De beste universele afstandsbediening?

Pagina: 1
Acties:
  • 566 views sinds 30-01-2008

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 10:26
Wat is nu de beste universele afstandsbediening, gezien de prijs/kwaliteit verhouding.

Door het grote aanbod van verschillende merken, zie ik door het bos de bomen niet meer :(
Het budget dat ik er voor over heb is +/- 175 Euro.
Ik heb de afstandbediening dringend nodig.

De afstandsbediening zou de volgende toestellen moet kunnen bedienen en dit ook met macro’s.
•Onkyo reciever
•Pioneer DVD-speler
•Pioneer HardDisk-Recorder
•Plasma
•Digitale decoder
•Computer (in de toekomst)

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Logitech Harmony (verschillende modellen)
+ enorme database met alle mogelijke apparaten
+ dus geen geklier met kopieren van kodes tussen oude en universele ABs
+ macro's (dit is echt het toppunt van gemak)
+ eenvoudig te programmeren via USB
+ goede helpdesk (nooit nodig gehad)
+ actief topic hier op GoT (en een gebruikersforum op logitech geloof ik)

Ik hen de 525 en ben echt enorm tevreden...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:39

SeatRider

Hips don't lie

Spyro_the_Dragon schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:27:

Yep, sluit ik me bij aan. Heb zelf een Harman Kardon TC30 (made by Logitech) en ben supertevreden. Ik kan zelfs wel zeggen dat dit de eerste uni AB in 15 jaar is die ik niet heb teruggebracht :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Moris
Dat was snel :)

Kan je bij Logitech opzoeken welke apparaten hij allemaal ondersteund :?
Vond hierover niets op de website bij Logitech.
Spyro_the_Dragon schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:27:

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Moris schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:30:
Dat was snel :)

Kan je bij Logitech opzoeken welke apparaten hij allemaal ondersteund :?
Vond hierover niets op de website bij Logitech.

[...]
Misschien moet je je eens verdiepen in de materie..

Infrarood is infrarood. Aangezien dat ding, mist je het juist insteld, alle combinaties kan uitzenden, zal de apparatuur er op reageren..

Het is dus niet een kwestie van wat dat ding ondersteund, maar hoe jij hem insteld.

Ey!! Macarena \o/

• Moris
Gaat bij Logitech alles via de software op de pc :?
Moet ik Codes ingeven of mijn afstandsbedieningen tov de Logitech plaatsen om de functie's te leren :?
RaZ schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:35:
[...]

Infrarood is infrarood. Aangezien dat ding, mist je het juist insteld, alle combinaties kan uitzenden, zal de apparatuur er op reageren..

Het is dus niet een kwestie van wat dat ding ondersteund, maar hoe jij hem insteld.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zoals ik hier boven lees, zit er een grote database bij voor aparaten..

Mijn logica zegt: ding aansluiting op je PC, en de desbetreffend databases erin vrotten, en gaan met die banaan..

Heb je al gekeken of je de handleiding kan downloaden van de site, en daar doorheen gelezen ?

Ey!! Macarena \o/

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
RaZ schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:35:
[...]
Oftewel: download de handleiding en je weet hoe dat ding werkt.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Of zoek het Logitech Harmony topic op het forum.
Ik heb zelf ook een 525 die na meer dan een jaar nog altijd meer dan goed bevalt. Ik heb alleen één knopje die wat moeilijker doet.

Qua batterijduur ook meer dan voldoende. Ik doe ongeveer een half jaar met de 4 batterijen die erin gaan.

PSN: Shiver23

• Moris
De vraag was "De beste universele afstandsbediening met prijs/kwaliteit" en het antwoord is Logitech.

Indien Logitech hierin het beste is, dan zie ik de volgende AB in aanmerking komen.
De Harmony 555 of de Harmon Kardon TC30 :9~

• Moris
Is er van kwaliteit een groot verschil tussen deze beiden AB "Harmony 555 en de Harmon Kardon TC30".
Iemand die beide al heeft getest :?

Gebeurd de software en updates, enz.. voor de Harmon Kardon TC30, net hetzelfde als bij Logitech :?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Heb je al reviews gelezen over die 2 remotes? Lijkt me sterk dat er niets over te vinden is.

55.000 reviews over de HK TC30
45.000 reviews over de Harmony 555

Maargoed, klik eens op die links.. Dan leer je Google kennen, gaat een wereld voor je open dan >:)

Ey!! Macarena \o/

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:44
Ik verbaas me erover dat iedereen zo enthousiast is over die Logitech Harmony serie.

Hij zal ongetwijfeld goed werken en voldoende apparaten ondersteunen, maar er zijn twee _enorme_ nadelen:
  • Voor het programmeren ben je afhankelijk van de Logitech website (en dus van een internetverbinding, hoewel dat laatste niet zo'n probleem is tegenwoordig). Als Logitech besluit om de support stop te zetten (en die kans is zeker aanwezig als je de levensduur van een afstandsbediening bekijkt, mijn Philips SBC-RU880 is nu bijna 10 jaar oud en werkt nog perfect) dan is het afgelopen en kan je remote bij het grofvuil
  • Voor het programmeren ben je afhankelijk van Internet Explorer en dus van Windows. Nu misschien nog niet zo'n probleem, maar over een jaar of 5?
Ik vind die Logitech serie ook erg goed, maar bovenstaande nadelen zijn gewoon te groot. Er zou een tweede mogelijkheid moeten zijn om de afstandsbedieningen te programmeren zonder gebruik te maken van de website (gewoon hardwarematig).

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
PhilipsFan schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:19:
Ik verbaas me erover dat iedereen zo enthousiast is over die Logitech Harmony serie.

Hij zal ongetwijfeld goed werken en voldoende apparaten ondersteunen, maar er zijn twee _enorme_ nadelen:
  • Voor het programmeren ben je afhankelijk van de Logitech website (en dus van een internetverbinding, hoewel dat laatste niet zo'n probleem is tegenwoordig). Als Logitech besluit om de support stop te zetten (en die kans is zeker aanwezig als je de levensduur van een afstandsbediening bekijkt, mijn Philips SBC-RU880 is nu bijna 10 jaar oud en werkt nog perfect) dan is het afgelopen en kan je remote bij het grofvuil
  • Voor het programmeren ben je afhankelijk van Internet Explorer en dus van Windows. Nu misschien nog niet zo'n probleem, maar over een jaar of 5?
Ik vind die Logitech serie ook erg goed, maar bovenstaande nadelen zijn gewoon te groot. Er zou een tweede mogelijkheid moeten zijn om de afstandsbedieningen te programmeren zonder gebruik te maken van de website (gewoon hardwarematig).
De twee nadelen zijn nog geen realiteit - het zijn slechts mogelijke nadelen......
Ik denk dat het wel slim is - de enorme datebase hoeft niet naar alle PCs gestuurd/getrokken te worden - alles centraal. Kan me niet voorstellen dat ze zomaar stoppen met de support
Programmeren kan ook prima met firefox - ik doe niets anders..... Weet niet hoe het zit met OSX/Safari

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:44
Spyro_the_Dragon schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:34:
[...]

De twee nadelen zijn nog geen realiteit - het zijn slechts mogelijke nadelen......
Ik denk dat het wel slim is - de enorme datebase hoeft niet naar alle PCs gestuurd/getrokken te worden - alles centraal. Kan me niet voorstellen dat ze zomaar stoppen met de support
Programmeren kan ook prima met firefox - ik doe niets anders..... Weet niet hoe het zit met OSX/Safari
Okee, dan hebben ze dat al opgelost. Voorheen kon het alleen met Internet Explorer. En wat betreft een fabrikant die stopt met support: Dat zie je elke dag gebeuren en kan allerlei redenen hebben. Wellicht wordt Logitech voor een rechter gesleept omdat fabrikanten van afstandsbedieningen vinden dat de codes copyrighted zijn, of misschien krijgen ze een nieuwe CEO die vindt dat afstandsbedieningen geen core business zijn. Ze kunnen failliet gaan, overgenomen worden weet ik wat.

Deze factoren spelen normaal niet mee bij de beslissing om een apparaat te kopen, omdat een apparaat altijd te gebruiken blijft. Echter voor een universele afstandsbediening is het cruciaal dat deze geherprogrammeerd kan worden en wordt deze dus de facto onbruikbaar als de support stopt. Hoe moeilijk had het kunnen zijn om er een ir-oogje in te bakken? Dan hadden ze een perfect produkt!

Edit: Volgens de site van de 525 zit er wel degelijk een oogje op. Weet iemand of deze ab dan ook te programmeren valt zonder de Logitech-site te gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door PhilipsFan op 25-11-2007 21:00 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij onderhand wel duidelijk dat je eerst maar eens zelf op onderzoek uit moet gaan voordat je een topic gaat openen. We verwachten eigen inzet van je, en niet hier je vraag droppen en wachten op antwoord. Bovendien is er over dat Logitech ding een groot topic met heel veel info, dus ik denk niet dat het nuttig is om hier deze vragen te gaan beantwoorden.

Succes met je zoektocht!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.