Vanmiddag kreeg ik weer een idee. Ik heb een Acer 5652 (Laptop) met een Geforce Go 7600. Deze laptop heeft een DVI en een VGA uitgang op de achterkant. Nou is het schermpje van mn laptop maar 15,4". Ik heb hem nu in gebruik samen met een 20" tft op de vga poort.
Nou wil ik er dus 2 schermen aan gaan hangen, 1 op de VGA en 1 op DVI. Een huisgenoot van me had 2 losse schermen dus dit gingen we proberen.
Bij 1 scherm konden we kiezen uit:
- Standaard (laptop scherm)
- VGA scherm
- DVI scherm
Bij horizontale en verticale uitbereiding konden we kiezen uit:
- Standaard + VGA scherm
- VGA scherm + standaard
- Standaard + DVI scherm
- DVI scherm + standaard
- VGA scherm + DVI scherm
- DVI scherm + VGA scherm
Bij Dualview de keuze uit:
- Standaard scherm + VGA scherm
- Standaard scherm + DVI scherm
Nou de grote vraag, waarom kunnen de 2 externe schermen wel apart aangestuurd worden als ze horizontaal of verticaal uitgebreid worden, maar niet in dualview? Ik zou namelijk graag 2 externe monitoren in dualview aan willen sturen zodat niet alles maximaliseert over 2 schermen.
De specificaties:
Core Duo T2300 (2x 1,66GHz)
2GB DDR2
Geforce Go 7600 256MB
100GB Harddisk
Ik gebruik windows XP Pro SP2. Drivers voor de videokaart zijn versie Forceware 84.85. Deze kan ik helaas niet upgraden. Al eens geprobeerd met een aangepaste .inf maar dat resulteerde in BSOD bij games...
Nou wil ik er dus 2 schermen aan gaan hangen, 1 op de VGA en 1 op DVI. Een huisgenoot van me had 2 losse schermen dus dit gingen we proberen.
Bij 1 scherm konden we kiezen uit:
- Standaard (laptop scherm)
- VGA scherm
- DVI scherm
Bij horizontale en verticale uitbereiding konden we kiezen uit:
- Standaard + VGA scherm
- VGA scherm + standaard
- Standaard + DVI scherm
- DVI scherm + standaard
- VGA scherm + DVI scherm
- DVI scherm + VGA scherm
Bij Dualview de keuze uit:
- Standaard scherm + VGA scherm
- Standaard scherm + DVI scherm
Nou de grote vraag, waarom kunnen de 2 externe schermen wel apart aangestuurd worden als ze horizontaal of verticaal uitgebreid worden, maar niet in dualview? Ik zou namelijk graag 2 externe monitoren in dualview aan willen sturen zodat niet alles maximaliseert over 2 schermen.
De specificaties:
Core Duo T2300 (2x 1,66GHz)
2GB DDR2
Geforce Go 7600 256MB
100GB Harddisk
Ik gebruik windows XP Pro SP2. Drivers voor de videokaart zijn versie Forceware 84.85. Deze kan ik helaas niet upgraden. Al eens geprobeerd met een aangepaste .inf maar dat resulteerde in BSOD bij games...
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?