Toon posts:

[XP] Monitor klonen, waarom werkt het niet?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie is ls volgt:

laptop -> VGA uitgang gebruikt door een monitor er aan te hangen.
Laptop is dicht, en beeld uitgeschakeld via een sneltoets. Ik gebruik hem dus alleen maar als vaste pc.
Nu wil ik met een draadloze reciever en transmitter dus mijn beeld klonen op de televisie.
Ik heb het netjes aangesloten op de SVIDEO (?) of iets dergelijks
Ik zie in windows wel de 2 beeldschermen bij de eigenschappen, maar ik kan mijn 2de scherm niet activeren. " niet actief" staat er steeds.
Wat me wel opvalt is dat ik via catalyst centre van ATI wel mijn televisie als hoofdmonitor kan gebruiken. Maar dan krijg ik dus geen beeld meer op mijn monitor die in de VGA uitgang zit.

Hoe kan dit?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:52:
Laptop is dicht, en beeld uitgeschakeld via een sneltoets.
Mja, dan heb je ook geen tweede beeldscherm natuurlijk :)
Heb je het ook geprobeerd terwijl je je sneltoets níet hebt gebruikt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik nog niet geprobeerd.

maar sowieso, je moet een externe uitgang toch ook gewoon op een tvbeeld kunnen krijgen?

Verwijderd

Een tv heeft een maximale resolutie die PAL heet (dat is iets minder dan 800x600), dus je moet er bijv. geen 1280x800 signaal naartoe sturen want dan zal hij niks weergeven.

Hopelijk heb je hier iets aan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:08:
Een tv heeft een maximale resolutie die PAL heet (dat is iets minder dan 800x600), dus je moet er bijv. geen 1280x800 signaal naartoe sturen want dan zal hij niks weergeven.

Hopelijk heb je hier iets aan
Wil niet werken.
Hij blijft op disabled hangen wanneer ik de opties toepas.
800x600 dus :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:17

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is het bij veel notebooks niet zo dat ze maar 1 externe monitor ondersteunen? Dus of de VGA uitgang, of de tv-out? En dus niet tegelijk.

Dus alleen twee schermen mogelijk als een van beiden het interne scherm van de laptop is.

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 25-11-2007 17:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dan kan jouw laptop misschien niet 2 externe beeldschermen aansturen?

Probeer eens zonder een externe VGA monitor, dus alleen scherm laptop+tv out.

Verwijderd

Misschien kun je in de bios je vga output selecteren? Sommige krengen willen in de bios nog wel eens dual vga output ondersteunen :)
Pagina: 1