosten inbegrepen)
Dit is dus de gehele E12 reeks, en van elke waarde 100 weerstanden, ik zoek trouwens nog iemand in belgië die misschien geinteresseerd zou zijn in dit op te delen.. en ik zoek nog iemand die nog wat ruimte over heeft in z'n verzendig :D (ook in België)

Maar, die van samenkopen.net zijn wel mooie dingetjes, alleen soms nogal grote aantallen...

[ Voor 4% gewijzigd door Phalox op 28-11-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 10:35

Part

Helemaal niets.....

SA007 schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:57:
'dure' ic's als microcontrollers enzo worden eigenlijk niet nagemaakt, enigste waar je voor moet opletten zijn dingen als vermogenstransistors enzo.
Er zijn daarwerkelijk nepvemorgenstransitoren op de markt (alsin, een vermogensbehuizing met een simpel 100mA transistorretje erin enzo). Dus hij lijkt goed als je 'm test, maar fikt bij 150mA door terwijl hij 30-40A aan moet kunnen enzo.
Vrijwel alle onderdelen die schaars (en dus duur) zijn worden nagemaakt.
Laatst hadden we opamps 12 dollar per stuk waarvan de bovenzijde afgeschuurd was en met een laser van nieuwe opdruk voorzien was. Daar kom je pas achter als de schakeling niet werkt door een te grote offset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrokenny
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:31
Sinds kort heb ik dus ook nog gezocht naar weerstanden en kwam deze topic tegen waarvan ik best wel schrok kwa kwaliteit :o

https://www.circuitsonline.net/forum/view/58037/1

Hierbij met een snelle korte uitleg:

Afbeeldingslocatie: https://static.circuitsonline.net/camo/3e7fc4af72cc6a9bca64ae38422e8d4a2557a87a/687474703a2f2f7777772e6769676177617474732e6e6c2f636f2f4368696e615f522f494d475f303433302e4a5047
1 = IA.net
2 = koolfilm van sloop print
3 - 5 = conrad, farnell, ?

Helaas heb ik er maar drie die tot drie cijfers achter de komma kunnen meten, dus de weerstanden waarvan ik verwachtte dat ze stabiel zouden blijven moeten het met een decimaal minder doen.

Het resultaat :

Roze = kool uit sloop print
Bruin = weerstanden IA
rest = farnell, conrad, ...
Afbeeldingslocatie: https://static.circuitsonline.net/camo/bb0a87c55232f8684c1ea8a988e8d8286ead2777/687474703a2f2f7777772e6769676177617474732e6e6c2f636f2f4368696e615f522f776565727374616e64322e504e47

Hierbij wil ik toch zeggen, als het om apparatuur die je lief hebt zal ik toch eens 2x nadenken voordat je ze uit china ed. haalt :/
pyrokenny ;)

[ Voor 14% gewijzigd door pyrokenny op 24-08-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:43

MsG

Forumzwerver

Hier even zijdelings op aanhakend. Ik heb laatst voor een euro van aliexpress 100 weerstandjes gekocht van een bepaalde waarde. Echter heb ik voor diverse projectjes de hele tijd weer compleet andere nodig, waardoor ik of relatief duur en weer gedoe naar Okaphone moet fietsen, óf van elke weerstand er weer 100 heb liggen. Is er in de klein-elektronica sprake van bepaalde "standaard" waarden die je altijd weleens nodig hebt?

Dan heb ik het over spielerij met arduino's, raspberry Pi, kleine motortjes, ledlampjes, schakelingetjes.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Standaard pull-up/down is 1k of 10k. Pak er daarnaast nog wat standaard waarden bij voor LEDs op 3,3v en 5v (120, 220, 470) en je hebt de meeste situaties wel onder controle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08 19:32
Ik heb meestal de E12 reeks in huis, en daarmee begin ik dan bij 100 ohm, en loop ik op tot 1M ohm. Vaak gebruik ik alleen de waardes tussen de 220 ohm en de 10K.

Wat ik heel veel gebruik is 220 ohm, 1K, 2,2K, 3,3K en 10K weerstanden en die heb ik dan ook volop in voorraad liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosmo.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:35
Ik koop regelmatig grote hoeveelheden SMD metaalfilm weerstanden (1%) via aliexpress en ik heb niets anders dan goede ervaringen met de kwaliteit (niet met de levertijden). Van elke batch meet ik er een paar na en tot nu toe vallen ze netjes binnen de 1% tolerantie.

Vroeger kocht ik ook wel thru hole weerstanden en diodes en zo maar die bevallen toch minder goed omdat ze vaak leads hebben van vertind ijzer ipv koper en dat soldeert een stuk minder fijn.

Unobtanium 3D Printer Buildlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merion
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08 18:38
Nosmo. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:00:
Ik koop regelmatig grote hoeveelheden SMD metaalfilm weerstanden (1%) via aliexpress en ik heb niets anders dan goede ervaringen met de kwaliteit (niet met de levertijden). Van elke batch meet ik er een paar na en tot nu toe vallen ze netjes binnen de 1% tolerantie.
Die post van pyrokenny is ook een extreem geval. Dit zijn duidelijk koolweerstanden verpakt als metaalfilm. Als die inderdaad zo verkocht worden is dit gewoonweg fraude. Als everancier kan je dat een tijdje volhouden, vroeg of laat loop je tegen de lamp en kan je het wel schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrokenny
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:31
Merion schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:46:
[...]
Die post van pyrokenny is ook een extreem geval. Dit zijn duidelijk koolweerstanden verpakt als metaalfilm. Als die inderdaad zo verkocht worden is dit gewoonweg fraude. Als everancier kan je dat een tijdje volhouden, vroeg of laat loop je tegen de lamp en kan je het wel schudden.
Ja dat klopt dan weer wel. Het is natuurlijk wel een grote waarschuwing zodra je wat uit china gaat kopen. Natuurlijk kan je dat overal wel tegen komen.
Wel hadden bij een aantal weken geleden op school een project gemaakt uit weerstanden en een speakertje.
Dat project was dat we een circuittester gingen maken.
De leraren bestelden heel vaak weerstanden,transistors vanuit China wat eigenlijk nooit een probleem was om nog even hierop aan te haken. maar....
Na een setje nieuwe transistors binnen te hebben deden die het niet. Het heeft ons om die reden 3 weken geduurt om te overtuigen, op te meten en te laten geloven dat het die transistors waren.
De layout van de transistors waren het zelfde alleen ze werkten andersom.
Ik kan het dan vanuit hier niet uitleggen, of het was de spanning die opgebouwd moest worden werdt afgebouwd of andersom. Alles letterlijk alle transistors waren zelfs met het zelfde typenummer verkeerd.
Verder waren alle componenten in orde. zo zie je maar weer

Kenny :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyrokenny schreef op zondag 19 februari 2017 @ 01:21:
Ja dat klopt dan weer wel. Het is natuurlijk wel een grote waarschuwing zodra je wat uit china gaat kopen. Natuurlijk kan je dat overal wel tegen komen.
Dit dus. Ook de grote jongens gaan de mist in. De moraal van het verhaal is dat je altijd moet valideren wat je binnenkrijgt. Met iets als temperatuur kan dat een stuk uitdagender zijn, maar als je zomaar aanneemt dat alles wel goed zit ga je vroeg of laat geheid onderuit.

Zelf heb ik een enorme lading Chinese onderdelen besteld. Het enige buiten de specificaties tot nu toe zijn condensatoren van een bepaalde waarde. Het is mooi spul om voorhanden te hebben als je aan de knutsel bent. Ga je waardevolle apparatuur repareren of iets aan klanten leveren, dan kan je waarschijnlijk beter lokaal bestellen.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
EEVblog #133 - Dodgy Digikey Components

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het is in 9.5 jaar dan best wel achteruit gegaan.
Verhaal van pyrokenny en ook dat filmpje van Camacha zeggen beide 'het ging altijd goed, maar bij de laatste batch niet'

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Het ontgaat mij volledig waarom dit draadje een schop krijgt, maar de wijsheid hierin is: weet waar je koopt. Slechte kwaliteit componenten worstelt het bedrijfsleven soms ook mee, beginnende bedrijven gaan ook makkelijk de fout in door te shoppen op prijs en daarmee imitatie in huis te halen. Maar ook een erkende leverancier kan een fout maken (zie Dave) en de fabrikant natuurlijk ook. Met componenten zijn productiefouten ook niet uitgesloten. En bij ESD gevoelige componenten zoals de transistors die ik een paar posts terug voorbij zag moeten ze ook antistatisch herverpakt worden, anders verstuur je prima componenten maar komen ze opgeblazen aan.

Als hobbyist is het lastiger om aan componenten te komen, omdat distributeurs in de regel daar geen zaken mee willen doen. Je verdient er niks aan en de markt voor hobbyisten is minuscuul vergeleken met productie. Maar dat zijn wel de leveranciers die je wilt als je kwaliteit zoekt, je weet namelijk exact welk product het is, waar het vandaan komt en wat de specs zijn. En daar betaal je voor. Je kunt niet alles hebben in het zakenleven zonder dat je iets daar tegenover kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 23:37
Merion schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:46:
[...]
Dat is dus GEEN extreem geval, veel van die chinese weerstanden zijn gewoon doodleuk kooltjes die als metaal gelabeld worden. Ik heb daar toen behoorlijk mee getest en uiteindelijk mijn weerstande voorraad voor een groot deel in de kliko gedumpt.

Een makkelijke test is een magneet, alle echte metaalfims die ik ben tegengekomen hebben geen stalen pootjes (ofwel, blijven niet aan een magneet hangen met de pootjes)
Een tweede simpele test is er een aansteker onder houden, kooltjes duiken dramatisch in elkaar.

De Chinezen weten dit ook, er zijn er zelfs een aantal die rond die tijd het dat grafiekje gebruikt hebben bij hun weerstanden om aan te tonen dat zij goede hadden. 8)7

Ik koop mijn weerstanden alleen nog maar bij nl leveranciers, met farnell heb ik nog nooit problemen gehad. Ja die kosten een paar cent meer maar het scheelt een hoop gezeik. Ik ben er ook pas bij uit gekomen toen ik echt een setje 1% nodig had in een precisie adder.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-08 13:28
pyrokenny schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:41:
Sinds kort heb ik dus ook nog gezocht naar weerstanden en kwam deze topic tegen waarvan ik best wel schrok kwa kwaliteit :o
...
Hoezo schrik je dan? Alle blijven binnen de tolerantie, daar gaat je apparatuur niet van stuk. En als je koolstof weerstanden gaat vergelijken met cermet of draadgewonden weerstanden dan krijg je verschillen te zien, maar die kan je ook vinden door de eigenschappen van de verschillende weerstanden te vergelijken, daar hoef je geen meter voor te pakken.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 23:37
Hier het hele topic: https://www.circuitsonline.net/forum/view/58037

En uiteraard schrik je daarvan, de 1% weerstanden zitten NIET binnen de tolerantie en al helemaal niet binnen de temperatuurscoefficient.
Op plaatsen waar je 1% nodig hebt gaat het niet noodzakelijk stuk, maar je hebt een beste kans dat het niet werkt zoals bedoeld is.
Voor een voorschakelweerstand voor een led maakt dat natuurlijk geen donder uit.

Repareren doe je zo.

Pagina: 1