Sata disk wordt niet herkend in bios

Pagina: 1
Acties:

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-02 15:11
Nadat mijn oude HD kapot was gegaan heb ik een nieuwe besteld. Toen hij binnen kwam gelijk aangesloten enzo, pc weer aangegooit in mijn bios gekeken, en wat blijkt, hij vond hem niet.

Ik wat research gedaan en toen kwam ik er achter dat mijn mobo (sata 1) de snelheid niet aankon en hij moest dus gejumped worden naar sata 1 ipv 2. Nadat ik heb ham gejumped, volgens de instructies van de fabrikant (samsung), werkte het nog niet.

Ik alle kabels nog eens langsgelopen en die zitten ook nog gewoon hoe ze horen. Instellingen in bios nagelopen, ook geen succes. Hardeschijf doet het in de zin dat hij geluid maakt en hij wordt warm.

De pc waar het over gaat is als volgt:

Asus K8V-X moederbord
Samsung spinpoint HD2500HJ schijf.

Heeft er iemand enig idee wat het kan zijn? Mijn dank is groot voor degene met de goude tip _/-\o_

BVD

Sander

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Waar kijk je precies in de bios ? Want aangezien je een VIA chipset hebt die s-ata schijven detecteerd via een aparte raid bios na de normale bios zul je 'm meestal niet zien in Standard CMOS setup. Echter zou hij wel te voorschijn moeten komen in je boot device priority, daar staat ie dan vaak als RAID: Spinpoint bla bla of BBS: Spinpoint.

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-02 15:11
Nou, hij is zowel niet te zien in het tablad main, met primary IDE etc. Maar ook niet in de boot priority. Daarnaast is hij ook niet te zien in de windows installatie. Enige wat daar te zien is is mijn floppy en je dvd drive.

[ Voor 14% gewijzigd door -unknown op 25-11-2007 16:34 ]

• havo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05-2023
Heb je in je bios de sata poort ge-enabled? Te vinden onder integrated perypherals meen ik.