BSOD bij USB aansluiting Externe HD

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Dag mensen,

Ik krijg een BSOD, wanneer ik mijn Seagate Free Agent Pro (500 Gb) aaansluit op USB. Ik heb hem normaal via eSata met een controllerkaart en wou eens een benchmark doen via USB. Echter bij het opstarten gaat het fout en eindigt het in een blauw scherm. Dit gebeurt ook wanneer ik mijn memorystick aansluit op de USB.
Als Windows XP is opgestart kan ik gewoon gebruik maken van de opslagmedia d.m.v. USB.
Ik heb USB 1.1 poorten en geen USB 2.0

Waar ligt dit aan?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-02 12:23
Wat zijn de BSOD gegevens?

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
BSOD = Blue Screen Of Death (het welbekende blauwe scherm) ;)

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02 12:17
Dat bedoelt Bitage denk ik niet :)
Wat staat er precies in de BSOD.

Daarmee kunnen we je beter helpen 8)

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Hmm, jah dat bedoelt hij ook :+

Ik zal even de PC opnieuw opstarten en de gegevens opschrijven (zijn een aantal foutmeldingen).

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Even een rectificatie:

Ik krijg geen BSOD meer bij het inpluggen van mijn memorystick !

De volgende gegevens worden verstrekt in de BSOD bij inpluggen externe HD:

0x0000007E (0xC0000005, 0x804E20D6, 0xF78E6488, 0xF78E6184)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Stop Error 0x7E Occurs in Usbhub.sys If USB Bandwidth Consumption Exceeds 100 Percent misschien?

Dan moet je ook specifiek in de debug kunnen zien of dat usbhub.sys als driver genoemd wordt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
In de eventlog kan ik daar niets over vinden. Wel deze melding:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: LDMS
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 3023
Datum: 25-11-2007
Tijd: 16:05:32
Gebruiker: n.v.t.
Computer: MULDERM
Beschrijving:
Er is een fout opgetreden in de Logical Disk Manager-service tijdens het registreren van meldingen van apparaatingangen op apparaat \\?\storage#removablemedia#7&3307bdab&0&rm#{53f5630d-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b}. Win32-fout: 2.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-02 12:23
n0vaaa schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:59:
Dat bedoelt Bitage denk ik niet :)
Wat staat er precies in de BSOD.

Daarmee kunnen we je beter helpen 8)
Juistem

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 23:58
Dit probleem had ik ook, precies zelfde probleem.

Later had ik er een USB 2.0 kaartje (PCI) ingedaan en daar aangesloten en deed het weer goed zonder B(of andere kleuren)SOD.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik zat dus ook te denken aan het halen van een PCI USB 2.0 kaart om dit probleem op te lossen.

Heb nu het volgende gedaan en krijg i.i.g. geen BSOD meer:

Ik las op het internet iets over een USB controller conflict.
In mijn PC heb ik onboard 2 USB poorten(1e controller) en een PCI kaartje met 2 USB poorten (2e controller.

Als ik mijn muis en de HD aansluit op dezelfde controller dan krijg ik een BSOD.
Als ik beide op een verschillende controller zet, dan loopt het systeem door, echter is Wondows XP dan wel instabiel.

Hoe kan ik dit oplossen, zonder een nieuwe kaart te hoeven kopen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat lijkt wel verdacht veel op een beschrijving zoals in het MS KB artikel wat ik al postte genoemd wordt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:52:
Dat lijkt wel verdacht veel op een beschrijving zoals in het MS KB artikel wat ik al postte genoemd wordt :)
Het lijkt er veel op. Zo veel dat dit het wellicht zou kunnen zijn ;)

Een oplossing is nog niet voorhanden lijkt het. Blijft het wel vreemd dat de PC niet stabiel is, wanneer ik 2 verschillende controllers gebruik.

Gelukkig heb ik een eSata kaart, waardoor ik niet afhankelijk ben van USB voor mijn externe HD.
Toch blijf ik dit een vreemd verhaal vinden. Je kunt toch meer dan 100 USB apparaten op 1 USB poort, theoretisch, "kwijt". Nu heb ik alleen een optische muis en een externe HD. :?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Ligt het wel aan Windows? Misschien is het wel een hardwareprobleem. Start eens een knoppix of Ubuntu Live CD op en kijk of je via daar wel naar de bestanden kan komen als hij inplugt. Als je een foutmelding krijgt, of erger: een kernel panic (maar dat komt bijna nooit voor), dan moet je toch je moederbord gaan verdenken. En wat gebeurd er als je de computer opstart terwijl je harddisk al ingeplugd is?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Heb net Ubuntu gestart en daar gaat alles okee tijdens de start en het inpluggen van de HD. Dus dan zal het wel geen Hardwareprobleem zijn. :)

Ik moet toch gewoon apparatuur op mijn USB poorten kunnen zetten, zonder instabilteit van mijn OS :?
Pagina: 1