Als eerste even mijn specs:
Behuizing: Antec Sonata II 450W
HDD: Maxtor diamondmax10 250gb
Videokaart: Asus 7600 GT 256mb
Geheugen: 1024mb ddr2 533mhz
Toen ik vanochtend mijn pc opstarte deed ie het gewoon prima. Na een aantal minuten internetten hoorde ik een hele zachte piep en een tik, dit werd steeds herhaald. Alles liep vast en ik kon zelfs mijn muis niet meer bewegen. Eenmaal opnieuw opgestart hoorde ik de tik en piep 1 keer bij het biosscherm. De HDD werd gewoon herkend. Na het biosscherm bleef hij weer hangen met de herhalende zachte piep en tik. Bij nog een reboot gebeurd steeds hetzelfde. Ik denk zelf dat het mijn HDD is.
Dus nog even op een rijtje:
- Opstarten geeft bij bios een piepje en tik.
- HDD word wel herkend.
- Na het biosscherm steeds herhalende piepjes en tik. piep duurt +- 3sec
- De HDD is ongeveer 1,5 jaar oud.
Kan iemand dit misschien bevestigen zodat ik niet voor niks een nieuwe HDD bestel?
Behuizing: Antec Sonata II 450W
HDD: Maxtor diamondmax10 250gb
Videokaart: Asus 7600 GT 256mb
Geheugen: 1024mb ddr2 533mhz
Toen ik vanochtend mijn pc opstarte deed ie het gewoon prima. Na een aantal minuten internetten hoorde ik een hele zachte piep en een tik, dit werd steeds herhaald. Alles liep vast en ik kon zelfs mijn muis niet meer bewegen. Eenmaal opnieuw opgestart hoorde ik de tik en piep 1 keer bij het biosscherm. De HDD werd gewoon herkend. Na het biosscherm bleef hij weer hangen met de herhalende zachte piep en tik. Bij nog een reboot gebeurd steeds hetzelfde. Ik denk zelf dat het mijn HDD is.
Dus nog even op een rijtje:
- Opstarten geeft bij bios een piepje en tik.
- HDD word wel herkend.
- Na het biosscherm steeds herhalende piepjes en tik. piep duurt +- 3sec
- De HDD is ongeveer 1,5 jaar oud.
Kan iemand dit misschien bevestigen zodat ik niet voor niks een nieuwe HDD bestel?