Ik zit met een vraagstuk waar ik al wel een antwoord op heb, maar waarvan ik niet weet of het de juiste is. Ik heb een base class gedefinieerd en daar zou ik nu een singleton object vanaf willen laten leiden. Ik heb dat als volgt opgelost:
Vervolgens gebruik ik de volgende constructie om af te kunnen leiden van deze base class, maar te voorkomen dat er meerdere instanties van dit object komen:
Het werkt allemaal prima, dus dat is het probleem niet. Het voelt echter wel wat 'vies' aan, dus ik vroeg me af of hier nettere/betere oplossingen voor zijn die ik over het hoofd zie.
Graag jullie commentaar/suggesties/kritiek/etc.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| function Base() { this.method = function() { alert("Base class method was called"); } } |
Vervolgens gebruik ik de volgende constructie om af te kunnen leiden van deze base class, maar te voorkomen dat er meerdere instanties van dit object komen:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| var singleton = function() { function singleton() { this.anotherMethod = function() { alert("Singleton method was called"); } } singleton.prototype = new Base(); return new singleton; }(); |
Het werkt allemaal prima, dus dat is het probleem niet. Het voelt echter wel wat 'vies' aan, dus ik vroeg me af of hier nettere/betere oplossingen voor zijn die ik over het hoofd zie.
Graag jullie commentaar/suggesties/kritiek/etc.