Toon posts:

PC start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey..

Kheb 2 problemen met 2 verschillende pc's :|

De 1e:
Deze wilt gewoon niet meer opstarten
Als je hem aanzet krijg je een zwaar irritante piep
Maar verder doet hij niets.
Dit gebeurde nadat ik een update geinstalleerd heb.

De 2e:
Deze valt tijdens het gebruik gewoon uit
Beeldscherm is dan zwart, maar de pc staat nog aan
Als je de pc dan opnieuw opstart, doet hij het gewoon weer
Totdat hij weer uitvalt.
Ik krijg geen foutmelding van iets als de pc opnieuw opstart.

Wat kan ik doen :?
En wat isser mis met die pc's :S

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder: specs zijn ook heel handig.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

De 2de ligt erg waarschijnlijk aan een driver conflict of een brakke voeding, probeer eens met driver cleaner pro de audio en video driver te un-installeren en installeer dan de nieuwste, mocht dit niet helpen kan het je voeding zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Specs ja, de hardware specificaties van het spul dat je daar hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:19:
[...]

Specs ja, de hardware specificaties van het spul dat je daar hebt.
Waar kan je dat nakijken :$ ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 12:34 ]

Verwijderd

dat je hem in dit geval, beter naar de computerwinkel kunt brengen :+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Schroevendraaier pakken en je kast openmaken en kijken wat er allemaal inzit.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:35:
[...]

Schroevendraaier pakken en je kast openmaken en kijken wat er allemaal inzit.
Ik zou er vanaf blijven en het naar een reperateur brengen als je niet weet hoe je de specs moet nakijken |:(

Verwijderd

Als je ze niet aan kan krijgen is het moeilijk in dit geval. Wat je kan doen is naar een computerzaak, of zoals terw_dan zei, zelf proberen. Als je wat ervaring wilt opdoen kan je het beste zelf proberen.

Wees iig zeker dat je geen wol oid aan hebt, en ontlaad jezelf om de kwartier (ik doe het altijd aan de twee pinnetjes op de buitenkant van een geaarde stopcontact).

Mobo zal niet moelijk zijn. Kijk rond het midden of er iets in een grote lettertype op is geschreven. Als er iets als MSI xxx of Asus 2x2-12 of zoiets staat (dus een merknaam en dan een rij letters en nummers) is dat je moederbord type.
Processor zal moeilijk zijn: hiervoor moet je je koeler erafschroeven. Als je echt niet weet hoe, zou ik er niet aan beginnen.
Videokaart: als er een grote kaart onderin je moederbord is, waaraan je monitorkabel vast zit, is dat hem. Als je monitor aan iets anders vastzit, dan is het onboard, heb je dus geen aparte kaart.
Voeding en HDD staan met stickers erop (voeding is meestal boven, HDD is vastgeschroefd aan de kast of in een HDD rack).

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 13:30
Ik denk dat om de specs te bekijken, je beter een software programma'tje kan gebruiken, dan je pc open te schroeven.

Ik weet natuurlijk niet of de pc's nog garantie hebben, maar in dat geval gewoon naar de winkel gaan. Om de "specs" (dus gewoon alle onderdelen die in je systeem zitten) te zien kan je verschillende programma's gebruiken. Met 3dmark06 kan je de Videokaart, Geheugen en Processor bekijken. Voor gedetailleerde info kan je SiSoft Sandra downloaden

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
PMG Beleid

Even doorlezen voordat je zomaar een topic opent. Kort gezegd: specs = specificaties. Welke processor zit erin, wat voor voeding? Met Everest kun je heel veel nakijken, maar niet een logje posten van Everest, maar zelf gewoon de punten nagaan en opschrijven.
Als je echt nog nooit een PC hebt opengeschroefd, kun je naar de lokale PC boer gaan en misschien even meekijken naar hoe zij het doen, of zelf openmaken en voorzichtig te werk gaan. Het is helemaal niet moeilijk, zolang je maar niet alles zomaar aanraakt. Bij de hoeken aanraken dus.

Die eerste kan echt aan alles liggen, zoek eens naar een beep code van je BIOS.
De tweede kan een brakke voeding zijn: graka vergt te veel stroom: plof, die valt uit, resulterende in geen beeld.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

ik222 schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:40:
[...]

Ik zou er vanaf blijven en het naar een reperateur brengen als je niet weet hoe je de specs moet nakijken |:(
Ik denk dat deze meneer gelijk heeft.
No offence, maar als je niet eens weet om wat voor PC's het gaat vraag ik me ook af of alle mensen hier genoeg geduld hebben om je eerst bij te scholen in de wereld der computers waarna ze je pas kunnen gaan helpen.

[ Voor 34% gewijzigd door Da_maniaC op 25-11-2007 13:38 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:52:
Als je ze niet aan kan krijgen is het moeilijk in dit geval. Wat je kan doen is naar een computerzaak, of zoals terw_dan zei, zelf proberen. Als je wat ervaring wilt opdoen kan je het beste zelf proberen.

Wees iig zeker dat je geen wol oid aan hebt, en ontlaad jezelf om de kwartier (ik doe het altijd aan de twee pinnetjes op de buitenkant van een geaarde stopcontact).

Mobo zal niet moelijk zijn. Kijk rond het midden of er iets in een grote lettertype op is geschreven. Als er iets als MSI xxx of Asus 2x2-12 of zoiets staat (dus een merknaam en dan een rij letters en nummers) is dat je moederbord type.
Processor zal moeilijk zijn: hiervoor moet je je koeler erafschroeven. Als je echt niet weet hoe, zou ik er niet aan beginnen.
Videokaart: als er een grote kaart onderin je moederbord is, waaraan je monitorkabel vast zit, is dat hem. Als je monitor aan iets anders vastzit, dan is het onboard, heb je dus geen aparte kaart.
Voeding en HDD staan met stickers erop (voeding is meestal boven, HDD is vastgeschroefd aan de kast of in een HDD rack).
Der staan meerdere dingen op 't moederbord:
Ata133
DDR400
AGP 8X
Videokaart: Staat alleen een ordening code op
Voeding en HDD geen id waar dat zit :$

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:15:
[...]

Der staan meerdere dingen op 't moederbord:
Ata133
DDR400
AGP 8X
Videokaart: Staat alleen een ordening code op
Voeding en HDD geen id waar dat zit :$
Verdiep je dan eerst eens een beetje in het spul dat je daar hebt. Zonder specs of input van jou kant is het verdomd lastig om je verder te helpen.
Dus zoek eerst uit wat je hebt en neem dan de troubleshooter door. Mocht het niet lukken, breng het ding dan gewoon naar een pc winkel, voordat je meer kapot maakt.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 13:30
Afbeeldingslocatie: http://static.howstuffworks.com/gif/laptop-8-desktop-internal.jpg

daar staat wat allemaal waar zit bij een doorsnee pc (power supply is voeding, Heatsink is waar de processor onder zit) Op die foto is het geugen niet aangegeven, maar dat zit een halve centimeter rechts van waar de tekst "Heat Sink" staat

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Idd - maar begin even bij het begin en lees een degelijke "Hoe bouw ik een PC?"-guide. GoT is er voor de bovengemiddeld geinteresseerde computergebruiker. We verwachten niet dat je alles van tevoren al weet, wel dat je -voordat je een topic opent- je een beetje inleest. Dat is niet alleen maar om ons blij te maken. Zoals je merkt kunnen wij je totaal niet helpen met de informatie die je ons (niet) geeft. Als je je wat beter inleest kun je allereerst de informatie geven die wij nodig hebben om je verder te helpen, maar sterker nog, je kunt dan zelf ook dingen lezen (zoals de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ) waarmee je zelf ook goed aan de slag kan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.