Toon posts:

[Vista] Invalid drive: H

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yowz

ik heb een zeer irritant probleem. Bij verschillende programma's die ik wil installeren krijg ik deze error gedurende de installatie: invalid drive: H. Dit is gekomen denk ik nadat ik in windows mijn partitie grootte heb verandert. Ik heb geen H partitie, enkel een E, een D en een C. Wel heb ik een externe hd, en als ik deze inplug komt deze bij "deze computer" als H schijf.

Heb al wat gegoogled, maar ik vind mijn probleem zoals ik het heb niet echt terug. Het lijkt me dat er iets fout staat in het register, maar ik zou niet weten waar te zoeken.

mss dat iemand hier een oplossing weet?

EDIT: heb zojuist COD4 demo nog eens proberen te installeren, 1 van de programma's die ik niet kon installeren. Als ik de externe hd aankoppel kan ik het wel installeren |:( Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 17:03 ]

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 00:31
Welke drive kiezen programma's dan automatisch als doel voor installatie ?

Verwijderd

lijkt me dat hij de tijdelijke bestanden op je h: schijf wil plaatsen. Check eens je environment variabelen. Op wat staat %TEMP% en %TMP% juist ingesteld? (doe een "echo %temp%" in de cmd prompt)

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:38
Ik heb eenzelfde probleem, en het ligt alvast niet aan mijn environment variabelen.. Ik vermoed dat het eerder een interne instelling is van het Installshield Framework die ergens mank loopt..

Iemand die weet waar ik dat moet gaan zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik zal het morgen eens proberen, heb nu geen tijd

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:19:
lijkt me dat hij de tijdelijke bestanden op je h: schijf wil plaatsen. Check eens je environment variabelen. Op wat staat %TEMP% en %TMP% juist ingesteld? (doe een "echo %temp%" in de cmd prompt)
dit komt er:
Afbeeldingslocatie: http://aycu17.webshots.com/image/34736/2005376031663476592_rs.jpg

is dus normaal lijkt me

EDIT:
ik had ook een probleem met "documenten" in het start menu. Als ik erop klik komt er nix, zit hier ook al even achter te googlen. Echter als ik op mijn documenten duw wanneer mijn exeterne hd (h schijf) is aangesloten kom ik wel in mijn documenten, echter staan deze in de map H:\backup vista, die mijn bacups bevat dus

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 22:14 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk trouwens dat je dan ook even de system variables moet nakijken (geavanceerde eigenschappen van 'deze computer'.
Je laat nu namelijk alleen je persoonlijke instellingen zien :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:13:
Ik denk trouwens dat je dan ook even de system variables moet nakijken (geavanceerde eigenschappen van 'deze computer'.
Je laat nu namelijk alleen je persoonlijke instellingen zien :)
offtopic:
zie ook vorige EDIT

daar zie ik niets speciaals? toch gewoon: rechtermuisknop op deze computer - eigenschappen - geavenceerde systeeminstellingen?

het probleem zit em dus denk ik in het feit dat die programma's iets moeten opslaan in documenten, maar aangezien documenten op de H schijf staan op de één of andere manier gaat dit dus enkel als de H schijf is aangesloten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 22:25 ]

Verwijderd

Ik zou ook even nakijken of je je "beveiligde systeembestanden verbergen" hebt uitgevinkt in de verkenner>extra>opties>weergave en daarna je externe schijf eens even onder de loep nemen.

Wellicht staan er wat verborgen/systeem-bestanden of mappen op je externe disk die (zoals hierboven gezegd) gebruikt worden door een aantal programma's.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 22:37 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
mensen het is gelukt, bij verborgen bestanden zag ik niets. Heb vervolgens naar de map H:\vista backup\documenten gegaan, daar rechtermuisknop op documenten, daar heb ik ergens iets veranderd dat de locatie van documenten E:\documenten moet zijn. Nu werkt het wel. De COD4 demo is iig moooi aan het installeren.
Pagina: 1