2 Externe schermen op Geforce Go7600

Pagina: 1
Acties:
  • 849 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 12:55
Vanmiddag kreeg ik weer een idee. Ik heb een Acer 5652 (Laptop) met een Geforce Go 7600. Deze laptop heeft een DVI en een VGA uitgang op de achterkant. Nou is het schermpje van mn laptop maar 15,4". Ik heb hem nu in gebruik samen met een 20" tft op de vga poort.

Nou wil ik er dus 2 schermen aan gaan hangen, 1 op de VGA en 1 op DVI. Een huisgenoot van me had 2 losse schermen dus dit gingen we proberen.

Bij 1 scherm konden we kiezen uit:
- Standaard (laptop scherm)
- VGA scherm
- DVI scherm

Bij horizontale en verticale uitbereiding konden we kiezen uit:
- Standaard + VGA scherm
- VGA scherm + standaard
- Standaard + DVI scherm
- DVI scherm + standaard
- VGA scherm + DVI scherm
- DVI scherm + VGA scherm

Bij Dualview de keuze uit:
- Standaard scherm + VGA scherm
- Standaard scherm + DVI scherm

Nou de grote vraag, waarom kunnen de 2 externe schermen wel apart aangestuurd worden als ze horizontaal of verticaal uitgebreid worden, maar niet in dualview? Ik zou namelijk graag 2 externe monitoren in dualview aan willen sturen zodat niet alles maximaliseert over 2 schermen.

De specificaties:
Core Duo T2300 (2x 1,66GHz)
2GB DDR2
Geforce Go 7600 256MB
100GB Harddisk

Ik gebruik windows XP Pro SP2. Drivers voor de videokaart zijn versie Forceware 84.85. Deze kan ik helaas niet upgraden. Al eens geprobeerd met een aangepaste .inf maar dat resulteerde in BSOD bij games...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:34
Het is altijd een ramp met nVidia en bepaalde mogelijkheden voor externe schermen. Ik kan ook altijd alleen maar laptop-scherm + LCD TV als dualview instelling kiezen, niet andersom. Ik snap er ook geen hol van. Daarom een Fok!kiaanse TVP als je het niet erg vindt.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 19:25

Koppensneller

winterrrrrr

MarcoC schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:07:
Het is altijd een ramp met nVidia en bepaalde mogelijkheden voor externe schermen. Ik kan ook altijd alleen maar laptop-scherm + LCD TV als dualview instelling kiezen, niet andersom. Ik snap er ook geen hol van. Daarom een Fok!kiaanse TVP als je het niet erg vindt.
Dat komt omdat je laptopscherm hardwarematig op de eerste DVI poort zit. Dat is géén fout/bug van nVidia.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:34
KoppenSneller schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:09:
[...]

Dat komt omdat je laptopscherm hardwarematig op de eerste DVI poort zit. Dat is géén fout/bug van nVidia.
Nee hoor, het heeft namelijk ooit wel gewerkt.

• DP Kunst
Nou, het gaat mij niet om het andersom, maar om het dualview DVI scherm + VGA scherm. Waarom kan dat in dualview niet en in horizontal of vertical extended wel ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• DP Kunst
Iemand al meer info?

Ik heb nog even wat gezocht en ik kwam dit tegen *Klik*. Daarin zegt iemand dat hij het wel aan de gang gekregen heeft op een Dell Inspiron 9400. Deze heeft een Intel GMA 950 of Geforce Go 7800. Er van uitgaande dat hij de Geforce Go erin heeft zitten moet het dus wel mogelijk zijn, maar hoe?

Ik blijf het raar vinden dat hij het in span wel doet en in dualview niet...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 07:30
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:04:
Ik gebruik windows XP Pro SP2. Drivers voor de videokaart zijn versie Forceware 84.85. Deze kan ik helaas niet upgraden. Al eens geprobeerd met een aangepaste .inf maar dat resulteerde in BSOD bij games...
Al eens andere drivers geprobeerd van Laptopvideo2go.com? Nog nooit problemen gehad icm een Go 7600 in mn oude A6T. Maar vind het vreemd dat je beide externe schermen kan aansturen. Ik had altijd het idee dat het interne scherm was en een externe waarbij hetzelfde signaal loopt over VGA en DVI, alleen heb je zo geen verloopstukje nodig voor een beamer voor DVI -> D-SUB. Maar de uitbreiding werkte dus wel goed? Toen ik de titel las had ik namelijk het idee dat dat niet kon.

• DP Kunst
Ik heb al eens drivers van laptopvideo2go.com geprobeerd. Dat resulteerde toen in een blauw scherm bij het opstarten van een willekeurige 3D applicatie.

Ik dacht eerst ook dat je er maar 1 tegelijk kon gebruiken. Daarom ging ik ook bij een huisgenoot met 2 schermen proberen of het werkte. Daar kwam ik erachter dat het wel werkte als je de 2 schermen als 1 instelt, maar niet als je de 2 schermen als 2 schermen wil aansturen. Hij kàn dus wel op de dvi en vga verschillende signalen uitsturen.

• GENETX
DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:03:
Ik heb al eens drivers van laptopvideo2go.com geprobeerd. Dat resulteerde toen in een blauw scherm bij het opstarten van een willekeurige 3D applicatie.

Ik dacht eerst ook dat je er maar 1 tegelijk kon gebruiken. Daarom ging ik ook bij een huisgenoot met 2 schermen proberen of het werkte. Daar kwam ik erachter dat het wel werkte als je de 2 schermen als 1 instelt, maar niet als je de 2 schermen als 2 schermen wil aansturen. Hij kàn dus wel op de dvi en vga verschillende signalen uitsturen.
1. Maar je hebt het maar 1 laptopvideo2go driver geprobeerd? Kan best zijn dat je met een bepaalde (BETA) problemen had, ben zelf op mn eigen Go 7600 nooit problemen tegengekomen met drivers. Ik zou het nog maar eens proberen, de 80 serie is ook alweer oud ;) .

2. Weird, maar ziet hij hem dan als 1 scherm, of ook als 2. Lijkt haast wel een soort van matrox DualHead2Go (of heo dat kreng heet) constructie. Hij zal waarschijnlijk dus 2 schermen als 1 kunnen bundelen om er gebruik van te maken, maar dualview gaat dan niet lukken over 3 kanalen (intern, DVI en D-SUB).

• DP Kunst
Ik heb inderdaad maar 1 driver geprobeerd, dat was geloof ik de 162.xx. Deze gaf problemen. Daarna heb ik de oude weer terug gezet en werkte alles weer perfect.

Nou wou ik nog eens kijken op laptopvideo2go.com, maar die site heeft al paar dagen problemen ofzo.

Toen ging ik op de Nvidia site kijken bij de drivers. Daar kun je selecteren dat je een driver zoekt voor de Go versie, maar dan kun je alleen kiezen uit de Go 7800 of 7900. Word dit ding niet officieel ondersteund of wat?

Toen de auto driver finder van Nvidia gedaan, die zegt het volgende:
Acer requires that you download the driver for your GPU from their support site.

You can find more information at: http://www.acer.com.

The GeForce Go mobile GPU use drivers that have been customized to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior that are normally found in notebooks. The reference desktop graphic drivers that are provided by NVIDIA on our driver downloads page do not include these custom features. For this reason, the NVIDIA Forceware NVIDIA graphics display drivers will not install on most Geforce and Quadro family of mobile GPU's. Some newer laptops have been designed to work with our drivers. For more information click here.
Kortom, als Acer geen nieuwe drivers uitgeeft met die functies erin ben ik gewoon de zak en werken sommige functies niet die in nieuwere drivers zitten?

Ow, en het is zowieso niet de bedoeling om 3 schermen aan te sturen, laptop scherm moet uit en 2 externe aan in dualview

• DP Kunst
Ok, lekkere support bij Acer. Ik gemaild of er nog eens nieuwe drivers kwamen (laatste versie op hun site is 84.85) kreeg ik dit terug:
Voorzover bekend zijn de meest recente drivers beschikbaar op onze website. Helaas kan ik u geen datum geven wanneer er nieuwe drivers zullen verschijnen, mogelijkerwijze zullen deze niet verschijnen mits er een belangrijke kritische update nodig is voor deze driver.
We zitten inmiddels al bij versie 163.xx ofzo en dan noemen ze hun driver up-to-date?

Iemand nog enig idee hoe ik dit dan wel op kan lossen? Die 84.85 driver is al van 12 juni 2006...

• GENETX
Gewoon laptopvideo2go.com. Het kan best zijn dat je een erg brakke Beta driver hebt gehad welke niet werkte. Met 1 driver kun je niet testen vind ik. Dat je extra functies zou missen is ook de reinste onzin. Die worden toch niet geleverd..

• DP Kunst
Inmiddels 5 drivers geprobeerd en het werkte allemaal niet:
  • 97.92 -> Dualview werkt wel, verkeerde resolutie op DVI
  • 101.29 -> 1 scherm bleef uit en de andere 256 kleuren (niet aan te passen)
  • 156.55 -> Dualview werkt wel, verkeerde resolutie op DVI
  • 158.51 -> Dualview werkt wel, DVI helemaal niet (allemaal strepen)
  • 163.75 -> Dualview werkt wel, verkeerde resolutie op DVI
Met verkeerde resolutie bedoel ik het volgende: Het DVI scherm heeft een resolutie van 1680 x 1050. Als ik deze resolutie uitstuur past het beeld niet op het scherm. Ga je dan met je muis naar de rand verschuift het beeld een stukje.

Ik word er echt gek van |:( . Iemand nog een idee?

Bij de 156.55 heeft het wel 1x gewerkt, maar na een reboot ging het weer fout...

*edit: een resolutie van 1600x900 pakt ie wel op de DVI, maar dan is alles wazig...

*edit2: na redelijk wat geklooi met instellingen ed. heb ik het met de 163.75 driver dan toch weer voor mekaar gekregen. Ben benieuwd of het nog steeds goed is na een reboot, durf ik nu niet te testen omdat het eindelijk werkt...

[ Voor 25% gewijzigd door DP Kunst op 21-12-2007 15:04 ]

• DP Kunst
Het werkt toch niet helemaal goed. Zo gaat mn dvi nu flippen als ik de refreshrate op 60hz of 75hz zet. Hij werkt alleen op 59hz. Heeft er niemand een idee?

Ik heb Acer na de eerste keer nog een keer gemaild, maar daar heb ik geen reactie op gehad...
Volgende laptop voor mij dus geen Acer meer... (heb nu ook al gekloot met een 20" scherm wat nu voor de 3e keer in 4 weken terug is omdat het blijkbaar te moeilijk is om een behuizing weer goed in elkaar te zetten :( )

Pagina: 1