Toon posts:

HD DVD op Normale DVD Speler

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kun je zoals de titel al luid, een HD dvd op een normale dvd speler afspelen die geen HD ondersteund.

ik heb zo eens rond zitten neuzen maar ik kan er nergens op het internet wat over vinden. (misschien door het % alcohol van zaterdag niet zo scherp)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee. HDDVDs zijn compleet anders dan DVDs.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:35
Je geeft het antwoord zelf al, "op een normale dvd speler afspelen die geen HD ondersteund".

Het antwoord lijkt me dan ook duidelijk, nee, dat kan niet.

Zoals Wikipedia je zo kan vertellen, heeft HD-DVD een ander schijfje en bovendien een andere encoding. Dus tenzij je de HD-DVD via je computer omzet in een gewone DVD, kan het absoluut pertinent 100% zeker niet.

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het formaat dvd9 convert naar dvd5 kan het wel?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
dvd9 en dvd5 hebben beide niks met hddvd te maken. (dvd9 is niks anders dan dual layer als ik het goed heb, en dvd5 dus single layer)

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:55:
dus als ik het formaat dvd9 convert naar dvd5 kan het wel?
Dat kan wel, want dat blijft het DVD. Een DVD9 is niets meer dat 2xDVD5 op elkaar geplakt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kurios schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:00:
[...]

Dat kan wel, want dat blijft het DVD. Een DVD9 is niets meer dat 2xDVD5 op elkaar geplakt.
Nee, niet helemaal. DVD9 werkt met 2 lagen die onder elkaar liggen, DVD5 heeft 1 enkele laag.

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 25-11-2007 18:05 ]

• Fire69
  • Laatst online: 13:55
Misschien moet ts zich eerst even inlezen in wat het verschil tussen de 2 nu juist is? :)

HD-DVD converteren naar DVD gaat wel natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer een dvdtje en we zullen zien, alvast bedankt

Verwijderd

Nijn schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:40:
Je geeft het antwoord zelf al, "op een normale dvd speler afspelen die geen HD ondersteund".

Het antwoord lijkt me dan ook duidelijk, nee, dat kan niet.
En wat als je DVD-recorder wel HD ondersteunt?? Kan je dan wel HDDVD's afspelen??

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 20:50
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:55:
[...]

En wat als je DVD-recorder wel HD ondersteunt?? Kan je dan wel HDDVD's afspelen??
Een DVD speler zal nooit HD content kunnen afspelen. Want dan is het geen DVD speler meer.
Hybride spelers zullen dat bijvoorbeeld wel kunnen

A Soldiers manual and a pair of boots.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:52:
ik probeer een dvdtje en we zullen zien, alvast bedankt
Gaat gewoon niet werken hoor, hoef je niets voor te proberen. DVD9 slikken ze bijna allemaal wel, maar HD-DVD niet. Je probeert eigenlijk een beetje hetzelfde als een DVD afspelen in een CD-speler, of een klein LP'tje in een CD-speler..

Dat die dingen op elkaar lijken zoals jij ze ziet (al zie je aan de onderkant al dat ze toch niet hetzelfde zijn) wil niet zeggen dat ze hetzelfde zijn, anders zou HD-DVD ergens in 1982 al bestaan, of misschien wel in 1948 al :+

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:13
Goed, dit had jezelf ook zo kunnen uitzoeken. Dat er fysiek zo'n schijfje in past wil niet zeggen dat de overige onderdelen in de DVD speler dus dan ook maar met willekeurig welk formaat en codec om kunnen gaan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.