Toon posts:

Q6600 + mobo met onboard en pci-e aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb hier een computer draaien die ik niet meer snel genoeg vind en ik wil dus een nieuwe kopen.
Ik zit al een heletijd te kijken en na veel reviews en informatie hebben gelezen wil ik een intel core 2 quad Q6600 kopen.
Ik heb verder gekeken en dacht dat ik het voor elkaar had. Maar toen kwam ik op het probleem van het moederbord. Omdat ik nog jong ben en niet veel geld heb maar wel bijna jarig ben zit ik dus aan een budget gebonden. Ik wil eerst alles kopen zonder videokaart, die komt later als ik daarvoor gespaard heb. Ook wil ik 4 sloten voor ddr2 geheugen erin hebben omdat ik al 2 reepjes van 512mb heb liggen en er nog 2gb bij wil stoppen.
Dus moet ik een moederbord die een onboard videokaart heeft en een losse want ik wil wel de nieuwste games straks trekken. Ik zit over een paar dingen te twijfelen(ik heb al heel wat forums afgezocht)

Moet ik met 2x Pci-e nemen of 1x.(incl Onboard videokaart)

Maar dan zit daar gelijk weer nog een vraag aanvast.
Welk moederbord wordt het dan. Want ik heb over de p5k(chipset: g33) en p5b gelezen, maar daar waren veel mensen niet gelukkig mee. Het moederbord moet ongeveer 100 euro kosten anders wordt het te veel. Hier onder te vinden wat ik verder erin wil kopen en waar ik van af kom.

cpu: Q6600
mobo: ????
Geheugen: 2gb ddr2
(De rest maakt volgens mij niet zoveel uit)

Wat ik had:
p4 2.8ghz(socket: 775)
1gb ddr1
asrock mobo...
videokaart: geforce 6600GT 128mb
(De rest maakt volgens mij niet zoveel uit)

Alvast bedankt.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:06
K wil je niet uit een droom halen, maar net een onboard videokaart, ga je nieuwste games zoals Crysis, CoD4 etc niet trekken.. Je mist echt toegewijde rekenkracht die je voor dat soort dingen nodig hebt.

Als je problemen hebt met budget kan je misschien een beetje schuiven, als je die quad niet echt nodig hebt, kan je ook een Core 2 duo kopen die iets goedkoper is, en een mobo kopen die wat meer puf heeft.. Weet niet wat de huidige prijzen zijn van de E6750, E6600 etc, maar dat kan je zo opzoeken.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Je kan zelf toch gewoon bij een webwinkel kijken naar mobo's? P35 chipset is een goede chipset, mits je niet van plan bent SLi te gaan draaien. 1 of 2 PCIex16 sloten hangt wederom af of je Sli of CF wilt draaien, maar ik denk dat je waarschijnlijk genoeg hebt aan 1 slot. Je zou eens kunnen kijken naar de Gigabyte P35 serie (\[OC-775]Gigabyte P35 Series (GA-P35(T/C) - DS3(P/R)/DS4/DQ6)), zeer goede bordjes voor niet veel geld ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu nog niet de bedoeling om die spellen te trekken, maar als ik dan de nieuwe videokaart koop dan wel snapje. Eerst even rustig aan doen, zo extreem veel spellen speel ik ook niet maar als ik het speel moet het wel mooi zijn. Dus nu nog eerst even geen mooie spellen maar als ik een videokaart erin koop dan wel

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:19:
Je kan zelf toch gewoon bij een webwinkel kijken naar mobo's? P35 chipset is een goede chipset, mits je niet van plan bent SLi te gaan draaien. 1 of 2 PCIex16 sloten hangt wederom af of je Sli of CF wilt draaien, maar ik denk dat je waarschijnlijk genoeg hebt aan 1 slot. Je zou eens kunnen kijken naar de Gigabyte P35 serie (\[OC-775]Gigabyte P35 Series (GA-P35(T/C) - DS3(P/R)/DS4/DQ6)), zeer goede bordjes voor niet veel geld ;)
Eerst een bedankje dat jullie ZO snel reageren, geweldig. Maar zit erop die P35 borden dan wel een onboard videokaart. Want wat ik zoal bij alternate.nl zag was dat niet zo...

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:20:
Het is nu nog niet de bedoeling om die spellen te trekken, maar als ik dan de nieuwe videokaart koop dan wel snapje. Eerst even rustig aan doen, zo extreem veel spellen speel ik ook niet maar als ik het speel moet het wel mooi zijn. Dus nu nog eerst even geen mooie spellen maar als ik een videokaart erin koop dan wel
Ik zou zeggen, spaar nog ff door totdat je een compleet nieuwe pc kunt kopen!
Want straks tegen de tijd dat je je videokaart koopt, loopt de rest van de pc alweer achter.

Ik zou wachten totdat je in 1x een complete pc kunt kopen en ga desnoods kijken naar een goedkopere onderdelen. Een e6750 is toch een behoorlijk stuk goedkoper dan een Q6600, terwijl je nu nog niet zo super veel hebt aan den quadcore.

Verwijderd

Topicstarter
bartbh schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:23:
[...]
Ik zou zeggen, spaar nog ff door totdat je een compleet nieuwe pc kunt kopen!
Want straks tegen de tijd dat je je videokaart koopt, loopt de rest van de pc alweer achter.

Ik zou wachten totdat je in 1x een complete pc kunt kopen en ga desnoods kijken naar een goedkopere onderdelen. Een e6750 is toch een behoorlijk stuk goedkoper dan een Q6600, terwijl je nu nog niet zo super veel hebt aan den quadcore.
Kan ik ook doen, maar ik wil hem graag nu:P En daarom zocht ik die oplossing met die onboard videokaart, dan kan ik over een paar maanden een videokaart erin zetten. Een Q6600 is op de toekomst gericht ook goed en steeds meer dingen gaan quadcore ondersteunen dus daarom de keus voor de quadcore

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens ik heb de plaatselijke computer winkel laten kijken naar dit setje:
cpu:Q6600
mobo: Asus p5b-v
etc.
Daar krijg ik nog e-mail van wat hij ervan denkt, wat denken jullie daarvan, op sommige forums staat dat dit moederbord erg goed is, maar op sommige ook weer stukken minder. Ook zat ik te denken aan de Asus P5K-V maar daar hetzelfde antwoord op, bij sommigen is hij goed, bij andere minder.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Heb je echter nu een 6600GT op AGP of PCIe? Anders kun je die eerst ook nog even recyclen. Verder ben ik zelf op dit moment ook bezig met een vergelijkbaar systeempje (al koop ik alles wel in 1 keer ;) ). In de hooiberg die S775 Moederborden heet (en dan valt die bij de lokale shop nog mee :|) op een MSI P31 Neo uitgekomen. Was de goedkoopste met 4x DDR2 sloten en 1333MHz FSB om mn Q6600 in de toekomst nog eens op te voeren (ben geen die hard overclocker, maar naar de 3GHz brengen na 2 jaar oid). Maar geen onboard video, echter een leuke keuze mocht je 6600GT PCIe zijn.

BTW je zegt ook dat je eerst je 2x 512MB wilt gebruiken. In je specs heb je DDR1 staan. Ik hoop dat je doorhebt dat DDR1 != DDR2. Dat oude geheugen gaat dus niet werken.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 25-11-2007 14:41 ]

• Bitage
Als je een mobo koopt, koop dan gelijk een goede en geen prut ding omdatie onboard heeft :/ Je geeft veel geld uit aan een Quad terwijl je de rest verpauperd? Ik denk dat je wat beter wordt wegen ;) Zeker met overclocken kun je een hoop geld besparen, denk bijvoorbeeld aan de E2160, 60 euri ofzo, en die dan OC'en tot 3GHz++. Bespaart je een hele hoop en zo houd je geld over voor een goede graka :)

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:39:
Heb je echter nu een 6600GT op AGP of PCIe? Anders kun je die eerst ook nog even recyclen. Verder ben ik zelf op dit moment ook bezig met een vergelijkbaar systeempje (al koop ik alles wel in 1 keer ;) ). In de hooiberg die S775 Moederborden heet (en dan valt die bij de lokale shop nog mee :|) op een MSI P31 Neo uitgekomen. Was de goedkoopste met 4x DDR2 sloten en 1333MHz FSB om mn Q6600 in de toekomst nog eens op te voeren (ben geen die hard overclocker, maar naar de 3GHz brengen na 2 jaar oid). Maar geen onboard video, echter een leuke keuze mocht je 6600GT PCIe zijn.
Ja bedankt, ik had er bij moeten zetten dat het een AGP is...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:39:

BTW je zegt ook dat je eerst je 2x 512MB wilt gebruiken. In je specs heb je DDR1 staan. Ik hoop dat je doorhebt dat DDR1 != DDR2. Dat oude geheugen gaat dus niet werken.
Ik zet er dan dus 3 gb in, die 2x 512mb dat is ddr2 krijg ik van een vriend, de rest (2gb) koop ik dus zelf,

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te kijken en dacht dan aan een Gigabyte G33-DS3R. Maar dan is mijn hele grote vraag of die chipset (g33) Wel van pas komt met mijn processor en of hij überhaupt wel goed werkt

• Bitage
Die past wel op de G33, alleen moet je dan wel goed kijken naar een IDE controller, wil je misschien wat oudere hardware overzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:13:
Die past wel op de G33, alleen moet je dan wel goed kijken naar een IDE controller, wil je misschien wat oudere hardware overzetten.
Ik wil alles opnieuw kopen, want ik verkoop mijn oude pc voor 300 euro(is al geregeld). Maar zit een G33 wel goed dan, of krijg ik dan ook allemaal probleempjes?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Knoop 1 ding in je oren! Een moederbord met Video onboard zal bijna altijd microATX zijn.
(Ik ken eigenlijk geen enkel full size bord met video onboard).
Daarnaast zal een board met een onboard GPU altijd slechter overclocken.
Als dit niet uit maakt dan zou ik het gewoon doen.

Persoonlijk zou ik gewoon een Asus P5B / P5K ofzow kopen zonder video onboard!
Maar koop dan voor 30-40 euro een budget video kaartje erbij. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik geloof niet dat je gelukkig gaat worden met een onboard videokaart.
Die moederborden zjn vaak een stuk minder qua overklokken.
Als je dan toc nu wilt upgraden zou ik een pci-kaartje erin doen.
Misschien heeft zelfs de winkel waar je de handel koopt wel eentje over, en anders kost het je verzendkosten op de V&A

nog een vraagje wat ga je doen met de pc dat je een quadcore nodig hebt?

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
Powrskin schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:22:
Ik geloof niet dat je gelukkig gaat worden met een onboard videokaart.
Die moederborden zjn vaak een stuk minder qua overklokken.
Als je dan toc nu wilt upgraden zou ik een pci-kaartje erin doen.
Misschien heeft zelfs de winkel waar je de handel koopt wel eentje over, en anders kost het je verzendkosten op de V&A

nog een vraagje wat ga je doen met de pc dat je een quadcore nodig hebt?
Dat van die goedkope videokaart erin doen lijkt mij opeens een heeeel goed idee, daar ga ik is ff naar kijken. Ik wil alles gewoon super snel hebben, en ik wil spellen (bijv. Crysis) mooi trekken als ik uit eindelijk een mooie videokaart erin heb. Nogmaals bedankt voor de tip met de goedkope videokaart daar ga ik even naar kijken

• Bitage
Misscien is deze dan leuk als tijdelijk kaartje: pricewatch: Asus GeForce 6200 TC 256MB (PCI-e, DVI) EN6200TC512/TD ;) (aanbieding t/m 25 nov)

[ Voor 5% gewijzigd door Bitage op 25-11-2007 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt wel een goed idee, eigenlijk zat ik te kijken naar zoiets en dan gwn wat geld van me ouders lenen of misschien heb ik wel zoveel geld dat het goed gaat :P

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXV49
Maar ZO"n goedkoop kaartje lijkt me ook wel leuk :*)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 15:40 ]

• Bitage
Owjah, heb het zelf ook al gemerkt: de Alternate site is kaduuk..

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:38:
[...]

Owjah, heb het zelf ook al gemerkt: de Alternate site is kaduuk..
Aha, ligt het daar aan, mijn broertje zit online CoD4 te spelen, ik dacht dat het daaaraan lag :P(link is gemaakt)

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:29
Persoonlijk zou ik voor een P35 moederbordje gaan, dan kan er altijd nog een Penryn in (oké, op een paar andere niet-P35 bordjes ook). Verder vind ik quad-core nog wat overdreven, met mijn E6750 @ 3,2GHz lukt alles ook nog makkelijk :) Als je echt zware dingen doet met je pc, dan is het een heel ander verhaal, maar op het moment dat games het echt goed gaan ondersteunen is je Q6600 toch al weer wat traag. Dan scheelt dan toch al zo'n €50 en dan een moederbordje van €100. Houd je nog wat geld over om een leuke videokaart te kopen (misschien een HD38x0 of 8800GT) ;)

Btw, hier op GoT houden we niet zo van dubbelposts, gebruik dan liever de edit-knop rechtboven in je reactie ;)

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DJ_The_SP schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:22:
Knoop 1 ding in je oren! Een moederbord met Video onboard zal bijna altijd microATX zijn.
(Ik ken eigenlijk geen enkel full size bord met video onboard).
Daarnaast zal een board met een onboard GPU altijd slechter overclocken.
Als dit niet uit maakt dan zou ik het gewoon doen.
http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&x=20&y=8
ze zijn er wel hoor.

Verwijderd

Topicstarter
FereiDON schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:49:
Persoonlijk zou ik voor een P35 moederbordje gaan, dan kan er altijd nog een Penryn in (oké, op een paar andere niet-P35 bordjes ook). Verder vind ik quad-core nog wat overdreven, met mijn E6750 @ 3,2GHz lukt alles ook nog makkelijk :) Als je echt zware dingen doet met je pc, dan is het een heel ander verhaal, maar op het moment dat games het echt goed gaan ondersteunen is je Q6600 toch al weer wat traag. Dan scheelt dan toch al zo'n €50 en dan een moederbordje van €100. Houd je nog wat geld over om een leuke videokaart te kopen (misschien een HD38x0 of 8800GT) ;)

Btw, hier op GoT houden we niet zo van dubbelposts, gebruik dan liever de edit-knop rechtboven in je reactie ;)
Ja ik ga denk ik is even kijken naar die P35 moederbordjes, zit er daar nog 1 tussen waarvan jullie zeggen: Die moet je beslist(niet)nemen! Maar de alternate site werkt niet echt mee, weten jullie nog andere site's die ongeveer hetzelfde zijn?

• Bitage
Azerty en Salland.

Iig is de P35 DS3(R/P) wel een goed bordje. Kijk maar eens in dat topic wat ik gegeven heb. Zijn zeer degelijke bordjes hoor :Y

• Powrskin
  • Niet online
nah nieuw kaartje kopen is zonde, ik bedoel echt goedkoop zoiets als dit:
V&A aangeboden: MSI Radeon X1550 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) RX1550-TD256E
V&A aangeboden: Sapphire Radeon X800 128MB DDR3 (PCIe, DVI)
V&A aangeboden: Asus GeForce 6600 GT 128MB (PCIe, DVI), Extreme N6600GT TD

en ik bedoelde dus eigenlijk ook geen pci-e maar gwoon pci en dan een echt oud 16mb kaartje erin (3dfx voodoo 2000 ofzo :P)

Nukezone FTW

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Powrskin schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:02:
nah nieuw kaartje kopen is zonde, ik bedoel echt goedkoop zoiets als dit:
V&A aangeboden: MSI Radeon X1550 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) RX1550-TD256E
V&A aangeboden: Sapphire Radeon X800 128MB DDR3 (PCIe, DVI)
V&A aangeboden: Asus GeForce 6600 GT 128MB (PCIe, DVI), Extreme N6600GT TD

en ik bedoelde dus eigenlijk ook geen pci-e maar gwoon pci en dan een echt oud 16mb kaartje erin (3dfx voodoo 2000 ofzo :P)
Die 6200 die in de aanbieding, nieuw werd gepost was 10 euro. ;)
Als je binnen een paar maanden toch een andere kaart koopt om te gamen maakt dat geen zak uit. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 25-11-2007 17:09 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Powrskin
  • Niet online
10E lijkt me ok dan :p
ik wordt gelinkt naar een kaart van 50E
edit: wel vandaag bestellen he!!

[ Voor 21% gewijzigd door Powrskin op 25-11-2007 17:35 ]

Nukezone FTW

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT is er niet om je boodschappenlijstje uit te zoeken :o

Als je duidelijk hebt wat je eisen zijn, zoek een chipset die voldoet aan je meest basic eisen, kijk dan bij fabrikanten wat ze zoal met dat chipset in de aanbieding hebben, en als je dan een lijst met mobo's hebt die potentieel kunnen doen wat je wilt, kijk op Pricewatch en zie wat voor welke prijs beschikbaar is. Kies dan de laagste prijs, of voor mijn part de PCB kleur die het beste bij je interieur past...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.