[Ervaringen] Zalman 7700 AlCu vs. Arctic Freezer 64 Pro

Pagina: 1
Acties:

• BlueArchon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 17:32
Hallo allen,

momenteel draait in mijn pctje een Arctic Freezer 64 Pro om mijn Opty 165 te koelen. Nu heb ik onlangs een Zalman 7700 AlCu gekregen, en vroeg ik me af of het voordelig zou zijn om deze te gebruiken in plaats van de Freezer. Enig googlen wees uit dat dit waarschijnlijk niet het geval zou zijn, maar ik vroeg me af of hier mensen zijn die conrete ervaringen hebben met de koelcapaciteiten van beide koelers (in éénzelfde systeem).

Verwijderd

Kan je niet zelf even proberen? :P
Ik denk dat de Freezer beter presteert.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Zal niet veel uit maken, ik denk zelfs dat de Freezer nog beter presteerd.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• BlueArchon
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:13:
Kan je niet zelf even proberen? :P
Ik denk dat de Freezer beter presteert.
Ik zou het natuurlijk ook zelf kunnen proberen, maar een cpu koeler installeren is imho een nogal omslachtig en vervelend werkje (kabels losmaken, kaarten van mobo halen, mobo losvijzen, enzovoort...), vandaar dat ik eerst eens wou checken of er al mensen waren die er ervaring mee hadden ;)

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Een vriend van me heeft de 7700 AlCu, en ik kan je zeggen dat die in silent mode niet beter presteerd als een AMD 2X stock cooler @ 12V(wel een kast zonder goede airflow). Heatpipes zijn naar mijn mening veel efficienter, ook zorgt de AC koeler voor een beter airflow, is snel leverbaar, stiller & goedkoper. Ik zou zeggen waarom stel je deze vraag?

Specs

• BlueArchon
Solid_Aapie schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:53:
Een vriend van me heeft de 7700 AlCu, en ik kan je zeggen dat die in silent mode niet beter presteerd als een AMD 2X stock cooler @ 12V(wel een kast zonder goede airflow). Heatpipes zijn naar mijn mening veel efficienter, ook zorgt de AC koeler voor een beter airflow, is snel leverbaar, stiller & goedkoper. Ik zou zeggen waarom stel je deze vraag?
Wel, indien die Zalman beter zou koelen, zou ik die gebruiken in plaats van mijn Freezer, zodat ik mijn Opteron 165 nog wat verder kan overclocken. Die draait momenteel op 2.5Ghz @ 1.325V, en zou nog verder kunnen, ware het niet dat de temperatuur nogal hoog begint te worden.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

''nogal hoog'' in de zin van? Iets specifieker mag wel :)

• BlueArchon
Jejking schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:43:
''nogal hoog'' in de zin van? Iets specifieker mag wel :)
Core0: 48-49@full load (orthos beta)
Core1: 57-58@full load (orthos beta)
(gemeten met CoreTempBeta)

Core0 is geen probleem, die draait nog koel genoeg. Core 1 begint precies toch redelijk warmpjes te worden (louter ter info: TCaseMax van cpu is 59 graden).
Maar ik zou graag nog aan 2.7Ghz raken met ietwat redelijke temps ;)

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Ik zou zeggen als je hem tog al hebt plaatsen en meten. Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat de AC koeler beter of evengoed koelt. (sterk afhankelijk van de aiflow in je kast)

Specs

Pagina: 1