Twijfelachtig probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:15
Hallo. Deze posting staat dubbel, enkele dagen terug geplaatst in "welke voeding...

Heb net een 1950Pro aangeschaft (512MB) en die wordt voor het eerst geplaatst.

Volgende systeem

Intel C2D 2,66
Asus P5L-MX Mobo
2 x 1GB DDR2 533
3 x HDD, Sata
1 x DVD-Brander
1 x CD-Brander
X1950Pro 512 MB

Ik heb nu het Asus A-45GA V2.2 PSU, maar mijn display is met deze GFX card helemaal corrupt, inclusief Bios/opstart scherm. Sapphire forum zegt dat het aan mijn PSU ligt. Maar dat lijkt me meer zo'n standaard antwoord, wordt ook acuut geroepen.

Ik zit meer aan een brakke kaart te denken, maar heb wat twijfels, misschien toch PSU.
Hulp zou prettig zijn, kan deze kaart niet in een andere PC uitproberen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor voeding heb je dan?
En wat doet het ding als je er een andere (betere) voeding inhangt, heb je het probleem dan nog

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
Heb je geen vervangende videokaart en/of voeding die je kan uitproberen, om een oorzaak uit te sluiten?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 14:45

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

^^ Wat hierboven word gezegd.

Of anders bij iemand anders de kaart even proberen?

Als hij het daar ook niet goed doet dan is de kaart gewoon kaduuk.
Een fabrikant gaat daar zelf nooit vanuit natuurlijk...

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• maartend
Terw_Dan schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:30:
Wat voor voeding heb je dan?
En wat doet het ding als je er een andere (betere) voeding inhangt, heb je het probleem dan nog
Graag TS lezen, kan kaart niet ergens anders uitproberen, voeding staat beschreven Asus A45-GA

• maartend
DJ_The_SP schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:40:
^^ Wat hierboven word gezegd.

Of anders bij iemand anders de kaart even proberen?

Als hij het daar ook niet goed doet dan is de kaart gewoon kaduuk.
Een fabrikant gaat daar zelf nooit vanuit natuurlijk...
Kan ik niet, ergens anders uitproberen, enkel huis/tuin computers in de buurt

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
dan ga je naar je PC boer in de buurt, en laat je die er naar kijken.
gaat je vast niet veel kosten als ie even op jou verzoek een andere kaart probeert.

makkelijkere oplossing zie ik zo niet.

• maartend
MetZyZteM schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:59:
dan ga je naar je PC boer in de buurt, en laat je die er naar kijken.
gaat je vast niet veel kosten als ie even op jou verzoek een andere kaart probeert.

makkelijkere oplossing zie ik zo niet.
Ik ben eigenlijk op zoek of mensen met deze of gelijke voeding deze kaart gewoon aan de praat hebben.

450 W, 15A op 12V1 en 14A op 12V2, lijkt me voldoende.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

maartend schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:55:
[...]

Graag TS lezen, kan kaart niet ergens anders uitproberen, voeding staat beschreven Asus A45-GA
Naast het type is een wattage ook wel handig natuurlijk :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:15
maartend schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:09:
[...]

Ik ben eigenlijk op zoek of mensen met deze of gelijke voeding deze kaart gewoon aan de praat hebben.

450 W, 15A op 12V1 en 14A op 12V2, lijkt me voldoende.
grote kans dat dat toch te weinig is. Moet je even kijken op het doosje van je videokaart. Bij mijn sapphire X1950XT staat "30 amps on 12 volt rail".

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Met die voeding werkt het gewoon. Heb tijd geleden pc gebouwd voor vriend met zelfde PSU en sinds 2 maand heeft hij de 1950 pro erin.
Als je al display corrution krijgt in bios/boot, dan is die kaart gewoon verrot.

• maartend
Ramon schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:24:
[...]
grote kans dat dat toch te weinig is. Moet je even kijken op het doosje van je videokaart. Bij mijn sapphire X1950XT staat "30 amps on 12 volt rail".
Dat staat er ook, maar ik kom dan aan 29A, dat zal het toch ook niet zijn?
Ik kom mensen tegen die draaien met een 400W een 1950Pro.
Er zit op die voeding zo'n PCI-e aansluiting (voeding dus).

Maar ik kom van een ander op tweakers dit tegen;
De 2de 12V rail zit op de PCI-e connector, dit houdt in dat de rest het moet doen met 14A.

Houdt dit in dat ik maar 15A lever op die PCI-e connector?
Zo ja, dan is het dus toch de voeding en blijft de vraag, welke voeding, maar daar is een topic voor.

• maartend
KillerAce_NL schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:27:
Met die voeding werkt het gewoon. Heb tijd geleden pc gebouwd voor vriend met zelfde PSU en sinds 2 maand heeft hij de 1950 pro erin.
Als je al display corrution krijgt in bios/boot, dan is die kaart gewoon verrot.
Mag ik weten wat hij verder heeft en kun je antwoord geven op mijn beriggie hierboven, vooral die 12v lijns vraag?

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:24:
[...]
x1950pro verbruikt 70watt. bij mij staat ook minimaal 400watt, maar 70watt is maar 6 amperes...
het hangt natuurlijk ook af van de rest van je systeem, maar ze overdrijven wel bij het adviseren.

ts: jouw systeem verbruikt onder de 300watt. op de 12v lijn heeft hij ongeveer 18A nodig. jouw voeding heeft twee lijnen, van 14 en van 15A. Dit mag je niet optellen tot 29A, maar zelfs dan nog is hij ruim voldoende voor je systeem, mits hij niet brak is.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 14:45

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Dat iemand anders hetzelfde type voeding heeft waarbij de kaart werkt zegt natuurlijk geen ruk. :)
De voeding kan in de loop der tijd slijten of steeds meer stroom gaan lekken over de spoelen/condensatoren of van een slechte batch zijn.
Dit komt pas aan het licht wanneer je hem zwaarder gaat belasten met in dit geval een zwaardere videokaart.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

DJ_The_SP schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:11:
Dat iemand anders hetzelfde type voeding heeft waarbij de kaart werkt zegt natuurlijk geen ruk. :)
De voeding kan in de loop der tijd slijten of steeds meer stroom gaan lekken over de spoelen/condensatoren of van een slechte batch zijn.
Dit komt pas aan het licht wanneer je hem zwaarder gaat belasten met in dit geval een zwaardere videokaart.
Hij vroeg zich af of het wel kón werken, ja dus. Vandaar mijn reactie.
Een kaart hoort geen arties te geven in 2d bij boot. Als ie het dan al doet denk ik niet aan een PSU probleem, eerder aan de kaart zelf.
Maar goed als je geen systeem hebt om te proberen houdt het op. Dan toch maar RMA sturen en hopen dat ie echt verrot is.

Mijn kameraad heeft extra casefan's en een hele meuk HDD's eraan hangen. Voltage is prima stabiel, dat zou jij ook ff kunnen checken.

[ Voor 7% gewijzigd door KillerAce_NL op 25-11-2007 19:10 ]

• maartend
Kaart was kapot. RMA (2de al, deze was net verzonden) en hij komt eraan.
Ben benieuwd.

Verwijderd

Dat leek mij ook al het meest logische, een degelijke 300 watt voeding boot nog gewoon met die videokaart, hoewel het wel stabiliteitsproblemen kan geven. Corrupt beeld in het bios e.d. is vrijwel altijd een defect, of misschien een defect op je moederbord bij de connector... Maar aangezien het de kaart is lijkt dat me niet.

• maartend
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:02:
Dat leek mij ook al het meest logische, een degelijke 300 watt voeding boot nog gewoon met die videokaart, hoewel het wel stabiliteitsproblemen kan geven. Corrupt beeld in het bios e.d. is vrijwel altijd een defect, of misschien een defect op je moederbord bij de connector... Maar aangezien het de kaart is lijkt dat me niet.
Leek mij ook, maar die kaart was net nieuw terug van een RMA, dus dan denk je toch vaker aan iets anders. Ach zo zit mijn hele maand al in elkaar, wil afgelopen week mijn auto niet starten, ANWB erbij, dag later startmotor eruit, dynamo eruit, alles controleren, nix aan de hand. Voor de zekerheid even een heel oude accu erin, starten. Accu kapot, was net een week eerder nieuw gekocht. Dag werk voor nix.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

maartend schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:50:
Kaart was kapot. RMA (2de al, deze was net verzonden) en hij komt eraan.
Ben benieuwd.
Oké, dat dacht ik al.
Soms heb je pech en gaat iets 2x kapot.

• maartend
Kaart erin, werkt als een tierelieer.
Pagina: 1