Ik heb onlangs 3 nieuwe harddisks binnengekregen en ga deze vandaag indelen, ik heb zelf onderstaande indeling in gedachten die ik aan jullie wil voorleggen. De gedachte achter deze indeling is dat OS, (games + apps) en data allen op een aparte disk staan voor een optimale snelheid. Verder heb ik naar beste weten de optimale cluster size per partitie bepaald. Suggesties / verbeterpunten voor onderstaandse setup worden zeer op prijs gesteld 
PC wordt hoofdzakelijk gebruikt voor internet / mp3 en gamen. (Athlon 64 3000+, 2 GB RAM)
disk1: WD Raptor 74GB
1 partitie van 50 GB (Vista 64 bit + swap), cluster size: 4kb
overige ruimte: voor als ik weer eens met Linux ga spelen (snelheid hiervan is voor mij niet zo belangrijk)
disk2: WD Raptor 150 GB
1 grote partitie voor apps en games. clustersize 16 kb (16 kb lijkt mij zinvol voor games, maar voor applicaties wellicht minder dus hier twijfel ik over)
disk3: Samsung 500 GB
zit hier te denken aan 1 grote partitie, maar suggesties zijn welkom
cluster size: 64k (meest mp3, verder standaard office documenten).
Een andere optie is 2x 250 gb, waarbij de eerste partitie voor data dat
ik wil bewaren en partitie twee voor tijdelijke data (downloads o.i.d.)
PC wordt hoofdzakelijk gebruikt voor internet / mp3 en gamen. (Athlon 64 3000+, 2 GB RAM)
disk1: WD Raptor 74GB
1 partitie van 50 GB (Vista 64 bit + swap), cluster size: 4kb
overige ruimte: voor als ik weer eens met Linux ga spelen (snelheid hiervan is voor mij niet zo belangrijk)
disk2: WD Raptor 150 GB
1 grote partitie voor apps en games. clustersize 16 kb (16 kb lijkt mij zinvol voor games, maar voor applicaties wellicht minder dus hier twijfel ik over)
disk3: Samsung 500 GB
zit hier te denken aan 1 grote partitie, maar suggesties zijn welkom
Een andere optie is 2x 250 gb, waarbij de eerste partitie voor data dat
ik wil bewaren en partitie twee voor tijdelijke data (downloads o.i.d.)