Toon posts:

laptop aanschaffen. 1000-1200 euro. diverse vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil in december/januari een laptop kopen. budget 1000-1200 euro. Ik wil de laptop gebruiken voor (draadloos) internet, photo- en videobewerken en als desktop replacement.
verder wil ik af en toe een spelletje spelen; maar ben absoluut geen gamer.

ik zit te denken aan een 17 inch scherm. Nu zag ik dat er diverse soorten zijn qua resolutie etc. waar moet ik letten mbt het beeldscherm? een goed scherm lijkt me belangrijk.

ik wil vista 64 bit gaan draaien (heb weinig oude randapparatuur). verstandig of niet? is 2GB genoeg qua geheugen? Is een Core 2 duo veel beter dan een AMD processor voor mijn eisen?

wat voor een videokaart is aan te raden en voegt turbocache wat toe?

wat voor een configuratie / merk voldoet aan mijn eisen en past in het budget?

zoals je ziet veel vragen; ik weet wel iets van pc's maar ben niet thuis in de ontwikkelingen van de laatste tijd (mijn laatste nieuwe PC is van 2000...)

alvast bedankt

Verwijderd

Ik zit in dezelfde situatie, op het photoshoppen na dan.
Voor 1172 euro kun je een MSI laptop halen bij Salland, en ik vraag me dan ook af hoe het merk MSI is, tegenover Dell.

Om een beetje in te gaan op jou is deze laptop voorzien van een 2,0Ghz Core 2 duo hij heeft 2GB geheugen en een 250GB harde schijf, met een 17" scherm en een 8600GT-M met 512MB videogeheugen. Mij lijkt dit dan ook een van de betere laptops, maar goed.. Hoe is MSI op zich met laptops??

Processor Intel Core 2 Duo T7300 (2,0GHz)
Chipset Intel 965PM Express
Geheugen 2048 MB
Display 17 Inch
Video nVidia GeForce 8600M GT, 512 MB
Harde schijf 250 GB
Diskettestation 3-in-1 card reader
Infrarood Nee
Modem 56 Kbps
LAN 10/100/1000 Mbps
Wireless lan IEEE 802.11b/g/n
CD / DVD Super Multi DVD-RW
USB 3 x USB 2.0
FireWire 1 x IEEE 1394
Audio Ja
Toetsenbordindeling VS Internationaal
Software Windows Vista Home Premium
Afmetingen -
Bluetooth Ja
Schermsoort WSXGA+
Resolutie 1680 x 1050

Het enigste wat me tegen valt is die rare resolutie

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Een schermresolutie van 1680x1050 is niet raar hoor.
Kijk maar naar de gemiddelde 20" tot 22" monitor, die gebruiken die resolutie ook.
Sterker nog, die resolutie is voor een laptop erg netjes.
De meeste laptops in 17" zitten met een resolutie van 1280x800.

Edit:
MSI is voor wat notebooks betreft een prima merk.
Standaard al 2 jaar garantie, de meeste merken in NL houden het nog gewoon bij 1 jaar.

@Rogja:
Hoe meer geheugen, hoe beter. DDR2 geheugen is op dit moment spotgoedkoop, dus als je toch een 64bits besturingssysteem neemt, zou ik zelf als het budget het toelaat, meteen 4GB nemen. Een laptop heeft nou eenmaal minder upgrademogelijkheden, dus...
Turbocache wil niets meer zeggen dan dat de videokaart werkgeheugen kan gaan gebruiken als extra videogeheugen. Voegt weinig toe dus, een kaart zoals in die 17" MSI (512MB dedicated videogeheugen) is leuk genoeg.
Een Core2Duo processor is vele malen krachtiger dan de huidige generatie AMD prcessoren.

[ Voor 57% gewijzigd door Brede P op 25-11-2007 11:49 ]

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Brede P schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:45:
De meeste laptops in 17" zitten met een resolutie van 1280x800.
Maak daar maar 1440 x 900 van. Een gangbare resolutie voor 15.4" schermen is 1280x800 (wat imho al veel te laag is voor zo'n scherm).

0.0

Verwijderd

Topicstarter
is 3x USB 2.0 niet wat weinig?

Verwijderd

Kijk even of die 8600M GT DDR2 of DDR3 geheugen heeft, dat scheelt ook heel wat.
Verder is denk ik een goede C2D beter dan de meeste AMD's.
2GB is genoeg, maar als je budget het toelaat kan je misschien wel naar 4GB overstappen.
Kijk ook even op frieslandcomputers.nl naar de Compal systemen die ze daar hebben. Die zijn ook goed geprijsd.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11-2025

mux

99% efficient!

Zie mn sig - dit is een erg populair model voor jouw prijs- en toepassingsklasse. Zie ook het Compal IFL90/In-Note GTX topic.

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een zaak is Salland? waar ligt deze?

• mux

mux

99% efficient!

http://tweakers.net/shopreview/1370

Even rondzoeken in tweakers en dit soort antwoorden rollen er direct uit!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:44:
Wat voor een zaak is Salland? waar ligt deze?
In Raalte, www.sallandautomatisering.nl

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:07
Brede P schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:45:
Een Core2Duo processor is vele malen krachtiger dan de huidige generatie AMD prcessoren.
Dat is natuurlijk onzin, ligt er puur aan welke amd je tegen welke intel zet.

Dit is wel een aardig lijstje om inzicht te krijgen in de laptop proccesoren
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=166906

Verwijderd

Topicstarter
wat voor beeldscherm is prettig op een 17 inch? ik heb wat gelezen over WXGA, WXGA+, SXGU, UXGA en daarnaast nog black, mat/glanzend?
Ik ga in een woonkamer werken; waar de zon in schijnt; direct en indirect; maar natuurlijk is er 's avonds alleen kunstlicht

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:01:
wat voor beeldscherm is prettig op een 17 inch? ik heb wat gelezen over WXGA, WXGA+, SXGU, UXGA en daarnaast nog black, mat/glanzend?
Ik ga in een woonkamer werken; waar de zon in schijnt; direct en indirect; maar natuurlijk is er 's avonds alleen kunstlicht
Loop een winkel binnen en bekijk voor jezelf wat je prettig vindt? Of zeg ik nu iets heel raars? :P

Verwijderd

ik heb een acer met en 17tft wxga+ en kan gewoon in de woonkamer lekker game of internetten zonder al te veel last van de ozn te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga ook zeker nog de winkel in, maar zou graag weten wat ervaringen zijn; in een winkel heb je lang niet alle type schermen bij elkaar staan; zodat je verschillen vaak niet ziet

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:14:
ik heb een acer met en 17tft wxga+ en kan gewoon in de woonkamer lekker game of internetten zonder al te veel last van de ozn te hebben.
Let wel, sommige mensen stellen hogere eisen aan een scherm dan dat. Ikzelf wil toch wel graag in veel omstandigheden kunnen werken met een goede beeldconsistentie en een goede resolutie met behoud van portability en kracht. Daarom is zeker 17" en al helemaal glare geen optie. Ik weet ook dat zeker acer erg bezuinigt op de beeldschermen, dat is al terug te zien in de resolutie maar ook in de homogeniteit van de backlighting. 15" wxga of 17" wxga+ is prima voor desktopwerk en af en toe een spelletje, maar de intensievere computergebruiker of iemand anders die zich zo belangrijk voelt dat hij meer geld dan strikt noodzakelijk mag uitgeven aan computerspul kan bijvoorbeeld kiezen voor een hogere kwaliteit paneel, en dat is meestal inherent aan de hogere resoluies.

14" komt in 1280x800 en 1440x900, 15" komt ook nog in 1680x1050 en 1920x1200 en 17" kent alleen de hoogste drie van die resoluties.

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-01 18:25
Als je student bent zou ik eens goed kijken naar de lenovo aanbieding van surfspot, prijs/kwaliteit een hele goede!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-01 18:05
Al eens nagedacht over een 15.4" flaptop, met je huidige monitor er aan? Dan kan je thuis op groot scherm werken (ik neem aan dat je wel iets van 17" of groter hebt staan thuis?), en onderweg is er ook nog prima op te koekeloeren :) Je zou het zelfs in dual-monitor kunnen draaien, dan pak je helemaal een groot scherm! De vraag is dus ook wel heel erg, hoeveel sleur je hem mee? En mocht je hem meenemen, is dit in een rugzakje op de fiets, of ergens in een tas / koffer? Dit laatste scheelt gewicht / formaat heel erg! Want verkijk je niet op het formaat van een 17" laptop, dat is echt huge! :9

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

LENOVO THINKPAD T61 C2DUO T7300-2.0GHZ
120GB 2GB 15,4WUXGA DVD-RW XPH 3JR CAR

1200 euro, super laptop (vooral die resolutie imo).

Op moment van schrijven 83 stuks op voorraad. Je hebt een account voor HBO/uni nodig om op surfspot in te loggen en 'm vervolgens te bestellen (bestelling staat los van deze account).

Surfspot/consumenten Superaanbieding Lenovo Thinkpad T61!

Verwijderd

http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1890

Exclusief OS, maar toch een top systeempje..

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

1440x900 lijkt me net ietwat te weinig voor de eisen van de TS!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22

Thandor

SilverStreak

Zie het CSL Beleid en CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? :). Dit soort topics zijn niet gewenst op GoT en gaan derhalve dus op slot. Het is gewoon een kwestie van goed zoeken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.