ATi x800ve AiW AGP Bios gezocht (origineel)

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Kan iemand mij helpen.
Of weet iemand een manier om de orriginele bios terug te krijgen van een kaart.
Ik heb een kaart gekregen van iemand al een lange tijd geleden, heeft een jaar lang op zolder gelegen :P
en besloot hem maar eens te maken voor mijn media center af te maken zodat ik op me slaap kamer ook me xvidjes kan kijken :P
Nu heb ik hem draaiend gekregen.
Noujah, functioneerend, er komt beeld :P
en met alleen omega drivers krijg ik de kaart geinstalleerd.
Vind ik verder geen probleem alleen werkt de tv out niet.
Ik heb enkele bios versies geprobeerd die ik online gevonden kreeg, het probleem was dus dat de vorrige eigenaar er een x800xt pe bios op had gezet en de orriginele bios niet had opgeslagen.
ik heb nu X800 AIW 256 MB bios er op zitten van techpowerup.
niet de x800ve AIW omdat dat samsung 1.6 geheugen heeft en mijn kaart samsung 2.0.
heb het wel geprobeerd want op het forum op techpower up zaten mensen die beweerde dat dat moest werken en dat het geheugen makkelijk op 1.6 kon draaien
dit werkte wel maar dan werd de kaart niet herkent door de stuur programmas van ati.com of omega (forcen door x800 aiw te selecteren zorgde voor BSOD)

ben dus dringend op zoek naar:
ORRIGINELE (of werkende aiw/tv-out) BIOS:
ATi x800ve All in Wonder 256MB Samsung 2.0 AGP

snelheden maken mij niet veel uit dat kan ik zelf nog editen als het moet, deze wil ik toch het liefst origineel zetten zodat de kaart niet zo lawaai maakt)

heb al gegoogled en naar ati support gemailt maar bij beiden geen resultaat

alvast bedankd!

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Grrrr, vanmiddag is net m'n pc waarop dit origenele x800ve bios staat gecrashed.
Ik heb 'm dus wel maar of ik deze week tijd heb om de boel weer aan het draaien te krijgen weet ik nog niet.
Zodra de boel het weer doet hoor je van mij.

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
gecrashed das niet zo mooi ...
bedankd alvast en succes met fixen..
Vraagje: werkte bij jou de tuner in MCE ??
ik draai mce 2005 met update rollup 2, ik lees veel tegenstrijdige berichten, op microsoft.com staat ati x800 aiw als supported in mce2005 maar bij mij werkt ie nooit maar in veel forums zie je mensen waarbij de tuner ook niet herkend word in mce 2005/vista
Als iemand de bios heeft kan je deze bios uploaden op mijn site: ** www.mickeymouse.com ** , zip het bestand wel eerst even als je wil :)
Modbreak:1) we zijn hier geen contactforum. Als je een topic opent op GoT is het de bedoeling dat die niet alleen voor jou nuttig is, maar ook voor anderen. Door te verzoeken dat dingen direct naar jou gestuurd worden ipv ergens dat voor iedereen beschikbaar is te zetten maak je dit topic voor anderen nutteloos :o
2) die site van jou zit werkelijk vol wareztools, het posten van die link hier op GoT is ZEER ongewenst :/

[ Voor 91% gewijzigd door dion_b op 02-12-2007 11:57 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik gebruik die kaart allang niet meer, was een miskoop.
Ik heb het bios nog op die pc staan omdat ik bij iedere videokaart die ik aanschaf het origenele bios opsla.

Hoe de x800ve met mce werkt weet ik niet.

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
nee inderdaad ik dacht ook x800!!! maar had dat VE niet gezien :P
dat valt echt erg tegen de rede dat ik hem weer ga gebruiken is omdat ik wat rezerve onderdelen bij elkaar heb gedaan en hier van een media center bak gemaakt heb voor op me slaapkamer ....
en als ik geen vga hoef te kopen scheelt dat weer in de portomonee :P
verkopen van deze kaarten levert toch niets op :P

Is trouwens een slim iets om overal een orriginele bios van op te slaan.
ik denk dat ik een internet database ga maken voor deze orriginele bioses, ze komen altijd van pas!\

\ik hoor wel van je als het gelukt is met je pc nogmaals bedankd

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
niemand anders met deze kaart, ben ik dan een vna de weinig die hem gehouden heeft :P

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Hihi heb hem ook, en net als jou geflashed naar XT PE dus ik kan je nie helpen :(

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
werkt ie bij jou nog ?
en wat werkt er nog ?
ik heb namelijk de scart uitgang nodig, verder niets, de kaart word gebruikt in een media center pc.
heb al verschillende bioses geprobeerd de laatste was een x800ve aiw die in online vond deze werkte niet geweldig, ik kreeg wel al beeld op tv maar op de een of andere manier niet goed
ook het beeld zonder drivers was compleet opgeschoven naar rechts en dit was niet op alleen dvi of d-sub..

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
http://www.techpowerup.com/vgabios/

Kun je daar iets mee?

• ncodr
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02 20:04
Versie voor z'n 2ns geheugen staat daar niet bij...
Ik heb hier ook nog een Asus X800Pro vivo liggen die geflasht is naar X800XT PE, werkt perfect maar je moet de standaard koeling wel vervangen door een arctic silencer als je dit doet... wordt te heet anders...

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
@winniexx
bedankd voor mee denken maar zoals ik al zei in mein start post... ik heb daar verschillende geprobeerd een werkt maar daar werkt de tv out niet mee...

@ncodr:
vivo? denk je dat de tv out (met name de scart) dan werkt? en ik weet niet of dat werkt...
over dat warm worden maakt niet uit dan edit ik die bios zet ik de clock snelheid terug (of gebruikt ati tool om dit te doen na opstarten) en dan hoef ik geen nieuwe cooler, ben niet van plan veel geld uit te geven aan die pc :P
ik heb wel een AGP kaart he! Weet ook niet zeker of ik dat al geprobeerd heb of nie, omdat die kaart maar 4!! pipelines heeft standaard weet ik niet of ie die bios pikt, ik moet zo ie zo nu op zoek naar me pci- vga kaart want gisteren heb ik hem gefried :P toen ik een x800 aiw van powercolor probeerde

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-03 16:36
ik heb een (originele, ja, ik weet het...ben een beetje luie overclocker ;-) ) ATi x800ve AiW 256MB AGP in mijn pc zitten...maar ik weet niet of er 2.0 geheugen op zit...ook heb ik het heel druk en zal niet gelijk de mogelijk hebben om er achter te zitten...maar...Mail me maar ff...dan zal ik kijken of ik een biosdump voor je kan maken...

PS: probeerde je een bios-softmod ofzo??? wanneer je de overige pipelines van de 800ve wil opengooien, heb ik daar ook nog wel info over..Ook kun je hem (nu hij toch brak werkt) ook gewoon proberen te flashen naar een xt versie...zoals bij de anderen ook gelukt is...

[ Voor 5% gewijzigd door DeArmeStudent op 29-11-2007 15:45 ]

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
ik heb hem alleen als tv-out kaart nodig :P
hij hoeft alleen maar opgenomen films, dvd schijfjes en xvid/divx-jes af te spelen, hij mag dus heel lui doen !!!
eenmal de drivers geinstalleerd under clock ik hem en gaat de fan op 10% (da stomme herrie ding)
die bak staat op de slaap kamer en moet films (in rust en stilte) afspelen...

ik krijg je email nergens gevonde... zou je mij kunne mailen op
mickey [(ape-staartje)] mouse [(punt)] nl
Modbreak:Het is hier geen contactforum. Hou het on-forum.

thanks

en dat open gooien van die pipelines bedoel je zeker de hard mod met die laser-cut... nah thanks :P
gamen doe ik wel met een kaart die er voor gemaakt is ... :D

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 02-12-2007 11:59 ]

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

morgenmiddag , kan ik een kopie van de bios uit mijn VGA kaart trekken, dan krijg je van mij die biosfile. Heb zelf een noname X800ve AIW 256mb AGP kaart (hij is rood)

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
heb je hem al geupload op me site?
of gemailt, want ik kan geen mail vinden ook niet in me spam box en op de server niets onder x800, of bios o.i.d...

dank je...

mijn kaart is trouwens paars maar de kleur doet er niet toe...
ik ben bereid gewoon elke bios te proberen haha :P
er zullen niet veel x800VE aiw kaarten geproduceerd zijn , denk ik...

is ook een noname :P

[ Voor 3% gewijzigd door earithramir84 op 02-12-2007 00:35 ]

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:41

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

je kunt deze bios er ook gewoon op zetten:
http://www.techpowerup.co...256.Samsung20_040921.html

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

heb je hem al geupload op me site?
of gemailt, want ik kan geen mail vinden ook niet in me spam box en op de server niets onder x800, of bios o.i.d...
:/

Je gaat maar door met alleen vragen of het naar jezelf kan :(

GoT is geen helpdesk, het is een community. Door dingen buiten die community om te regelen ben je asociaal bezig. Voeg daaraan toe dat je links post naar een server vol wareztools en dit topic is helemaal verpest. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.