Toon posts:

Laggende/stotterende spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2018 20:01 . Reden: privacy ]

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 14:22
Modbreak:Je hebt een compleet andere kaart en mogelijk totaal ongerelateerd probleem. Ook al is je probleem hetzelfde, open dan een eigen draad ipv mee te liften :)

[ Voor 111% gewijzigd door Ultraman op 25-11-2007 20:17 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Temperaturen controleren? Eventjes je fannetjes schoon maken?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kijk ook even in de taskmanager trouwens, of er geen vreemde dingen 100% RAM/CPU/HDD gebruiken terwijl je aan het idlen bent.

Check ook even, nadat je de fannetjes schoongemaakt hebt en de temperaturen gecontroleerd hebt, of de videokaart wel goed in 3D-modus springt (kan mbhv RivaTuner monitor tabje wel goed). Ikzelf had pas bij NFSPS dat m'n 7900GT op 300/825 bleef hangen ipv 540/825 toen ik ge-alt-tabbed had, en dan loopt het ook niet soepel :+

Hoe lang geleden heb je trouwens Windows voor het laatst geïnstalleerd op dat systeem?

[ Voor 54% gewijzigd door Ultraman op 25-11-2007 20:16 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb hetzelfde met een oud systeem gehad. Bleek waarschijnlijk een combi van driver/windows update te zijn.
Een verse install (echt helemaal schoon), met stock drivers, loste het op.
Ben toen aan de hand van restore points bezig gegaan met updaten van drivers etc.
Uiteindelijk ben ik toen gestrand bij een iets oudere driver van mijn onboard sound en mijn vidcard. Systeem liep weer even goed als daarvoor.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:19:
Ik gebruik al 2 jaar de GeForce 6600, en hij werkte prima.
Hoe zijn de rest van de specificaties (vergeet de voeding niet) en welke drivers gebruik je?
Een wat completer beeld van je systeem en de gebruikte drivers en games kan mogelijk helpen.
Mijn CPU gebruik is normaal, mijn ping is normaal, mijn RAM gebruik is normaal
"Normaal" is een erg relatief begrip. Wat voor jou normaal is kan voor mij abnormaal zijn en vice versa. Het zal vast wel in orde zijn maar: "Wat is normaal?"
Heb je verschillende onderdelen al getest op fouten? Bijvoorbeeld je RAM geheugen door middel van memtest86+. Dat even downloaden en de image naar een CD branden en er van opstarten, waarna je het een paar uurtjes laat lopen. Dan mogen er geen fouten verschijnen.
Hoe zijn verder de temperaturen van de processor en de videochip?
Misschien zijn de voltages wel niet in orde, dus hoe staan die er bij?

Al met al zou ik graag wat meer inzet van jouw kant zien, want vanaf deze kant is het erg veel "kristallenbollen-werk" ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 25-11-2007 20:23 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

CPU Frequency scaling (speedstep / EIST / powernow) aan? Ik had daar problemen mee en toen ik het uitzette werkte het weer fijn.

• hugoy
Wat voor type CPU heb je trouwens? Ik zou het probleem eerder daar zoeken dan bij je videokaart, aangezien het op elk level van detail is, en sommige dingen altijd door de cpu uitgerekend moeten worden, op welke resolutie dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Het word me nu allemaal teveel, en die computertermen lijken voor mij uit een vreemde taal te komen.

Info over temperaturen:

moederbord - 36 graden Celcius
CPU - 53 graden Celcius

Mijn specs:

Windows XP
Pentium 4
1 GB RAM
3.00 GHz

Ik gebruik de meest recente driver voor de 6600.

Ik heb 2 jaar geleden Windows geinstalleerd, tegelijkertijd met de aanschaf van deze PC. Toen ik hem kocht, zat de 6600 er al in.

Ik kan nu nog geen CD-tjes branden. Ik moet nog CD's kopen.

Wat ik onder normaal verstaat, was een vergelijking met een andere PC met hogere systeem specs.

1 % CPU gebruik als er niet al te veel programma's aanstaan, dus vlak na het opstarten.

Wisselbestandsgrootte:

Begingrootte: 1536
MAX grootte: 3072

En de ping heeft er niks mee te maken, aangezien dit probleem ook bij offline gamen voorkomt.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
2 jaar geleden xp installatie... Misschien geen verkeerd idee om gewoon alle software even opnieuw te doen. Grote kans dat je problemen daarmee ook meteen verholpen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
warcow schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:43:
2 jaar geleden xp installatie... Misschien geen verkeerd idee om gewoon alle software even opnieuw te doen. Grote kans dat je problemen daarmee ook meteen verholpen zijn.
Misschien, maar er is ook kans dat vele uren hereinstallatie nutteloos zou zijn.

Ik heb net de binnenkant ook schoongemaakt. Heeft niks verholpen.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
Als het iets hardwarematigs is, kan het best zijn dat je nog veel langer bezig bent. (tenzij je geluk hebt)
Wat ik je dan kan aanraden: Maak een image van je huidige install.
Installeer kaal xp met alleen benodigde drivers, en probeer het spel nog eens. Dit kost je hooguit 2 uurtjes tijd, en dan weet je of het softwarematig is. Als het probleem er dan nog is, kan je die image terug zetten.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 07:30
Eigenlijk mis ik het moment wanneer het zich voordeet.

Na een driver update? Na een bepaalde installatie? Iets anders? Er is een punt geweest waarop je PC opeens minder ging presteren. Dan moet ook daar het probleem zitten dus alle veranderignen sindsdien terugdraaien lijkt me de meest voor de hand liggende optie..

• hugoy
Heb je eigenlijk nog een oplossing voor dit probleem gevonden? Of heb jij net als ik maar gewoon de moed opgegeven met zo'n probleem? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:19:
Ik heb mijn computer schoongemaakt van overbodige programma's, virussen, spyware
Begrijp ik hieruit dat je last van virussen en spyware gehad hebt?
Zo ja, dan zou ik je systeem sowieso opnieuw schoon installen, want vertrouwen kun je het dan niet meer... misschien draait er toch nog stiekem het een en ander mee op de achtergrond?

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2018 20:01 . Reden: Privacy ]

Pagina: 1