Probleem met Media sharen met XBOX360

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb wat problemen met het delen van media tussen mijn pc en m'n xbox360.

Het netwerk ligt er als volgt bij: internet verbinding komt binnen op de WAN poort van m'n router.
Mijn pc en xbox360 zijn volgens aangesloten op respectievelijk poort 1 en 2 van de router.
Op m'n pc heb ik gewoon internet, niks aan de hand. Ook de xbox360 herkent de verbinding en laat mij vrolijk gebruik maken van de xbox live features.

In Media Player moet je dan aangeven met welke apparaten je op het netwerk wilt sharen. Hier zie ik mijn xbox360 tussen staan (als ie aan staat natuurlijk), en deze geef ik dan ook volle rechten om m'n foto's, video's en muziek.
Als ik vervolgens op de xbox ga kijken, en zeg dat ie naar media moet zoeken op een pc, krijg ik de melding dat er geen pc gevonden kan worden.

De IP Adressen van beide zijn:
PC: 192.168.50.100
XBOX: 192.168.50.101

De enige firewall die ik heb draaien is de standaard windows firewall, en die heb ik inmiddels in tests al uit gezet. Ook heb ik expliciet aangegeven dat de media share service in windows moet draaien, maar allen nog zonder succes.

Ik heb zelfs nog aan port-forwarding gedacht, maar dat hielp ook niet. Later bedacht ik me dat het niet eens uit zou maken volgens mij, omdat ze binnen het zelfde netwerk vallen (LAN).

Heeft iemand nog tips?
Dingen die ik kan proberen om het probleem vast te stellen?
Alvast bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door Cryothic op 27-11-2007 21:19 . Reden: Typo in het ipadres ]

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Port forward is inderdaad niet nodig.

Ik neem aan dat je een type fout in je post hier hebt zitten, echter ik wil je er op wijzen dat het xbox ip met 192.160 begint ipv 192.168

Verder zou je eens kunnen proberen om een nieuwe share op je pc aan te maken en ook een nieuwe user. Vervolgens de nieuwe user alle rechten op de share geven en bij de xbox instellen dat hij de nieuwe user gebruikt (geen blanco wachtwoord nemen).

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Dat moet idd 192.168 zijn ja, sorry.

Maar ik kan op m'n 360 toch helemaal niet aangeven welke account hij op de pc moet gebruiken?
Of naar welke share die moet connecten?