[Vista] crasht tijdens het opstarten na BIOS update

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeanpaul145
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07-2025
Ik draai Vista en Ubuntu Gutsy op mijn zepto znote 6625WD.
Nu heb ik gisteren een BIOS update gedaan om een paar vervelende probleempjes te verhelpen.

Het flashen zelf ging prima, Ubuntu en grub doen ook gewoon hun ding (zoals het hoort).

Echter crasht Vista nu zodra ik vanuit grub de Vista bootloader selecteer, ik krijg dan nog voor een fractie van een seconde een BSOD te zoen voordat ie reboot.
Ik heb ook al de recovery console en de safe mode zonder poespas (zoals networking support etc) gebprobeerd, de safe mode crasht even hard, en de recovery console vindt wel een paar fouten en probeert ze te repareren maar dat haalt uiteindelijk voor t booten niets uit.

Heeft iemand hier ervaring mee, of een oplossing voor?
Het liefst zonder dt ik de partitie moet formatteren omdat ik er nog wat data op heb staan die ik niet kwijt wil (ik wete dat ik vanuit Linux de data kan kopieren naar een andere locatie en dan herinstalleren, maar dit vermijd ik liever).

:j

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou in ieder geval kunnen proberen via iets als BartPE in de registry de
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl

waarden aan te passen zodat je ook kan zien wat de BSOD voor code genereert.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jeanpaul145
alt-92 schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:34:
Je zou in ieder geval kunnen proberen via iets als BartPE in de registry de
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl

waarden aan te passen zodat je ook kan zien wat de BSOD voor code genereert.
Ironisch genoeg heb ik windows nodig om bartpe te kunnen configureren...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mwah, er zijn denk ik ook wel andere registry editors beschikbaar onder bootable CDs waarmee je dat zou kunnen doen toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Bij XP SP2 kun je in het F8 menu het automatisch opstarten bij een bsod uitschakelen, mogelijk in Vista ook (geen ervaring mee) ? Verder zou je even kunnen kijken of in de bios na de update de instellingen voor je ide controller nu anders staan dan voor de update (AHCI ipv IDE of v.v.), lijkt mij de meeste logische oorzaak voor zo'n crash.

• Jeanpaul145
Nielson schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:39:
Bij XP SP2 kun je in het F8 menu het automatisch opstarten bij een bsod uitschakelen, mogelijk in Vista ook (geen ervaring mee) ? Verder zou je even kunnen kijken of in de bios na de update de instellingen voor je ide controller nu anders staan dan voor de update (AHCI ipv IDE of v.v.), lijkt mij de meeste logische oorzaak voor zo'n crash.
Heb ik al naar gekeken, en voor zover ik weet is dat niet het geval.

Pagina: 1