Toon posts:

Mac Pro Zelf bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na lang zoeken op internet over wat wel en niet mogelijk is qua hardware voor een Mac Pro (Intel-based) kom ik tot de conclusie dat ik de MAC hoofden bij elkaar wil steken om er zo iets duidelijks van te maken.
Ik ben al wat informatie rijker, maar ben nog heel onzeker over wat mogelijk is.
Ook omdat de FAQ vrij verouderd is hier (er word nog gepraat over de komst van de Intel CPU in de mac...), zou ik dit toch graag in zijn geheel willen aanhalen, zodat het voor verdere (Mac)Tweakers ook toegankelijkere materie is.

Wat wil ik samenstellen:
Een kaal systeem met alleen de benodigde hardware om mijn applicaties goed op te draaien.
- Complete Mac Pro Behuizing (en de accessoires die daarbij horen, voeding etc.)
- Moederbord
- CPU
- Videokaart
- Ram
- HD's

Wat wil ik ermee doen:
Ik wil met "Final Cut Studio 2" HD projecten editen. Voorheen deed ik dit op mijn Macbook Pro, maar die is gesneuveld in de strijd. :(
Ook wil ik in iets beperktere mate met Illustrator en Photoshop bezig (dit i.c.m. FCS2).

MOEDERBORD:
Ik weet niet of dit los te kopen is...Kon het ook niet vinden

CPU:
Het lijkt mij logisch dat ze met de overstap naar Intel ook gewoon reguliere Intel CPU's gebruiken. Weet iemand welke socket CPU's dat zijn? Zijn hier upgrade mogelijkheden?

VIDEO KAART:
Heeft iemand tips over welke kaart goed te gebruiken is i.c.m. FCS? Als je een link hebt, post hem graag.
De kaarten moeten PCI-e zijn heb ik gelezen. Dit komt doordat er veel data doorheen moet en de mac een 16 baans "lane" nodig heeft.
Kaarten die het in ieder geval doen (want deze levert Apple immers zelf ook):
- ATI Radeon X1900 XT
- NVIDIA Quadro FX 4500
- NVIDIA GeForce 7300 GT

RAM:
Ik heb de volgende site gevonden, die verkoopt vrij goedkoop Mac RAM.
http://www.mailamac.nl/in...40526542047a6a13215169440

STORAGE:
Hiervoor kun je gewoon een 13 in een dozijn SATA schijf gebruiken zoals bijv.: Seagate Barracuda 500GB, 7200 rpm SATA-II 3.5LP 8.5MS 7200RPM 16MB 3GB/S

Ik hoop dat dit topic voor de mac mensen onder ons wat duidelijk zou kunnen scheppen...

Ik hoor graag de feiten van andere forum members!

Bedankt alvast!

Bop

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
hele interessante materie, maar volgens mij niet tweakers.net materiaal. Ik hoop dat je ermee door mag gaan maar voel een slotje komen. Er zijn denk ook andere ( weliswaar minder overzichtelijke ) forums voor deze vragen.

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 15:04
Wat is de reden dat je dit systeem zelf wil bouwen? Je zal jezelf een hoop moeite besparen als je de mac pro gewoon kant en klaar besteld, al dan niet 2e hands. Bovendien zou het me niets verbazen als dat nog goedkoper is ook. Zeker bij 2e hands.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dit zal niet werken. Apple maakt geen gebruik van het bios zoals normale computer die kennen. EFI-bios genaamt als ik het goed hebt. En dit zit tot nu toe alleen op de apple hardware.

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 15:04
Hier is een hoop informatie te vinden over het draaien van os X op reguliere hardware.
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page Het is echter niet de bedoeling om het daar over te hebben op tweakers. Was je wel van plan een origineel mac moederbord te kopen dan denk ik dat een volledige mac pro voordeliger is.

Verwijderd

Zo te horen heeft hij al betaald voor zijn os X en heeft het daardoor ook al in huis.
Wat is illigaals aan dat hij zijn os X uit zijn kast pakt :?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 22:26
je kan ook de kaalste mac pro kopen en er zelf nieuwe processor in zetten en nieuwe hdds en ram.. is goed te doen.

|>

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

En dit is anders dan de reguliere " kan ik OS X op mijn wintel bak draaien" vragen?
:?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:56:
Zo te horen heeft hij al betaald voor zijn os X en heeft het daardoor ook al in huis.
Wat is illigaals aan dat hij zijn os X uit zijn kast pakt :?
Dat je OSX niet mag draaien op een machine die niet door Apple gemaakt is. En of je dat dan in een Apple kast ramt of niet is daar niet van invloed op.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:18
CyBer geeft het al aan. Het is op dit moment niet op een legale manier mogelijk om Mac OS X op een zelfgebouwde computer te draaien. Dat je een case wilt gebruiken van een Mac Pro doet daar verder niets aan af. Daarom gaat deze dus op slot.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.