Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LIMITED VIEW in andere DB dan Mysql

Pagina: 1
Acties:

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik gebruik voor mijn webapplicaties altijd een mysql database, echter voor VB of CS applicaties eigenlijk altijd een MS database.

Echter ik zit nu te prutsen met een applicatie die ik zowel op Postgres, Mysq, SQL server en Oracle kan draaien. Nu zijn er voldoende tools te vinden die een groot deel van de SQL vertaling doen.

Echter ik loop vast bij een simpele view
natuurlijk snappen die andere databases een query zoals "SELECT veld FROM tabel" wel, echter in mysql gebruik ik bij grote tabellen altijd een view met een offset. Nu kent mysql, postgress dit wel echter bij SQL server moet je met rare subqueries gaan werken.

Hoe lossen jullie het op wanneer je dus een limited view wilt maken (1x code) die op alle databases werkt.
En met welke tussenlaag lossen jullie dat dan op. (PDO,PEAR DB)?

:?

Getver, eindelijk een PDF gevonden met wat meer info.
Zo snel gelezen te hebben is het PDO welke de offset / limit functionaliteit emuleert met scrolling cursors. (wel extra resources benodigd)

Hmm dan hoop ik niet dat PDO alsnog 140.000 records gaat binnen trekken en loopen..?

Ga ik even verder mee, dat wil niet zeggen dat ik niet geinteresseerd ben in jullie ideeen ervaringen

[ Voor 20% gewijzigd door vorlox op 25-11-2007 22:51 ]

Verwijderd

idee:

misschien een stored procedure aan maken in de verschillende databases.
(of het programma a.d.h.v. de database deze procedure laten creeeren). Wanneer je hem nodig heb roep je hem aan en de werking regelt de sp af.