Toon posts:

Automatisch actie uitvoeren op nieuwe bestanden in map

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk zegt de titel al genoeg, maar ik vroeg me af of er m.b.v. Automator of AppleScript een (commandline-)programma uitgevoerd kan worden op nieuwe bestanden in een map.
Zoals Transmission automatisch de .torrent-bestanden uit de downloadmap plukt

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Folder Actions ? Even met de rechtermuisknop op een map klikken en gaan met die banaan.

[ Voor 70% gewijzigd door Jungian op 25-11-2007 11:18 ]

0.0

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:56:
Hopelijk zegt de titel al genoeg, maar ik vroeg me af of er m.b.v. Automator of AppleScript een (commandline-)programma uitgevoerd kan worden op nieuwe bestanden in een map.
Zoals Transmission automatisch de .torrent-bestanden uit de downloadmap plukt
Transmission heeft een instelling waar je ervoor kan zorgen dat hij zelf een map in het oog moet houden. Dus hoe juist het antwoord hierboven ook is. Je kan dit veel gemakkelijker oplossen (indien dit het enige programma)
In de Transmission preferences ga je naar Transfers en daar vink je 'Auto add: Watch torrent files in ...' En elke keer er een nieuwe torrentfile binnenkomt, gaat hij deze openen.
Enige nadeel is dat volgens mij Transmission constant moet openstaan :)

Verwijderd

BDke schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:21:
[...]

Transmission heeft een instelling waar je ervoor kan zorgen dat hij zelf een map in het oog moet houden. Dus hoe juist het antwoord hierboven ook is. Je kan dit veel gemakkelijker oplossen (indien dit het enige programma)
In de Transmission preferences ga je naar Transfers en daar vink je 'Auto add: Watch torrent files in ...' En elke keer er een nieuwe torrentfile binnenkomt, gaat hij deze openen.
Enige nadeel is dat volgens mij Transmission constant moet openstaan :)
Hij zoekt een oplossing zoals Transmission heeft, oftewel een script dat controlleert of er nieuwe bestanden in een map aanwezig zijn en dan een bepaalde actie uitvoert.