Lokale PHP-editor die online kan editen

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek voor linux(ubuntu) een PHP editor waarmee bv via een SSH of FTP een verbinding kan maken en bestanden online (op de webserver dus) kan bewerken.

Nu moet ik telkens het bestand eerst downloaden, lokaal bewerken en weer uploaden om te kijken of de wijziging correct werkt.
Wat ik nu meestal doe is via nano het bestand online editen en saven echter erg makkelijk vind ik dit niet, ik mis nogal wat functies welke een editor meestal wel bied. (vi is voor mij geen optie/alternatief). Ik zoek dus een programma zoals bv gPHPedit wat ik lokaal start, dit maakt dan een verbinding met mijn webserver, opent het bestand en dan kan ik zo het bestand bewerken.

Ook heb ik geen interesse om offline (lokaal dus) een webserver te gaan inrichten en de website ook lokaal te draaien en het dan lokaal te editen, vandaar dat ik op zoek ben naar een programma wat dus een connectie kan maken naar de webserver en het bestand aldaar te bewerken.

Bestaat zo'n programma, zo ja hoe heet het want ik kan zelf eigenlijk niets vinden wat dit doet.
Alvast bedankt voor enige tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Elke editor kan dat via SSH, je moet gewoon sshfs gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door een moderator op 03-12-2007 09:11 . Reden: Daar zijn mods voor...... ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 21:03

Sosabowski

nerd

Volgens mij moet je een ftp server kunnen mounten aan je locale bestandsysteem.

Overigen kan je in Konqueror (KDE) bestanden op een ftp server direct openen met kate.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZDE van Zend lijkt me wat je zoekt, PHP IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Komodo Edit kan dat ook.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 10:47
Zoals _eXistenZ_ al zei kan je sshfs gebruiken om een folder waar je via ssh bij kan, lokaal te mounten. Vervolgens kan je er gewoon met je favo php-editor mee aan de slag. Overigens kan gedit ook zonder sshfs direct over ftp of ssh werken. Dit laatste loopt allemaal via gnomevfs, wat zo'n beetje alle gnome applicaties geheel transparant ondersteunen; voorbeeldje

Persoonlijk gebruik ik sshfs omdat vim mijn favo editor is, die helaas gnomevfs niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ervan uitgaande dat je Gnome gebruikt, doe dan het volgende en je kan via gedit ook fto-sites editen: Alt+F2 > gconf-editor > zoek de key '/apps/gedit-2/preferences/editor/save/writable_vfs_schemes' op en voeg 'ftp' toe aan het lijstje.
Pagina: 1