Toon posts:

Boot Faillure

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Gister heb ik een Asus m2n-sli deluxe gekocht met, een amd 6000+, 2gb kingston hyperx geheugen en een Club3d hd 2600xt. Nu heb ik alles gemonteerd en is het probleem als volgt.

Ik heb 2 IDE (shame) Harddisks en een dvd-rom. Ik heb windows geinstalleerd met dvd-rom en hd1 aangesloten. Nu heb ik de dvd-rom weer ontkoppeld en hd2 ook aangesloten, aangezien er maar 1 ide slot op het mobo zit. HD1 is nu als master ingesteld en HD2 als slave. Nu heb ik verder mn instellingen in de bios ook zo ingesteld dat hij alles moet booten vanaf mn HD, echter nu krijg ik de melding van disk boot failure, please insert correct cd-rom. Mijn pc start wel op als mn dvd-rom (zonder cd) als master in staat gesteld en HD1 als slave.

Weet iemand, of kan iemand mij advies geven in deze zaak.

Alvast bedankt! _/-\o_

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05 18:23
Sluit 1e IDE als Master
Sluit 2e IDE als Slafe

Doe windows cd in je machine. Installeer windows op je primare HDD. in dit geval je MASTER disk.
na nog eens goed de TS te lezen is bovenstaande beetje KUL :+

Of je boot ini handmatig aanpassen. Het bestand Boot.ini in Windows XP bewerken

[ Voor 31% gewijzigd door To_Tall op 25-11-2007 18:56 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Je zou voor een tientje een SATA -> IDE converter kunnen kopen, maar nog meer spenderen is nooit leuk.
Probeer HD1 eens als slave te zetten en HD2 als master?

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:56:
Je zou voor een tientje een SATA -> IDE converter kunnen kopen, maar nog meer spenderen is nooit leuk.
Probeer HD1 eens als slave te zetten en HD2 als master?
De held. Hij werkt. Mijn dank is groot _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgende keer gewoon zelf eerst even op zoek gaan. Bijvoorbeeld in het juiste subforum: Opslagmedia & I/O Controllers. Als je daar de FAQ gelezen had, was een topic onnodig geweest :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.